Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mamma kokar rödkål och bakar toscakaka. Själv har jag också tillbringat kvällen i köket, med att slå in julklappar. Och griljera skinkan. Den blev god. :d

Jag jobbar och har därför ätit Skyr till middag - det är såsanslöst gott alltså! Dock är jag lite besviken på det skrala utbudet av skyr i "mina" affärer. Men ändå! Jag hade kunnat leva på det :love:

Jag jobbar och har därför ätit Skyr till middag - det är såsanslöst gott alltså! Dock är jag lite besviken på det skrala utbudet av skyr i "mina" affärer. Men ändå! Jag hade kunnat leva på det :love:
Har aldrig ätit! Men verkar som att jag bör prova? Är det ungefär som yoghurt eller?

Jag tjurar och äter spagetti med köttfärssås.
Trött, ont och ganska övertygad om att nästa års jul ska firas med barn och sambo i nån avlägsen fjällstuga.
(fast jag har gjort makalöst goda köttbullar i dag, alla som provsmakat berömde dom utom svågern som hellre skulle dö än att säga att jag gjort något bra).
Fjällstugevarianten kör en kompis till mig i år, tillsammans med man och barn. Verkar som att de tycker det blev lyckat.

Trevlig svåger förresten, vad sa han då, att de inte blev goda eller?

Julskinkan har inte rymt och jag lyckades med att inte bränna griljeringen för en gångs skull (jag har ju övat i typ 15 år bara... :cautious:):
15259087_1938681763026124_2996664897930002432_n.jpg

Fjällstugevarianten kör en kompis till mig i år, tillsammans med man och barn. Verkar som att de tycker det blev lyckat.

Trevlig svåger förresten, vad sa han då, att de inte blev goda eller?

Han berättar att det bara är hans mamma som gör goda köttbullar, men då är det bara att vara utan.
Han har berättat att skinkan (som kommer från en glad, bökande, knappt transporterad gris) inte kommer vara lika god som den han köpte på city gross också, utan att ha smakat...
Efter tio år är jag ändå ganska van. Det blev lite jobbigt för honom när han berömde min mamma för ett bakverk och hon sade "ja det är Ariane som gjort det" :D:)

Han berättar att det bara är hans mamma som gör goda köttbullar, men då är det bara att vara utan.
Han har berättat att skinkan (som kommer från en glad, bökande, knappt transporterad gris) inte kommer vara lika god som den han köpte på city gross också, utan att ha smakat...
Efter tio år är jag ändå ganska van. Det blev lite jobbigt för honom när han berömde min mamma för ett bakverk och hon sade "ja det är Ariane som gjort det" :D:)

Haha touché mamma!

Veganska bullar, potatisgratäng, coleslaw, och två sorters bröd. Julmust.
Apelsin och granatäpple med kanel.
Äppelkaka, vispgrädde, choklad- och apelsinskorpa och julgodis. Julte.

Jag är mätt.

Ja men lite som en tjockare tpghurt blandat med kvarg, fast inte strävt och så väldigt gott. Eller vad säger du @VLMF ?

Som fetyoghurt utan fett @Diskurs , inte alls sträv som kvarg! Levde på skyr till frukost, lunch och middag när jag bodde på Island för 12 år sedan och var vegetarian. De hade inga vegetariska produkter på den tiden :cautious:

Jag fixade med lax i sista stund, så det har inte gått att provsmaka.

Jag var slö :D Två dagar brukar vara lagom men det var en liten bit (pga priset) och jag hade nog på lite för mycket salt/sockerblandning från början. Det är ju inte som om den blev oätlig iaf men jag borde ha smakat den igår kväll.

:oVi har ätit morotslåda, potatisgratäng (med feta), skinka och hemmarullade köttbullar med mycket vitkål och paprika i.

"Fin" julmust till.

Började dagen med risgrynsgröt som kokade upp igår och sedan svällt under natten.

Har även ätit lite vört och så några hemmabakta lussekatter.

Och så har jag ätit massor av choklad :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 523
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 127
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama