Tjockistråden 4

Hade ett jättebra träningspass igår med lilla corgin och jag kunde SPRINGA (ish) och mitt knä kändes inte sämre efteråt. Dock blev jag riktigt sjuk efteråt på kvällen 😞. Har gått sjuka mig från jobbet då jag är dunderförkyld..

När det känns som om allt flyter på och man börjar komma igen på gymmet igen, det känns så typiskt. Blir till att vila och hoppas på att man kommer tillbaka snart.

Det blev en grym träningsvärk efter gymmet i onsdags. Längtade dit idag och fick till ett bra träningspass.
Har haft två pass i höstas som jag har kört varannan gång, jag kör i stort satt samma men har bytt några övningar så det känns kul och nytt.
Jag har gjort ett helt nytt pass med hopp och kettlebell på söndag, så längtar nästan tills dess!
Tänkte testa köra tre olika pass i veckan framöver och se om det funkar.

Håller på att laga mat, rostat kikärter i ugn, stekt spetskål och sedan blir det rotfrukter i ugn med fetaost. Till det blir det hummus och en tahinidressing. (Mycket kikärtor :p.)
Det blev ingen riktig lunch så det ska smaka bra, jag har dock tjuvätit av kikärtorna en del. :D

Det var otroligt segt att ta sig till gymmet idag, men jag gjorde det ändå så nu känns det bra 💪🏻

Har insett att om jag värmer mjölken till proteinpulvret så smakar det varm choklad och det slinker ner väldigt lätt så de senaste dagarna har jag iallafall får i mig mer protein än vanligt. Och åt lax igår, det var gott :d

Har varit sjuk så det har ätits glass, scones och annat idag. Försöker ta tag i maten imorgon om jag känner mig friskare.

Hittade den här artikeln om forskningstudie som pekar på nåt slags inbyggt minne i fettcellen gör att det svårt att hålla vikten efter en viktnedgång Länk .

Intressant om dom skulle få fram något som gör det lättare att hålla vikten. Det blir ju lite tradigt när man redan gått ner rejält i vikt två gånger innan där man gått upp igen och är nu inne på tredje stora viktresan i sitt liv :banghead:.
Att jag inte tagit tag i det innan är ju också för att man redan "misslyckats" två gånger innan, visst har man lyckats gå ner men sen över tid gått upp alt och lite till igen...

Har varit sjuk så det har ätits glass, scones och annat idag. Försöker ta tag i maten imorgon om jag känner mig friskare.

Hittade den här artikeln om forskningstudie som pekar på nåt slags inbyggt minne i fettcellen gör att det svårt att hålla vikten efter en viktnedgång Länk .

Intressant om dom skulle få fram något som gör det lättare att hålla vikten. Det blir ju lite tradigt när man redan gått ner rejält i vikt två gånger innan där man gått upp igen och är nu inne på tredje stora viktresan i sitt liv :banghead:.
Att jag inte tagit tag i det innan är ju också för att man redan "misslyckats" två gånger innan, visst har man lyckats gå ner men sen över tid gått upp alt och lite till igen...

Jag gick ner, lyckades hålla vikten i nästan ett år men är nu på väg upp igen. Vilket gör att jag ibland drabbas av lite panik. Och har fallit tillbaka i mönstret att äta när jag inte är hungrig.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 816
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 782
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar