Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens middag överträffade alla förväntningar och jag åt en helt underbar Saltimbocca som nog faktiskt kvalar in på listan över de godaste sakerna jag ätit hittills i år. Guuud jag ville aldrig sluta äta!

Ikväll sänker vi ribban rejält och äter flygplansmat till middag. Det är dock Emirates som står för det hela och deras mat brukar ändå vara okej tycker jag, för att vara flygplansmat i alla fall. Om inte annat så ingår det obegränsat med alkohol, så vi kan ju alltid dränka våra sorger i lite rödvin av sämre kvalitet. :up:

Igår åt jag femrätters på favoritrestaurangen. Det var så gott att jag nästan blir tårögd av bara tanken. Lammtartar, rimmad torsk, gös, fasanbröst och förstås havskräfta med tryffelpasta. Rött och vitt vin till

Dagens lunch är lite mer modest - en paprikaomelett kryddad med rökt paprika (Guds gåva till lilla mig) till denna serverades paprika. Åts i vännens soldränkta uterum med utstikt över mina unghingstar som hade busrace. Ett sånt memorable moment (i januari!! - det har nog aldrig hänt förut)

Jag försökte övertyga sambon om att BARNET längtade efter vårrullar, hen genomskådade mig men erbjöd sig att laga mat.
Vad vi fick?
Patentsmörgås.
Hens mormor hade gjort dessa smörgåsar åt hen i tonåren och det var tydligen lite nostalgi i luften.
Nu ska jag tröstäta popcorn.

Jag försökte övertyga sambon om att BARNET längtade efter vårrullar, hen genomskådade mig men erbjöd sig att laga mat.
Vad vi fick?
Patentsmörgås.
Hens mormor hade gjort dessa smörgåsar åt hen i tonåren och det var tydligen lite nostalgi i luften.
Nu ska jag tröstäta popcorn.
Vad är patentsmörgås?

Det hade jag tänkt laga, men influensa-fatigue tog ut sin rätt. Det blev istället risotto med torkad karljohan i och en god fårost och lufttorkad skinka till. Plus vitt vin som var gott men egentligen inte passade alls.
Risotto låter väldigt mycket mer energikrävande än köttfärssås, om än väldigt gott. Särskilt med lufttorkad skinka till (och vin). Är du inte frisk än, din stackare?

Jag åt mycket medioker burgare på ölhak i Göteborg idag. Vi skulle fira men det gick sådär, det var mest fullt och högljutt överallt så inte så himla trevlig. Tanken var ju att sambon skulle dricka öl så vi anpassade ju maten därefter men nä.

Drack dock väldigt trevlig lemonad på något mystisk mexikansk taco-ställe. Det och den överblivna kladdkakan som väntade i kylen hemma var dagens höjdpunkter :up:

Jag åt mycket medioker burgare på ölhak i Göteborg idag. Vi skulle fira men det gick sådär, det var mest fullt och högljutt överallt så inte så himla trevlig. Tanken var ju att sambon skulle dricka öl så vi anpassade ju maten därefter men nä.

Drack dock väldigt trevlig lemonad på något mystisk mexikansk taco-ställe. Det och den överblivna kladdkakan som väntade i kylen hemma var dagens höjdpunkter :up:
Vilket tacoställe?

Risotto låter väldigt mycket mer energikrävande än köttfärssås, om än väldigt gott. Särskilt med lufttorkad skinka till (och vin). Är du inte frisk än, din stackare?
Jag är TRÖTT. Inte direkt sjuk, men galet trött. Möjligen en kombination av post-influensa-fatigue och ny medicinering. Eller ett av dem.

Vilket hamburgerhak?!

Har idag intagit middag på Made in China. Gott.
Samt ett par glas bubbel till ovan middag.
Följt av ett flertal öl på Pustervik samtidigt som vi såg Marit Bergman. MYCKET trevligt.
Vi startade kvällen på Brewers bar så vi var ju typ grannar då :D

Men burgaren käkades på Soho Beer House, i samband med att sambo skulle prova annan öl (Brewers var så himla fullt! Det gick liksom inte att höra sig själv prata :o ). Så vi var inte där för burgaren direkt (och vi lär inte gå tillbaka för ölen heller)

Igår bjöd jag på samma meny som förra fredagen. Ostpaj med olika saker uppepå och så semla till På spåret. Lika gott denna gången ;)

Nu är min labneh klar! Jag har smaksatt med flingsalt, chiliflingor, timjan och vitpeppar och ska strax frukostera på lite av den på brödet från @Killaloe och granatäppelkärnor inspirerat av vår stackars sjukling @Petruska som jag önskar god bättring!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 741
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 046
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama