Sv: Tjockistråden!
Men det här måste ju vara Bukes känsligaste tråd? Det blev väl inte alls ett herrans liv? Folk sa bara att det inte är lagligt och du svarade att jo det är det - vilket gjorde att diskussionen fortsatte. Du frågade om vad folk tyckte om det och de svarade. Vad förväntade du dig?
Jo, det är nog bukes känsligaste tråd allt! Har inte velat skriva i den för det varit så mycket tjafs om inget viktigt, känner mig inte riktigt motiverad att skriva något egentligen.
Men om vi kan hålla tråden från sandlådenivå, om vi kan börja utbyta kunskaper och pepp och tillåta att vi har olika åsikter och erfarenheter och inte ta allt som kritik så kanske det går att få nåt vettigt ur tråden?Flera har redan börjat så det får jag också
Jag tänkte börja med det svåraste för mig. Att äta 3 huvudmål och 2 mellanmål, enligt tallriksmodellen. Jag har valt att inte gå nån diet, för jag tror inte på sådana riktigt. Vissa har nu några år senare visat sig att inte vara så nyttiga för kroppen, om jag inte minns fel. Var det kanske fettdieten? I alla fall, jag tycker inte om att äta vilket har gjort att jag äter så sällan som möjligt och på ett så minst krångligt vis om man kan säga så, alltså mackor. Vilket inte är nyttigt. Så jag delade in mitt mål i delmål. Jag har ingen sk målvikt jag ska nå, jag vill väga 50 kg, jag är 156 cm lång, men det är inte möjligt antar jag, så jag har inte bestämt nån annan vikt. Funderar på om jag verkligen behöver det? Borde mitt mål kanske vara ATT gå ner i vikt istället framför stirra mig blind på en målvikt just? Många funderingar.
Ett delmål är dock att jag ska äta regelbundet. Och då inte mackor alltså. Jag tycker om nyttig mat, men jag tycker inte om att laga mat och äta mat, så det är inte lätt och jag är glömsk. Nu några dagar har jag glömt bort mig och kommer ibland på att hoppsan, jag har glömt att äta. Äter jag regelbundet blir jag hungrig hela tiden. När jag började för några veckor sedan nu så var jag hungrig hela tiden, trots att jag åt. Jag hatar att vara hungrig.
Något för sockersuget fick jag tips av dietisten en gång; havrefras! Ta en näve havrefras, de är jättegoda! Och några ostskivor kan man ta om man vill det.Jag själv gillar pärltomater och äter det som godis, och björnbär, älskar björnbär!