Tjockistråden 4

Hade ett jättebra träningspass igår med lilla corgin och jag kunde SPRINGA (ish) och mitt knä kändes inte sämre efteråt. Dock blev jag riktigt sjuk efteråt på kvällen 😞. Har gått sjuka mig från jobbet då jag är dunderförkyld..

När det känns som om allt flyter på och man börjar komma igen på gymmet igen, det känns så typiskt. Blir till att vila och hoppas på att man kommer tillbaka snart.

Det blev en grym träningsvärk efter gymmet i onsdags. Längtade dit idag och fick till ett bra träningspass.
Har haft två pass i höstas som jag har kört varannan gång, jag kör i stort satt samma men har bytt några övningar så det känns kul och nytt.
Jag har gjort ett helt nytt pass med hopp och kettlebell på söndag, så längtar nästan tills dess!
Tänkte testa köra tre olika pass i veckan framöver och se om det funkar.

Håller på att laga mat, rostat kikärter i ugn, stekt spetskål och sedan blir det rotfrukter i ugn med fetaost. Till det blir det hummus och en tahinidressing. (Mycket kikärtor :p.)
Det blev ingen riktig lunch så det ska smaka bra, jag har dock tjuvätit av kikärtorna en del. :D

Det var otroligt segt att ta sig till gymmet idag, men jag gjorde det ändå så nu känns det bra 💪🏻

Har insett att om jag värmer mjölken till proteinpulvret så smakar det varm choklad och det slinker ner väldigt lätt så de senaste dagarna har jag iallafall får i mig mer protein än vanligt. Och åt lax igår, det var gott :d

Har varit sjuk så det har ätits glass, scones och annat idag. Försöker ta tag i maten imorgon om jag känner mig friskare.

Hittade den här artikeln om forskningstudie som pekar på nåt slags inbyggt minne i fettcellen gör att det svårt att hålla vikten efter en viktnedgång Länk .

Intressant om dom skulle få fram något som gör det lättare att hålla vikten. Det blir ju lite tradigt när man redan gått ner rejält i vikt två gånger innan där man gått upp igen och är nu inne på tredje stora viktresan i sitt liv :banghead:.
Att jag inte tagit tag i det innan är ju också för att man redan "misslyckats" två gånger innan, visst har man lyckats gå ner men sen över tid gått upp alt och lite till igen...

Har varit sjuk så det har ätits glass, scones och annat idag. Försöker ta tag i maten imorgon om jag känner mig friskare.

Hittade den här artikeln om forskningstudie som pekar på nåt slags inbyggt minne i fettcellen gör att det svårt att hålla vikten efter en viktnedgång Länk .

Intressant om dom skulle få fram något som gör det lättare att hålla vikten. Det blir ju lite tradigt när man redan gått ner rejält i vikt två gånger innan där man gått upp igen och är nu inne på tredje stora viktresan i sitt liv :banghead:.
Att jag inte tagit tag i det innan är ju också för att man redan "misslyckats" två gånger innan, visst har man lyckats gå ner men sen över tid gått upp alt och lite till igen...

Jag gick ner, lyckades hålla vikten i nästan ett år men är nu på väg upp igen. Vilket gör att jag ibland drabbas av lite panik. Och har fallit tillbaka i mönstret att äta när jag inte är hungrig.

Inget gym i morse, vaknade med förkylningskänning - men jag tog mig faktiskt iväg till poolen (och bestämde mig för att aldrig någonsin köpa en helkroppsspegel! 😅 ) och det var ett himla skönt sätt att röra sig på. Jag tyckte vattnet var lite varmt men klorinet var inte alls så överväldigande som jag minns från barndomens glada dagar.
Det gör jag nog om! :)
Folk kanske är bättre på att tvätta sig än de var i simhallen när du var liten? 😁

"Trikloramin är en gas som bildas när smuts, urin och andra föroreningar i vattnet reagerar med kloret. Det är trikloraminet som orsakar den klassiska ”badhuslukten”."

https://ka.se/2022/09/29/klor-farligt-for-anstallda-i-simhallar-det-kan-arbetsgivaren-gora/

Någon som har provat viktväktarna? Vad tycker ni?
Jag var med i ett projekt om viktminskning, då fick man tre månader viktväktare (i projektet). Jag gick upp fem kilo..
Det var ett par år sen, så de kan ju ha gjort om, men systemet med poäng gjorde att mat inte kändes "förbjuden" utan istället "mer tillåtet" eller hur jag ska förklara. Det gillade jag. Sen att det inte funkade alls för mig är en annan sak. Enligt andra Viktväktare berodde min viktuppgång på att jag inte åt alla poäng, jag hade alltid en bunt kvar i slutet på veckan. Men jag tycker det låter konstigt..

Måste säga att jag är nöjd med veckan. Endast ätit av den kost jag ska äta, dvs ingen laktos och ingen gluten. Känner mig lätt i kroppen och enligt vågen tappat vikt. Bäst är att jag nästan inte alls behövt några mellanmål, endast vid två tillfällen då jag varit hungrig (inte sugen). I övrigt inte kännt mig hungrig eller sugen.
Bara kaffe och vatten till kvällsfikat alla dagar utom lördag då jag fick en chokladpralin till kaffet.

Tänker att jag fortsätter i samma spår kommande vecka, ska dock försöka få in träningspass på gymmet också så nu har jag bokat två pass. Det verkar bra att pausa i pluggandet med ett sånt så jag inte blir sittande framför datorn och böcker hela dagarna.

På tisdag em/onsdag kan jag äntligen gå tillbaka till protein och grönsaker istället för kolhydrater. Yay. Känner mig uppblåst och ickig av att ha ätit kolhydrater som pasta och vitt bröd.

Sovit skit inatt då sovande jour numer är upp en gång i natten och försöka somna om efter det (det är väl definitionen av sovande jour - men jag saknar sömnen).
Jag hade tänkt sova på dagen men vaknade några gånger av att jag var kissnödig? Otroligt enerverande. Så när jag väl var på gymmet var jag väldigt törstig istället. 🙃

Jag har haft en jäkla träningsvärk i vaderna efter att ha hoppat hopprep i fredags. Jag hade energi när jag skulle köra uppvärmning på crosstrainern men när jag skulle hoppa hopprep gjorde sig träningsvärken påmind. Men det blev av! Och tåhävningar med vikt i handen, så jag lär ha ännumer träningsvärk i vaderna imorgon.

Tre pass denna veckan. 💪💪💪 Skönt att ha kört alla 3 passen och de känns helt okej ihopsatta.

Sådär, i måndags påbörjade jag- igen för 712e gången- med att räkna kalorier i lifesum. Första veckan har gått fint plus härliga promenader varje dag med hästarna (förutom idag då). Gäller bara att ha TÅLAMOD. Menar. Blev inte fet över en vecka så varför tror jag att det ska hända över samma tid? "Bara" hålla sig till planen nu. 💪

Känner mig lite less, räknat kalorier och gjort bra matval, samt ökat aktivitetsnivå sedan nyår. Dessutom slopat allt socker, men ändå syns nästan ingenting på vågen.
Precis som alltid så sitter vartenda kilo som berget. Vilket jag ju vet, och jag vet också att det krävs nästan svältkost + orimlig mängd träning för att det ska hända något. Knäckande, men det är bara att bita ihop och hålla i. Förr eller senare måste det ju hända något ändå. 😅

Ställde mig på vågen idag och den visade 110 kg. Känns helt hopplöst hur man kan gå upp så mycket och snabbt i vikt. I juli 24 vägde jag 103 kg. Har gått med nu i viktväktarna för att prova detta, då har två vänner som kört sen oktober och gått ner ca 7 kg.

- 1,3 kg denna veckan vilket känns bra! Det blev två gympass och två simpass, utöver att jag alltid har två hästar som ska ridas och promeneras. Skötte även planen med maten fram tills igår när jag handlade hem choklad. Men åt tre bitar och sen var jag nöjd och la undan den istället för att äta mer ändå vilket faktiskt kändes fantastiskt. Och idag började jag dagen med att gå till gymmet.

Tog även midjemått och låromfång för att kunna mäta med något mer. Hade inte något midjemått inlagt sen 2020, det var deppigt att se den skillnaden. Men jag kan ju komma dit igen ☺️

Så efter första veckan står det -2,8 kg på vågen så det känns ju positivt. Det kommer ju inte se ut så i fortsättningen men är ju bra för motivationen så här i början.

Ätit lunch ute idag då jag först hade möten på stan och sen en bokad massage. Sitter nu med en kopp kaffe i väntrummet hos massören eftersom jag hade lagt in fel tid i kalendern så jag var visst en timme tidig. Blev iaf mineralvatten och hamburgare i salladsblad på Max. Inte jätteroligt kanske men det fungerar.

Så efter första veckan står det -2,8 kg på vågen så det känns ju positivt. Det kommer ju inte se ut så i fortsättningen men är ju bra för motivationen så här i början.

Ätit lunch ute idag då jag först hade möten på stan och sen en bokad massage. Sitter nu med en kopp kaffe i väntrummet hos massören eftersom jag hade lagt in fel tid i kalendern så jag var visst en timme tidig. Blev iaf mineralvatten och hamburgare i salladsblad på Max. Inte jätteroligt kanske men det fungerar.
asch det funkar fint rycker jag, maten alltså:)

Jo visst fungerar det. Tyvärr kom jag ihåg den som mycket godare än den var...Så jag blev förvisso mätt men lite besviken. Får hitta ett annat alternativ till nästa gång. Tycker det är lite kallt ute för sallad annars skulle det vara ett alternativ.
Aha förstår det då ☺️. Haha jag älskar sallad även vintertid men förstår att inte alla gör det 😄.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 853
Senast: Blyger
·
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar... 101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
173 446
Senast: Mineur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 533
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 166
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka