Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick det till middag härom helgen och till det åt vi guacamole och en toppengod röra med fetaost, soltorkade tomater och en klick créme fraishe. Bara ett tips ;)

Tack! Låter gott :) Jag har inventerat lite och tror att det blir en sorts mangosalsa med avokado och chili. Glömde visst handla naturell yoghurt, annars hade det blivit en god dipp till fritesen med sriracha... får se om jag orkar gå ut igen!

Tog med resterna från gårdagens middag till lunch idag. Trodde jag, det visade sig att jag bara fick med pasta :banghead: massor av pasta förvisso. Fick äta Sibylla till lunch istället, deppigt. Kvällens middag tillbringas i vänners sällskap, säkert roligare än pasta med pasta!

Här blev det lax. Med en sås kryddad med grön curry, sambal och lime. Pressad potatis, ingefärsstekta morötter och rostade kikärter till. Semmelkladdkaka till efterrätt. Som tyvärr inte blev kladdig. Men god.

Kycklingen blev såååååå god :) ! Jag trodde att den skulle ta 6 timmar, men det visade sig att den var helt perfekt och mör efter 4 timmar. Under kyckligen hade jag lagt lök, morötter, palsternacka, vitlök och vatten. Det blev en helt suverän buljong som i sin tur blev en toppensås, som verkligen smakade av alla de saker som hade kokat med. Gott, gott... :d

Inte rimligen. Komplott för att få en mer uppsluppen tillställning?

Brottsofferjourens telefonkö var för lång igår kväll, men jag ska göra ett nytt försök att få stöd idag:cry:

Det borde finnas någon ombudsperson man kan klaga till också, det är ju diskriminering mot snittarna! :( :down:

KONFERANGS-ministern kanske kan hjälpa till? Vem det nu blev @VLMF @Mineur :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 742
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 046
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp på vintern