Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grönkålssoppa, väldigt ofancy, men min lägenhet är vanvettigt kall och jag behövde riktigt varm mat. Nu måste jag ut och leta i skåpen, för jag blev inte särskilt mätt. Förhoppningsvis ligger det kvar en bit marsipanbröd med rom, torkad frukt, valnötter och mörk choklad i nåt hörn. Fast mer troligt är att jag redan ätit upp den:(

@Anna! Jag hade migrän och åt inte på 1,5 dygn, bara kräktes - så efter det fick jag kaloriutrymme för en liten god baguette och fänkålssalami igår. Det var mums! :d

Det fanns både italiensk och svensk, jag provsmakade båda och valde sedan den svenska. Jättegott. Fänkål är :love:

@Anna! Jag hade migrän och åt inte på 1,5 dygn, bara kräktes - så efter det fick jag kaloriutrymme för en liten god baguette och fänkålssalami igår. Det var mums! :d

Det fanns både italiensk och svensk, jag provsmakade båda och valde sedan den svenska. Jättegott. Fänkål är :love:

Skicka hit den där migränen så ska jag ta ett snack med den! :rage:

Jag lagade pasta med broccoli-pesto idag, vilket var helt jäkla fenomenalt!! Så himla himla gott alltså! Toppades med pumpakärnor, fetaost, marinerad broccolistam och krutonger på surdegsbaguette.

Avslutade middagen med kladdkaka. Provade ett recept som innehöll en kokosgömma och det var en riktig höjdare! Kommer nog bli ännu bättre när den får stå till sig över natten, vilket ju är himla synd eftersom jag har hela dagen för mig själv och kan äta en sen frukost och kladdkaka är ju en dålig frukost :angel:

Jag gjorde en enkel men vacker middag. Färsk pasta i botten, en kycklingfilé med lite ädelost i och fänkålssalami runt, och så rucola, fetaost, oliver, rostade tomater och några små marinerade vitlöksklyftor som bodde ihop med oliverna.

Så har jag försökt mig på att sätta en labnehsats, eller vad man ska säga. Det låter så gott när @Petruska skriver om det! Jag gjorde på kanske 500 g yoghurt så det blir nog så att jag kan göra med två olika smaksättningar. Rosépeppar har jag redan bestämt, den andra kanske blir grönpeppar. Eller bara lite vitlök. Eller naturell...

Gillar inte på migränen men på fänkålen och salamin! :)

Jag gjorde en enkel men vacker middag. Färsk pasta i botten, en kycklingfilé med lite ädelost i och fänkålssalami runt, och så rucola, fetaost, oliver, rostade tomater och några små marinerade vitlöksklyftor som bodde ihop med oliverna.

Så har jag försökt mig på att sätta en labnehsats, eller vad man ska säga. Det låter så gott när @Petruska skriver om det! Jag gjorde på kanske 500 g yoghurt så det blir nog så att jag kan göra med två olika smaksättningar. Rosépeppar har jag redan bestämt, den andra kanske blir grönpeppar. Eller bara lite vitlök. Eller naturell...

Jag köper färdig, men jag gillar den med chili skarpt, annars naturell eller timjan.

Jag har varit fullt upptagen med att jobba bade med jobb och hundar pa sistone. I gar blev det Rueben sandwiches ... TANK att surkal ar sa himla gott. I kvall hittade jag den sista burken med rester i frysen. I morgon maste jag verkligen bade handla och laga mat igen. Just nu ar det daligt med fantasi och kansla for att "skapa" i koket.:cautious:

Här har det varit lite matmisär pga kortvända till fältkontoret (första dagen pullad pulla, igår bake-off surdeg med regnbågs- och sikrom samt hackad lök och tomat :D).

Hemfärd idag så det ska väl kunna bli något roligare till middag. Är lite deppig eftersom jag inte får ha särbon på hemmaplan på ett tag (det blir så när man blir sjukskriven pga tre stygn i ett finger... man ska inte få borrör på fingrarna :cautious:). Särbon är dock lite glad eftersom han får vara hemma en sväng (trots lätt handikapp).

Edit: Kan jag säga att min PIPPI är vingklippt? :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
28 758
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 053
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama