Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

Håller med dig!
För att citera en gammal men å så sann "klycha"...
Den bästa träningen är den som blir av

Jag har kämpat i det tysta i en dryg månad nu med att sluta äta onyttigheter och promenera lite mer. Först hände inget på vågen, nåt kilo ner och så ½ kg upp igen.... men idag inser jag att det faktiskt är 2 kg ner sen jag började väga mig :banana:
Det går sakta, sakta åt rätt håll - då är jag nöjd. Det är en bra måndag!! :D

Härligt när man får resultat. Jag har fortfarande inte fått något trots att jag kämpat ännu mer. Jag står helt still på 80 kg.. :cautious:

Nu fick jag nog och köpte shakes. Köpte dem i måndags och har sen dess ätit två middagar. Igår några veg-köttbullar med pyttelite potatismos hos pappa och idag lax och bulgur. Men jag har tagit mindre än barnens portioner.
Jag vill väldigt gärna äta tillsammans med barnen minst en gång om dagen. Händer inget nu så bryter jag ihop:(

Nu kanske du redan har talat om det jag tänker fråga om tidigare i tråden, isåfall får du ursäkta mig... jag har inte läst igenom hela tråden :o
Men det är inte så att du äter för lite då? Så att din kropp går på sparlåga?!

Frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsfika äter jag nu och vips började det hända saker tydligen ;)
Mellis i mitt fall är oftast en kopp kaffe och en frukt, kvällsfika är yoghurt och flingor eller te och en hårdsmörgås med pålägg. Jag har lite socker i kaffet och honung i teet, men i övrigt är det inget socker som gäller! Jag äter inga lågkalori eller fettreducerade saker och inget halvfabrikat.

Det som har hänt mig är det som "alla andra" skrivit om men som jag aldrig har fattat :o om man äter så här ofta så blir man inte ens sugen på något sött/gott :nailbiting:
Jag upplever just nu en stor AHA-upplevelse....

När jag går på shakes tar jag dem till frukost + lunch. Sen äter jag en liten middag med barnen för det sociala.

Nej den går inte sparlåga och det är jag 100% säker på.

Min kropp har alltid varit "nöjd" med vikten. När jag vägde 55 hade jag svårt att gå upp som ner. Precis som nu på¨mina 82 kg. Målet är 60 för då va jag finast. 55 är för lite för min kropp..

Kan väl tillägga att jag under det senaste året ätit 1-2 normalportioner per måltid. Frukost, lunch, middag och smörgås till kvällsmat. Rätt mkt med andra ord. Har under året gått upp två kilo som lika gärna kan vara pga vätska i kroppen.
Varför jag samlar vätska vet jag inte.

Har i sommar taggat ner och sen en månad tillbaka gått ner på mindre än 1 normalprtion/måltid. Satt en gräns på två små smörgåsar(hårdbröd) till kvällsfika. Har oxå sprungit mer och kört lite styrka samtidigt. Inte ett enda kilo har rubbats.
Och då på en månad borde det ha hänt "nåt".. Nä nu blir det tuffa tag och chockar kroppen lite. Tycker det går bra och jag är inte så hungrig.

Senast ändrad:

Jag försöker tänka så, men blev besviken när en bekant så stensäkert hävdade att det inte är bra och att jag inte kommer gå ner i vikt av att simma.

Va fan, man måste ju börja någonstans! Mina promenader som jag började med för 3,5 år sedan inte brände något värt att nämna eftersom jag inte orkade gå mer än en kvart. När jag började springa orkade jag nätt och jämnt 45 sekunder. När jag började cykla igen efter att inte ha suttit på en cykel på 15 år darrade benen efter en mil.

Men allt det där lade ju grunden till att kunna gå och vandra tio timmar terräng, springa en halvmara och att cykla fem timmar i sträck. Och allt jag gjort däremellan, nog har det förbränt energi. Tro mig, jag har stenkoll, för jag älskar att äta upp det jag tränat bort.

Visst är det så att motionen inte gör hela viktnedgången, det är enormt lätt att äta upp det man förbränner. Samtidigt är det enormt tydligt att all träning är bra träning och träning ger så mycket mer än bara viktnedgång.

Så kasta den där kollegan i poolen och be hen simma en och en halv timme, sen kan hen snacka.

Nä nu blir det tuffa tag och chockar kroppen lite. Tycker det går bra och jag är inte så hungrig.

Haha, ja din kropp kanske behöver chockas lite.... skönt att det går bra med shakes då :up:
Jag personligen skulle inte klara det (tror jag) :o

Tänkte på det där att du samlar vätska i kroppen, du kanske skulle "gräva" lite i det?! Det är ju något som inte är som det ska isåfall... någon form av obalans.

Ja nåt är väl i obalans.. Men jag har lite läkarskräck så jag söker nog inte än iaf. Väntar nog tills det börjar bli påtagligt eller ett problem. Jag hade hoppats att lite viktnedgång och lite bättre kondis gör susen. Det kan va sviter sen min graviditet för då samlade jag mkt vätska. Min kropp är tung och jag får ont i knän och fötter om jag rör mej för mkt.

Har du sprungit en halvmara? Visst hade du gått ned en väldigt massa i vikt (om jag minns rätt)? Jag har gått ner närmare 30 kg och undrar hur du håller den nya normalvikten, är du viktstabil? Jag är så impad av dina prestationer, att springa en halvmara måste ju ha varit helt underbart!!!

Jag har sprungit distansen på träning, borde kanske ha varit tydligare. :)

Jag gick ner ungefär 36 kg och har de senaste två åren hållit vikten rätt bra. La på mig ca 4 kg förra vintern när jag var sjuk och inte kunde träna på många månader, har inte riktigt haft motivation att få bort dem än.

Bra jobbat med dina 30 kg! Jag hoppas du förstår hur duktig du är!

Men ändå, dryga 2 mil på träning - wow!!Jäkligt imponerande. Kul att höra att du hållit vikten också-jäkligt bra gjort det med. Ja, jag är väldigt nöjd faktiskt. Lite jobbigt att byta garderob, men ändå ett lyxproblem givetvis.

Har du sprungit en halvmara? Visst hade du gått ned en väldigt massa i vikt (om jag minns rätt)? Jag har gått ner närmare 30 kg och undrar hur du håller den nya normalvikten, är du viktstabil? Jag är så impad av dina prestationer, att springa en halvmara måste ju ha varit helt underbart!!!

Jag har sprungit distansen på träning, borde kanske ha varit tydligare. :)

Jag gick ner ungefär 36 kg och har de senaste två åren hållit vikten rätt bra. La på mig ca 4 kg förra vintern när jag var sjuk och inte kunde träna på många månader, har inte riktigt haft motivation att få bort dem än.

Bra jobbat med dina 30 kg! Jag hoppas du förstår hur duktig du är!

Jag har en liten fråga till er, om det är OK? Hur har det gått med er hud, har den anpassat sig till er nya kropp?

Jag gick ner 40kg för ett antal år sedan, jag gick upp 10-15kg av dessa under några års tid och min hud hade inte hunnit anpassa sig innan jag gick upp dessa kilon.

När jag hade gått upp dessa 10-15kg och hade vägt detta under några år så verkade min hud ha anpassat sig efter den vikten. Nu har jag återigen gått ner 10kg och min hud verkar hänga med rätt så bra i denna viktnedgång, nu är min tanke att gå ner ytterligare ca 10kg och jag är lite fundersam på hur det kommer att se ut.

Jag har varit överviktig sedan tonåren och har lös hud på magen, rumpan och låren, tror inte det kommer bli bättre än vad det är nu. Planen är att efter att jag fått barn så ska jag operera bort överskottet och ev lyfta brösten.

*kl

Någon som kan tipsa om nån bra sida där man kan räkna hur mkt kalorier man vräker i sej och hur mkt man bränner bort?

Hur motiverar man sej när vågen står stilla? Oavsett vad jag gör??

Börjar 4 veckor med att träna mer och äta mindre. Äter regelbundet (ca 3 tim mellan målen. Inget kvällssnacks alls. Inte ett kilo.

Blir frustrerad och kör på drinkar. 5-600 kalorier/dag i en vecka. Inte ett ynka kilo har jag gått ner. Inte ens ett halvt.. Inget fusk förutom lördagen men jag höll mej ändå under 1000 kalorier den dagen.. Det har dock blivit mindre springa och styrka denna vecka då jag varit sjuk. Samt att jag har svårt att få tid att springa arbetsdagarna.

5 veckor utan resultat... Kul..... Hade en sån här period förra gången jag gick ner. Tror det oxå va ganska precis 1,5 år efter förlossningen. Jag vet att jag fick kämpa bra länge då för att komma vidare. Men då hade jag gått ner 30 kg och nu endast 20.. Och det va för ett år sen.. Jag vill gå ner mer nu,..

Senast ändrad:

Jag har en liten fråga till er, om det är OK? Hur har det gått med er hud, har den anpassat sig till er nya kropp?

Jag gick ner 40kg för ett antal år sedan, jag gick upp 10-15kg av dessa under några års tid och min hud hade inte hunnit anpassa sig innan jag gick upp dessa kilon.

När jag hade gått upp dessa 10-15kg och hade vägt detta under några år så verkade min hud ha anpassat sig efter den vikten. Nu har jag återigen gått ner 10kg och min hud verkar hänga med rätt så bra i denna viktnedgång, nu är min tanke att gå ner ytterligare ca 10kg och jag är lite fundersam på hur det kommer att se ut.

Jag gick ffa upp i vikt efter mina graviditeter, och jag ser för jävlig ut på ren svenska tyvärr. Jag har ett överhäng på magen på 9 cm....sen har jag en mycket stor delad magmuskel efter min tvillinggraviditet...men de goda nyheterna är att jag ska göra en bukplastik i januari och sy ihop magmuskeln och ta bort den lösa huden. Den kommer ju aldrig försvinna annars. Är lite nervös dock, det är en ganska omfattande historia och man har lyftförbud länge efteråt. Men men det är det värt. Tyvärr får jag inte träna magmuskler på ETT år efter op!

*kl

Jag kanske inte går ner så mkt i vikt men attan vilken kondis jag fått!!!!! Idag sprang jag 4,5 km utan större bekymmer. Stannade till ibland för att hämta andan men fortsatte sen. Vilken seger!!!! Jag har haft så jobbigt med denna runda pga skarpa backar mm. Fick håll innan jag nått grannens hus och sprang ca 100 meter och sen fick jag gå 200 osv.

Så sjukt glad!! Och faktiskt så har nåt hänt med kroppen. Magen har börjat försvinna. Men jag har inte vågat ställa mej på en våg nå mer pga att jag blev så nedslagen sist av det. Vi får se om jag kommer göra det nåt i veckan.

Och angående hängande hud har jag ett litet tips. Skaffa en kroppsstrumpa som håller magen på plats. Det gör susen när man går ner i vikt. Jag min varje dag.

Här kommer en tjockis :( Ätit upp mig med åtta kilo och det känns så surt för jag var så nära mållinjen innan det handlade då om fem kilo kvar så nu tänker jag hänga på denna i denna tråd!

snyggt jobbat! Kondis är alltid trevligt - säger hon som ingen har... :p

Jag har inte haft någon våg det senaste året och tur är väl kanske det :angel:. Men jag ser på kroppsformen att något händer, även om det går väldigt långsamt. Men det gör inget att det tar tid, det sägs ju att det är bästa chansen för hållbart resultat i längden.
Råkade få se några bilder på mig från i somras :eek: och jag känner mig i alla fall övertygad om att jag minskat i omfång sen dess.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 209
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama