Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Agnes Wold också!
Tunnskivad kycklingfile som spacklas med dijonsenap i valfri mängd, salra och peppra. Lägg på en försvarlig mängd grovt rivet äpple med mycket smak, jag körde på Ingrid Marie (tror jag ). Rulla ihop och fäst ihop. Bryn runt om. Tillsätt ett eller två äpplen i tunna klyftor/skivor och en purjo i cmtjocka strimlor och bryn i några minuter. Häll i en msk äppelcidervinäger, 3 dl och lite creme fraiche (kanske 1 dl) och en hönsbuljongtärning (det funkar säkert med fond med men den var slut tyvärr). Puttra ihop det. Smaka av med mer salt/peppar/dijon. Jag serverade med ris men kolhydraterna kan nog funka vilka som. Syndigt gott var det iaf.Det där lät gott,recept?
Mycket mysigt. Klart bättre än när man ligger i tv-soffan och jäser.@Klara låter som en mysig kväll!
Men Gud vad trevligt!Jag fick torskrygg puttrat i en dillig, gräddig sås med syrliga körsbärstomater, potatis/jordärtskocksstomp (dock inte de skånska) till det. Storasyster anlände också till middagen, det blev ett par flaskor vin och gott snack långt in på småtimmarna.
Jag fick just ett infall när jag läste om att ge föräldrar ostbricka och tänkte att jag ska försöka fixa en korg nu efter jobbet med lite goda ostar och grejer. Jag hinner koka en tomat- och chilimarmelad också, det är mammas favorit. Men vad ska jag lägga i mer? Tre-fyra-fem goda ostar, ingredienserna till pepparkakskex minus det "våta" i en burk... några persimon/sharonfrukter, ett par päron... något mer, vad säger ni? Jag tror att jag köper en brödkorg på Clas Ohlson att lägga det i, den kan jag sedan behålla om de inte vill ha den
Det finns i ostdiskarna ibland som "kakor" av torkad frukt, fikon, aprikoser etc. Såna gillar jag till ost.Jag fick just ett infall när jag läste om att ge föräldrar ostbricka och tänkte att jag ska försöka fixa en korg nu efter jobbet med lite goda ostar och grejer. Jag hinner koka en tomat- och chilimarmelad också, det är mammas favorit. Men vad ska jag lägga i mer? Tre-fyra-fem goda ostar, ingredienserna till pepparkakskex minus det "våta" i en burk... några persimon/sharonfrukter, ett par päron... något mer, vad säger ni? Jag tror att jag köper en brödkorg på Clas Ohlson att lägga det i, den kan jag sedan behålla om de inte vill ha den