Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

Vattengympa - är det något som skulle funka för dig? Helst då i varmbassäng.

/Lizzie
fyra inlägg ovanför ditt finns detta: (jag fetmarkerar lite också)
jag har varit uppe på "toppnotering" och vänt, efter min långa sjuka höst. Har ju ingen våg så jag har ingen aning (men kan väl gissa lite...) men jag går mest efter hur kläderna sitter.

Jag har lite försiktigt minskat på mat och ökat något på motionen och kläderna sitter redan lite bättre.
Jag tränar numera i bassäng (reumatikerföreningens träning) en gång i veckan och försöker lyckas gå med stavar medan döttrarna tränar friidrott. Det händer också att jag står en stund på crosstrainern.
Hoppas det fortsätter åt rätt håll..
Och ja, det är i varmbassäng. Har tränat där de senaste typ 7 åren, med något uppehåll.

Tack! :)

Ny invägning på lördag, alltid lite spännande... :nailbiting:

Jag hade också invägning i lördags och efter att hamnat på en platå i 2 veckor så tog vågen ett skutt nedåt på 1,1 kg - det kändes väldigt skönt :D

Jag går hellre ner 1 hekto i veckan än att det slår på en tvärstopp! Trots att jag är väl medveten om att platåerna kommer, så är det himla påfrestande när man hamnar när...

/Lizzie

Hur ofta väger du dig?
Jag vet ju att jag själv har en naturlig variation på ett par tre kilo beroende på var i menscykeln jag befinner mig och hur mycket vätska jag samlar på mig. (nån gång - när jag skaffat mig en våg - ska jag prova att väga mig före och efter mina vattendrivande och se hur mycket det skiljer. jag har såna att ta till när det är som värst...)

Jag väger mig varje dag, mest för att jag har tid, och det kan slå på ett kilo upp eller ned från en dag till en annan, fast det kanske inte är normalt, vad vet jag, får väl börja med en gång i veckan stället.

Inte för att du frågade mig, men bara en input om hur vikten kan pendla....O_o

Ja, det gick jättebra! -1.1 kg! :-)

Såg att jag hade skrivit fel tidigare, hade gått ner 5 kg och inte 6. Men nu ligger jag på -6.2, känns riktigt bra!! Bara 23,8 kg kvar...

Hur ofta väger du dig?
Jag vet ju att jag själv har en naturlig variation på ett par tre kilo beroende på var i menscykeln jag befinner mig och hur mycket vätska jag samlar på mig. (nån gång - när jag skaffat mig en våg - ska jag prova att väga mig före och efter mina vattendrivande och se hur mycket det skiljer. jag har såna att ta till när det är som värst...)

Jag väger mig varje morgon, men skriver upp vikten en gång i veckan. Varje lördag har jag och mannen "invägning" då vi skriver upp vikt och mäter oss också. Det är alltså veckoinvägningarna som jag gör diagram av.

Vart man befinner sig i menscykeln påverkar jättemycket - mer nu när jag är på väg in i klimakteriet än tidigare. Jag samlar på mig mer vätska uppenbarligen.

/Lizzie

Jag väger mig varje dag, mest för att jag har tid, och det kan slå på ett kilo upp eller ned från en dag till en annan, fast det kanske inte är normalt, vad vet jag, får väl börja med en gång i veckan stället.

Inte för att du frågade mig, men bara en input om hur vikten kan pendla....O_o

Jag tror att det är rätt normalt att det kan slå på något kila från en dag till annan. Det kan göra så för mig också. Därför är jag noga med att skriva upp vikten jag har på våra invägningsdagar - varje lördag - just för att hålla koll på vikten långsiktigt.

När jag går tillbaka och kollar i mitt diagram så kan jag på viktkurvan direkt se när mensen är på gång - och när den är över...

/Lizzie

*KL*

Denna tråd verkar passa mig ännu bättre än den andra vikttråden :). Sedan den 1 januari har jag gått ner 13,1kg och i förra veckan hade jag istället för att gå ner gått upp 0,7kg vilket kändes för jävligt med tanke på att jag har skött mig med maten. Imorgon är det dags för vägning igen, första gången som jag inte ser fram emot det.

Den 1 januari vägde jag 111,6 och nu väger jag ca 98,5kg. Mitt mål är att gå ner till 70 kg.

Grattis till viktnedgången!!
Det var säkert bara en tillfällighet förra vägningen, fortsätt som du gjort försvinner nog vikten som innan.

Mina slimex kom idag och har tagit en, märker inget särskilt än, jag är dock inte hungrig.

Läs tidigare i tråden om slimex
finns två varianter, den ena är samma som Reductil - som förbjöds i hela EU pga läskiga biverkningar. Och en annan variant, med andra verksamma beståndsdelar.

SusieQ jag är lite nyfiken på vilken av varianterna du fick hem? Står det något på förpackningen?

Ok ska kika. Idag blev det ett glatt resultat på vågen iallafall. Då har det visat sig att det lönade sig att ha is i magen trots att det har varit jobbigt.

Jag är övertygad om att det är de där isbitarna i magen när det står stilla som är avgörande för att lyckas i längden.
Alltid trevligt med glada resultat! :D

Åh får jag också hoppa in i tråden?
Gjorde min första vägning idag sedan juli(?) förra året. 132,2 kg visade vågen och midjemått 126 cm, om jag minns rätt, hos diabetessköterskan. vilket till min längd på 166,5 cm ger ett BMI på 47,7.
Har fått fysisk aktivitet på recept och klartecken för att påbörja en kombo av 5:2 och lågkolhydratkost.
Har idag införskaffat årskort på simhallen, så nu får jag ta tag i mina 3 simningar/v och mina 4 promenader/vecka.
Mitt första stora delmål är 90 kg, och då ska jag börja rida igen!

Jag funderar dock på hur stora delmål man ska ha och hur man ska "belöna" dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 221
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Litet hemmakontor - inspo sökes

Hund, Katt, Andra Djur