Jag vill komma i mina kläder igen. Och så vill jag helt enkelt inte vara ett fetto. Jag känner mig misslyckad som människa när jag är fet.@Wille Det är ingen "walk in the park" om man vill gå ner ett ansenligt antal kilon i vikt, och sedan hålla den nya vikten. Det kräver jobb, motivation och långsiktig förändring. Med den attityd du uppvisar nu kring din viktnedgång ser jag nog bara en utväg. Jag tror du gör gott i att fundera en del på varför du vill gå ner i vikt. För vems skull?
Klart man får tycka att det är svårt och jobbigt emellanåt, för det är det, men hittills har du ju bara varit väldigt negativt inställd.
Jag har tidigare gått ner 19 kilo så jag har ju gjort resan förr, bara det att jag gått upp de där kilona igen.
Jag ska kolla upp wellobe. Har aldrig hört talas om det.Det är för mig helt uppenbart att du har valt en väg som inte fungerar för dig. Du behöver äta rätt mängd av rätt saker för att bli mätt och slippa vara hungrig. Man kan gå ner i vikt utan att behöva vara hungrig.
Varför inte testa t.ex Wellobe eller Viktväktarna, där du kan få hjälp att hitta den typ av mat som fungerar för dig?
Att hela tiden vara hungrig ökar bara risken för att man går och småäter.
Men det är svårt det där med mättnad. Jag tycks aldrig bli riktigt mätt. Exempelvis så äter jag en pannkaka till frukost som består av 2 ägg, 2 msk keso, en halv dl havregryn och en halv dl mjölk. På det har jag blåbär. I teorin tycker jag det ser bra ut. Men jag känner ändå att jag inte är nöjd när jag ätit frukost och skulle lätt kunna äta ännu mer. Nu gör jag inte det men räknar ner tiden tills jag får äta nästa gång.