Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haggis är överraskande gott!På tal om mage så har jag ätit haggis och det är inte alls oävet. Den är ju fylld dock så inte riktigt samma sak som en soppa där det flyter omkring läskiga grejer...
Jag har ätit på curryhouses i Malaysia där en lunch gick på några kronor och maten serverades direkt på bordet på ett bananblad. Nemas problemas, men komage var alldeles för mycket för mina kräkreflexer.Den har jag också gjort, i Peru En familjs källare som var restaurang, de pratade inte spanska utan qechua, men vi lyckades få fram att dagens lunch var "vaca" dvs ko, och det kostade 2 kr. Taget! Efter några skedar gryta undrade jag var kon var och började titta lite noggrannare, och uppmärksammade de vita bitarna...
Många fin-delikatesser är ju lite svårtillgängliga i början. Som tex det fåröga jag en gång fick i en palestinsk familj.
Du kanske tänker på ordet delikat?
Alltså falafel - det är verkligen bra grejer @Anna (vilket påminner mig, vet du eller kanske @Petruska om den fina falafelvagnen vid biopalatset/saluhallen fortfarande finns kvar?)
Hos mig blev det helstekt kyckling med örtkryddor och vitlök ihop med ratatouille och en fetaostcreme. Gott! Framförallt när jag fick äta såsen med dinkelbröd som sambon bakade i fredags. Jag skulle verkligen kunna leva på surdegsbröd
Vi får ge oss ut på falafel-jakt framemot våren?Jag har faktiskt ingen koll på just den falafeln - men minns en fantastisk falafel mittemot Sjöfartsmuseet ungefär... absolut inte vad du frågade om men den var god