Vad gäller sug efter träning så beror det säkert på hur kul man tycker träningen är. När jag var igång och red, tävlade och tränade som mest så red jag med glädje varje dag - oavsett väder. Nu när jag inte är igång med ridningen så finns det tusen ursäkter till varför man inte masar sig ut och gör i ordning hästen just den här dagen. Men jag vet att när jag väl har tvingat mig själv att komma igång så kommer också längtan efter att fortsätta.
Jag har förvisso aldrig känt så för någon annan träningsform, men så tycker jag å andra sidan också att träning i form av "träning för träningens skull" är ganska tråkigt. Jag tror inte jag kommer få något sug efter träningen, om ingen uppfinner ett piller som ger detta sug
Däremot är jag nöjd med mig själv idag, för jag släpade med mig mina stavar när jag körde barn till friidrottsträning och medan de värmde upp knatade jag runt löparbanan några varv med hjälp av stavarna. Det blir ju en lite mer intensiv promenad när stavarna hjälper till och jag är mer än nöjd med de 2 km jag hann med innan kroppen sa upp sig för dagen... Där är ju fördelen med idrottsplatsen, lite som med crosstrainern, att man är inte 2 km ute i skogen nånstans när kroppen börjar ge upp utan man har inte längre tillbaka än att man fixar det.
Vi får väl se om jag lyckas fortsätta med att gå lite medan barnet tränar...