Kvallen's middag bestod av "acorn squash" soppa med lite morot, lok, och annat smatt och gott inblandat. Gott, nyttigt, och billigt. Det ar dags att dra in pa svangremmen pa manga nivaer har.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hade jag tänkt laga, men influensa-fatigue tog ut sin rätt. Det blev istället risotto med torkad karljohan i och en god fårost och lufttorkad skinka till. Plus vitt vin som var gott men egentligen inte passade alls.Köttfärssås och spagetti, som stått och puttrat på spisen i nästan 4 timmar. Ja, inte spagettin då...
Vad är patentsmörgås?Jag försökte övertyga sambon om att BARNET längtade efter vårrullar, hen genomskådade mig men erbjöd sig att laga mat.
Vad vi fick?
Patentsmörgås.
Hens mormor hade gjort dessa smörgåsar åt hen i tonåren och det var tydligen lite nostalgi i luften.
Nu ska jag tröstäta popcorn.
Vad är patentsmörgås?
Risotto låter väldigt mycket mer energikrävande än köttfärssås, om än väldigt gott. Särskilt med lufttorkad skinka till (och vin). Är du inte frisk än, din stackare?Det hade jag tänkt laga, men influensa-fatigue tog ut sin rätt. Det blev istället risotto med torkad karljohan i och en god fårost och lufttorkad skinka till. Plus vitt vin som var gott men egentligen inte passade alls.
Det låter... vardagligt.Stekt bröd med bräckt skinka, tomat och stekt ägg.
Vilket tacoställe?Jag åt mycket medioker burgare på ölhak i Göteborg idag. Vi skulle fira men det gick sådär, det var mest fullt och högljutt överallt så inte så himla trevlig. Tanken var ju att sambon skulle dricka öl så vi anpassade ju maten därefter men nä.
Drack dock väldigt trevlig lemonad på något mystisk mexikansk taco-ställe. Det och den överblivna kladdkakan som väntade i kylen hemma var dagens höjdpunkter
Jag är TRÖTT. Inte direkt sjuk, men galet trött. Möjligen en kombination av post-influensa-fatigue och ny medicinering. Eller ett av dem.Risotto låter väldigt mycket mer energikrävande än köttfärssås, om än väldigt gott. Särskilt med lufttorkad skinka till (och vin). Är du inte frisk än, din stackare?
Holy Moly tror jag det hette, det låg typ granne med andra långgatans skivhandel (det var inte där jag åt burgare dock, av uppenbara skäl )Vilket tacoställe?
Jag åt mycket medioker burgare på ölhak i Göteborg idag. Vi skulle fira men det gick sådär, det var mest fullt och högljutt överallt så inte så himla trevlig. Tanken var ju att sambon skulle dricka öl så vi anpassade ju maten därefter men nä.
Drack dock väldigt trevlig lemonad på något mystisk mexikansk taco-ställe. Det och den överblivna kladdkakan som väntade i kylen hemma var dagens höjdpunkter
Vi startade kvällen på Brewers bar så vi var ju typ grannar dåHar idag intagit middag på Made in China. Gott.
Samt ett par glas bubbel till ovan middag.
Följt av ett flertal öl på Pustervik samtidigt som vi såg Marit Bergman. MYCKET trevligt.