Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kämpar på med nyårsmenyn, jag också. Årets tema är judisk mat, eftersom chanukkah är chrismukkah i år. 24/12-1/1.

Scaloppine al Limone med rosmarinpotatis och föräldrarnas favoritvin Mastremilio i glasen. Sedan pepparkakor och julgodisrester (gud vad jag borde hata gröna kulor, gud vad jag älskar gröna kulor :love:) framför The Big Short. En bättre annandag!

Jag har gjort fröknäcke och tapenade med egenrostade tomater i eftermiddag medan jag färgade håret. Tapenaden var väldigt god, får se hur knäcket uppför sig när det har svalnat helt.

Ikväll bjuder jag på den där pajen med julskinka och cheddarost och en god sallad. Efteråt blir det alltså fryst cheesecake på pepparkaksbotten. Skedar nog över lite granatäppelkärnor till servering och skär upp lite apelsin. Men min fråga till er är: vi kommer inte att äta upp kakan även om vi båda gillar efterrätt. Blir den väldigt tråkig om jag fryser om den, eftersom den ska tina i någon kvart innan serveringen? Förstår ju att den kan bli lite tråkig i kanterna och det kan man ju skära bort bara, och jag förstår såklart att den inte blir dålig. Men blir den grynig och/eller äcklig på något vis? Jag är novis! (Den är i en springform om det har någon betydelse :))

Funderar på någon sorts pastasås på det sista av skinkan och stiltonen. Önskar att jag hade broccoli, men tyvärr. Måste försöka ta tillvara alla knasiga rester.

Någon som har ett bra tips på vad man kan ha halvtrista mandariner till?? :)

Lunch på Ikea i Örebro. Spännande.

Middag blev spaghetti med köttfärssås, massor av vitlök.

Makalös bihåleinflammation som dessert.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 532
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 130
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama