Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

Bara ett tillägg till mitt tidigare inlägg, så är jag varken korkad eller desperat.

Jag vet att sidan är säker och säljer det de säger sig sälja, jag vet flera som handlat där och du får det du beställer, inget placebo eller gift.

Nog om detta nu, åter till bantningen.... eller är det mer ni tror att jag inte kollat upp? Glöm att jag ens nämnde saken.

Jag förstår varför du vill ha den extra skjutsen men biverkningarna var alltså frekvent förekommande och farliga. Det känns som en mkt osäker väg att gå :(

Men naturligtvis är det du själv som väljer.

Jag förstår varför du vill ha den extra skjutsen men biverkningarna var alltså frekvent förekommande och farliga. Det känns som en mkt osäker väg att gå :(

Men naturligtvis är det du själv som väljer.

Vi får se det är ju inget som är hugget i sten. Var mest att jag såg att det fanns att köpa och slängde ut en liten undran om vad ni tyckte här och så blev det ett herrans liv...:crazy:

Men det här måste ju vara Bukes känsligaste tråd? Det blev väl inte alls ett herrans liv? Folk sa bara att det inte är lagligt och du svarade att jo det är det - vilket gjorde att diskussionen fortsatte. Du frågade om vad folk tyckte om det och de svarade. Vad förväntade du dig?

Men det här måste ju vara Bukes känsligaste tråd? Det blev väl inte alls ett herrans liv? Folk sa bara att det inte är lagligt och du svarade att jo det är det - vilket gjorde att diskussionen fortsatte. Du frågade om vad folk tyckte om det och de svarade. Vad förväntade du dig?

Jo, det är nog bukes känsligaste tråd allt! Har inte velat skriva i den för det varit så mycket tjafs om inget viktigt, känner mig inte riktigt motiverad att skriva något egentligen.

Men om vi kan hålla tråden från sandlådenivå, om vi kan börja utbyta kunskaper och pepp och tillåta att vi har olika åsikter och erfarenheter och inte ta allt som kritik så kanske det går att få nåt vettigt ur tråden?Flera har redan börjat så det får jag också :)

Jag tänkte börja med det svåraste för mig. Att äta 3 huvudmål och 2 mellanmål, enligt tallriksmodellen. Jag har valt att inte gå nån diet, för jag tror inte på sådana riktigt. Vissa har nu några år senare visat sig att inte vara så nyttiga för kroppen, om jag inte minns fel. Var det kanske fettdieten? I alla fall, jag tycker inte om att äta vilket har gjort att jag äter så sällan som möjligt och på ett så minst krångligt vis om man kan säga så, alltså mackor. Vilket inte är nyttigt. Så jag delade in mitt mål i delmål. Jag har ingen sk målvikt jag ska nå, jag vill väga 50 kg, jag är 156 cm lång, men det är inte möjligt antar jag, så jag har inte bestämt nån annan vikt. Funderar på om jag verkligen behöver det? Borde mitt mål kanske vara ATT gå ner i vikt istället framför stirra mig blind på en målvikt just? Många funderingar.

Ett delmål är dock att jag ska äta regelbundet. Och då inte mackor alltså. Jag tycker om nyttig mat, men jag tycker inte om att laga mat och äta mat, så det är inte lätt och jag är glömsk. Nu några dagar har jag glömt bort mig och kommer ibland på att hoppsan, jag har glömt att äta. Äter jag regelbundet blir jag hungrig hela tiden. När jag började för några veckor sedan nu så var jag hungrig hela tiden, trots att jag åt. Jag hatar att vara hungrig.

Något för sockersuget fick jag tips av dietisten en gång; havrefras! Ta en näve havrefras, de är jättegoda! Och några ostskivor kan man ta om man vill det.Jag själv gillar pärltomater och äter det som godis, och björnbär, älskar björnbär!

*kl
Här tappat tre kg den senaste månaden :) Kommer dock inte banta närmaste året eller så, däremot måste jag lägga om kosten :D

Helst inget godis, ingen läsk osv :eek:

*kl
Här tappat tre kg den senaste månaden :) Kommer dock inte banta närmaste året eller så, däremot måste jag lägga om kosten :D

Helst inget godis, ingen läsk osv :eek:

Bra jobbat!!! :)

Delvis *kl
Jag blir inte klok på min vikt.

Det senaste året har jag kanske gått upp 2 kg. Men det är knappt. Jag har under det senaste året ätit det jag vill och hur mkt jag vill. Inte rört på mej mer än vardagsmotion. Men dom kg kan även ha o göra med att jag är svullen i fötter, ben och händer.

Nu äter jag mindre. Mindre unnande på helgen om ens alls. Jag rör på mej dagligen en hel del. Båda till vardags och i träningssyfte. Inget händer. På 3 veckor har vågen inte rört sej det minsta...

Känns som att jag vill ge upp rätt mkt nu..

Jo men det är inte allt. Jag kan äta en mindre mängd mat och röra på mig utan att vågen reagerar.

Däremot när jag räknar kalorier, skiter i halvfabrikat och gör all mat från grunden så tappar jag vikt. Utan motionera :p

Jo men då borde jag ju oxå gå upp mer när jag inte bryr mej. Men knappt 2 kg på ett år är väl knappt nämnvärt?

Maten är densamma men i mindre mängd.

Det där är skumt. Jag kan klämma pizza, godis, choklad, glass utan gå upp. Kroppen är helt skum ibland för vissa :)

Kolla lite på vad det är du får i dig. Hur du fördelar fett, protein och kolhydraterna och sen kalorier. Och se om du får mer balans.
Det var typ enda som funkat för mig.

För mig var det en total sockersanering som satte igång viktnedgången. Då menar jag total, nästan alla kolhydrater kapades också. Det jag åt var så "rått" som möjligt så som matvete/havre/korn eller råris eller så.

Har gått ner 1 kg till nu, fast jag fuskat lite med mina pulvershakes och ätit fiberpasta med grönsaker till middag de senaste dagarna (blir tokig på att inte få äta någonting annat än shakes).

Pga Diabetes typ 1 äter jag inte godis o fika, dricker ibland Cola zero bara för att det är gott (dock döden för ngn som bantar).:cautious:

Jag rekommenderar alla att hålla sig undan från lightläsk, håll er till vatten..:)

Ja jag får fundera lite på det. Jag gillar inte godis så det är ingen bov i min vardag. Chips på helgen men det har jag dragit ner på. Köper inte till mej själv längre utan smakar på sonens. Det är jag nöjd med just nu.

Jag kommer aldrig kunna följa en diet som innebär att jag måste utesluta vissa saker. Som pasta, potatis mm. Men jag kanske kan dra ner ytterligare på det..

Jag kommer aldrig kunna följa en diet som innebär att jag måste utesluta vissa saker. Som pasta, potatis mm. Men jag kanske kan dra ner ytterligare på det..
om jag nu får kommentera något i den här tråden utan att bli hängd och beskylld för att vara en besserwisser och allt vad det nu var :p, så...

Jag tror att om man vill lyckas långsiktigt så är dieter tyvärr ingen riktigt bra väg att gå. För vitsen med en diet är väl mest att man äter på ett speciellt sätt en period i livet och sen ska man kunna återgå till "normalt" ätande igen. Risken är stor att man hamnar i jojoträsket.
Min övertygelse ligger i att det är bättre att göra små förändringar i sin allmänna kosthållning som man känner att man kan leva med även i längden, så att man inte hela tiden längtar efter att avbryta eller fuska.

Som jag sagt tidigare också, när man väl har tagit tag i att göra en förändring så vill man ju se resultat snabbt och tydligt. Och det blir inte riktigt bra om man stressar på en viktnedgång.

Jag kan inte påstå att jag själv har lyckats hitta de här förändringarna som behöver göras, eller jag vet väl vad som ska göras men motivationen tryter lite :p.
(tittar på mitt bubbelvatten och känner mig ganska nöjd, men blänger på crosstrainern och har ingen lust att ställa mig där idag...)

Jag kapar inte heller något. Äter tom en bit pizza ibland :) Tänker bara på mängden.
Det räcker, kroppen får inga sug eller begär på det viset.

ameo: upp på crosstrainern! Du klarar det :D

Hur vet du att man får den rätta medicinen? Jag undrar bara eftersom du låter så säker. Är ju väldigt dumt att ta några risker, de kan ju ha stoppat i vad som helst i pillrena. Det gäller ju kosttillskott/naturläkemedel också. Man ska vara försiktig när man inte handlar på apotek, man vet inte vad man får..enligt läkemedelsverket och dylika iallafall. De borde ju ha koll!

Enig med dej där. Jag skulle aldrig kunna följa en diet. Jag har alltid trott att man ska röra på sej mer än man äter.
Jag får nog dra ner ytterligare på maten och röra mej liiite till..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 209
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama