Tjockistråden 4

Första passet för veckan, öm i vaderna men inte den träningsvärken jag hade igår så musklerna tyckte nog mest det var skönt att få.
Förvånad över hur enkelt det har varit att komma tillbaka. Det ger mig trygghet i att jag fattade rätt beslut i december när jag hade svårt att få till återhämtning.

Sovit dåligt inatt pga jobb och försökte ta igen det genom att sova några timmar på dagen.
Trött och funderade på att flytta dagens pass till imorgon, men bestämde mig för att genomföra det men att vara snäll mot mig själv om jag inte orkade pressa mig.

Var trött i kroppen men segheten jag hade i kropp och knopp var borta när jag klev ut, så ser det som en vinst.

Fortsätter med rotfrukter i ugn, jag har bytt ut spetskålen och de rostade kikärtorna mot rosmarin stekt kyckling (tyckte nog det var godare med spetskålen). Jag har två matlådor med kyckling, och nästa rotfrukt i ugn blir det falafel till.
Jag har bakat bröd häromdagen så det blev soppa med macka till kvällsmat.

Jobbar på med kosten. Tycker som vanligt att det går långsamt, känns som att med stor övervikt borde det ge mer utslag i början. Men vet ju också att det bara är en mental grej och att " skynda långsamt " brukar funka. Har (med förtsa veckan som undantag) vid alla tidigare försök haft minus 0,2 kg per dag i snitt så när det verkar stämma även denna gång så borde det ju vara bra.
Helst skulle jag vilja ha en knapp med -10 och få använda den varannan vecka typ.😬

Jobbar på med kosten. Tycker som vanligt att det går långsamt, känns som att med stor övervikt borde det ge mer utslag i början. Men vet ju också att det bara är en mental grej och att " skynda långsamt " brukar funka. Har (med förtsa veckan som undantag) vid alla tidigare försök haft minus 0,2 kg per dag i snitt så när det verkar stämma även denna gång så borde det ju vara bra.
Helst skulle jag vilja ha en knapp med -10 och få använda den varannan vecka typ.😬
Känner så igen mig i den känslan

-0,2 per dag är ju - 1,4 kilo i veckan, Det är en bra och stadig viktnedgång!

Efter rostat bröd med pålägg har jag nu gått tillbaka till min protein och salladskost. Har gått upp en hel del eftersom en rostad brödskiva inte är mycket, förutom kalorier.

Jag måste börja igen. Inte nödvändigtvis för att gå ner i vikt men för att jag mår bättre.

Och för att inte skämmas på kursen. 😜

Efter rostat bröd med pålägg har jag nu gått tillbaka till min protein och salladskost. Har gått upp en hel del eftersom en rostad brödskiva inte är mycket, förutom kalorier.
Alltså om du ätit en rostad macka så är det typ 80 kcal + vad du har för pålägg, såvida du inte ätit ohyggliga mängder så är det liksom inget man går upp i vikt av. Däremot så binder kroppen vatten när man äter kolhydrater.

Alltså om du ätit en rostad macka så är det typ 80 kcal + vad du har för pålägg, såvida du inte ätit ohyggliga mängder så är det liksom inget man går upp i vikt av. Däremot så binder kroppen vatten när man äter kolhydrater.
Tio, tolv skivor på en dag och pålägg som antingen var bregott eller gotler (finsk korv som är otroligt god med senap)

Smart av dig att undvika sånt när du inte är tvingad. Såg ett diet tips att man helt enkelt ska undvika sånt som är gott och lätt tuggat. Att en sallad på vitkål med kycklingfile är bättre än pommes med burgare handlar inte bara om att kål innehåller färre kalorier. Det är helt enkelt mer svårtuggat och tråkigare vilket gör att man slutar äta snabbare och inte får den där tillfredsställelsen av mat som gör att man överäter.

Har gått bra med maten men vågen visade ändå +. Dock kom ju mensen dan efter så får se nästa vecka.
Vi har varit iväg igår och åt tre rätters och sov på hotell och hamnade ändå inte så farligt över. Idag har jag dock ätit större delen av dagsintaget på frukosten 😀. Alltså såå fin hotellfrukost, blev frukt, äggröra men sen lyxade jag till det med två pannkakor också och en jättegod bulle..
Lunch blev fullkornspasta med tonfisk hemma och nu har jag ätit hela dagens kalorier. Så kommer dra över lite idag också men det blir ugnsbakade grönsaker och en köttbit till middag. Ska försöka komma iväg och träna också så man hamnar lite bättre. Även om jag ätit lite över två dagar så är det ändå inte över kaloribalans men jag hamnar inte så mycket på minus..

Väldigt skönt iallafall att komma iväg och göra nåt med maken och pausa från vardagen.

Kom iväg till gymmet med min syster och så blev det sushi hos mamma efteråt.
Gillar egentligen inte gymma på lördagar för det är mycket folk, så höll mig mest inne på tjejdelen.
3 passet avklarat iaf! 💪💪💪
Det märks att jag börjar bli bekvämare i de olika övningarna så hoppas kunna öka vikter och liknande snart när jag känner mig helt trygg med tekniken.

0,6 kg ner denna veckan. Åt på restaurang vid flera tillfällen (väldigt trevligt) vilket gjorde det svårt att uppskatta kalorierna så skönt att vågen ändå pekade neråt. Blev gymmet tre gånger och simmade en gång, känns bra att börja få in rutinen att gå och träna igen ☺️

Jag hoppar in här jag med :) Har typ 15 kg som jag skulle behöva gå ner. Har gjort det förrut, för några år sedan med hjälp av viktväktarna men sedan har kilona smugit sig på igen och förra vintern mådde jag galet dåligt så då sköt vikten i höjden. Efter att ha förändrat mitt liv de senaste 6 månaderna känner jag att jag nu har ork att ta tag i vikten också.

Har kickstartat med att köra itrim (soppa) i snart två veckor. Kommer sedan gå över till viktväktarna igen. Den där kickstarten känns bra, för jag får detoxa kroppen lite och hitta nya vanor. Har så här långt gått ner ca 4 kg vilket väl säger en del om hur mkt vätska jag hade i kroppen...

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 464
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 025
Senast: Blyger
·
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar... 101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
176 630
Senast: Mineur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 781
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka