Åhhh, blir så frustrerad! Jag äter också, som någon skrev, när jag är låg eller glad, eller bara för att. Jag har varit låg i en väldigt lång period nu, och nu har jag sedan sommaren 2020 gått upp 8 kg. Tänker som sagt varje dag att jag inte ska äta massa skit, men så gör jag det ändå för jag orkar inte. Jag är inte tillräckligt stark i psyket. När jag var på affären idag så kände jag att jag vill ha något som är gott, men inget är särskilt gott. Det slutar med att jag köper och äter choklad. Smörgåsar och annat onyttigt också. Jag vill ju inte äta, och är egentligen inte sugen, men jag gör ju det ändå. Och äter ju det som är enklast.
Försöker komma fram till vad jag kan ha som är lätt att äta, och som jag kommer att äta. Kommer inte att äta kvarg, keso eller annat sånt. Inte heller makrill. Alltså jag dör. Det finns fan inget. Helst av allt vill jag bara dricka typ nutrilett, för det är enklast, men inte ens det gör jag. För då är det något annat som ger mig känslan av att jag inte klarar det heller. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till.
JO, det vet jag. Jag måste komma ut på promenader för psykets skull, jag måste börja där. Det vet jag, men av någon anledning tar det också emot. Huff, inte meningen att låta så negativ, jag vet ju att promenader är bra för mig. Är det så jag ändrar mitt tankemönster? För det är så jäkla negativt hela tiden. Hur gör man annars det?