Ja, det gör jag. Men om det är Det Enda Rätta vet jag inte.
För julefridens skull gör jag som du!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det gör jag. Men om det är Det Enda Rätta vet jag inte.
Det gläder mig. Det vore så deppigt att bli osams och gräla på självaste julafton.För julefridens skull gör jag som du!
Jag var smått road när en bekant blev gravid och genast började plastbanta samt enbart äta obesprutade matprodukter. Det är liksom inte de där sista 9 månaderna det hänger på utan vad man fått i sig de trettio åren tidigare. Men jag var vänlig nog att inte påpeka det
Jag var smått road när en bekant blev gravid och genast började plastbanta samt enbart äta obesprutade matprodukter. Det är liksom inte de där sista 9 månaderna det hänger på utan vad man fått i sig de trettio åren tidigare. Men jag var vänlig nog att inte påpeka det
Plastbanta?!
Känner att jag fick lite väl många kreativa förslag inne i huvudet på vad detta kunde tänkas betyda. Och då är det nog enklare att fråga.
@Petruska fult eller äckligt, det har jag svårt att tänka mig faktiskt. Jag skulle nog valt äckligt framför fult, en sådan liten estet är jag.
Sluta använda plast. Som matlådor, köksredskap, förvaring, skärbrädor med mera.
Ja, jag gör inga invändningar. Jag fattar inte ens de där reglerna. Det där som är farligt för fostret med laxen osv, är väl något man blir sjuk av även när man inte är gravid? Och det har jag aldrig blivit. Så varför skulle det hända när man är gravid?
Sannorlikheten är ganska liten, men konsekvenserna är däremot stora. Vilket är bakgrunden till kostråden .Ingen aning faktiskt. Men jag undviker den färdiga och gravar egen. Känns bättre och blir roligare.
Riskerna är så himla små, jag hävdar stt det är farligare att som vi bo 200 m från Hornsgatan...
Vad jag minns fanns inte den regeln och ostregeln när jag var gravid. Alkoholregeln fanns, men jag drack litegrann ibland när det var något oemotståndligt gott. En grön tuborg hade jag tillåtit mig om det varit jul, tex.
Det där lät gott,recept?Jag rockar kycklingrullader med äpple och dijonsenap som får puttra ihop med mer äpple och purjo. Vad händer? Jag har blivit huslig. Nån dag i veckan ska jag göra julgodis och julkakorna är redan klara.
Ämnen i plast lagras i kroppen och överförs till fostret, är hormonstörande osv. Naturskyddsföreningen har mycket info!Men på vilket sätt hänger det ihop med graviditet? Eller bara ett steg i att bli en GOD mor.?
Ämnen i plast lagras i kroppen och överförs till fostret, är hormonstörande osv. Naturskyddsföreningen har mycket info!
Ja exakt, nio månader hit eller dit gör ingenting jämfört med att man levt ett vanligt normalt liv dittills.Aha, men det måste väl ha byggts på under många år?
Alltsammans antyder ändå att det är rätt ovanligt?Det där som är farligt i opasturiserade ostar, kallrökt lax, skivad köttpålägg m.m. är Listeria monocytogenes. Den är luktfri, smakfri, växer vid kylskåpstemperatur och farlig för gravida och andra sårbara (äldre, sjuka, etc.) . Gemene man kan få i sig ganska många bakterier utan att få symptom, men det orsaker aborter om man är gravid och för dem med nesatt immunförsvar är den dödlig i ganska små doser.
Sannorlikheten är ganska liten, men konsekvenserna är däremot stora. Vilket är bakgrunden till kostråden .
För mindre än 20 år sedan visste man inte ens att L. monocytogenes gav sjukdom hos människor. Den orsakade säkert lika många dödsfall, men på den tiden hade man inte de diagnostiska verktygen och laboratorieanalyserna som vi har i dag .
Alltsammans antyder ändå att det är rätt ovanligt?
Naturskyddsföreningen har mycket info!