Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min aptit har dragit på semester, förmodligen till sydligare breddgrader = jag äter inget. Middagen igår räddades av lösviktssallad jag inhandlade på Maxi i Falun i någon undermedveten självbevarelsedrift. Fortsätter det så här kommer jag iaf inte att gå upp i jul/nyår.

Gårkvällen blev vad som fanns i kylskåpet (ägg --> scrambled, kantareller, lök, syrade morötter, körsbärstomater) följt av vin och snacks på konsert. Stödmacka när jag kom hem. Ikväll ser jag fram emot att bli serverad middag av föräldrarna :love:

I förrgår fick jag och @Killaloe ugnsbakad brieost (och massa annat gott) hos @Ceta och igår när jag skulle handla fick jag syn på en liten brieost som TALADE till mig. Så jag försökte återskapa den med lite honung och valnötter till middag igår. Åt med bake-off-ade minibaguetter och lite kallrökt skinka och några skivor Milanosalami. Gott gott.

Sedan fick jag feeling och gjorde sallader till julbordet. Saffransbulgur med granatäpple, valnöt och några förskrämda gröna sojabönor från frysen, och en med rödkål, morot, svartvinbärssaft, rödvinsvinäger, valnötter och granatäpple.

Just det. Jag gjorde fler Mozartkulor också. Har aldrig varit med om något som har haft så strykande åtgång som de jag pillade ihop förra helgen, till och med pappa som inte är så mycket för sötsaker var väldigt intresserad av dem ;)

Jag har en halv pepparkaksdeg i kylen som jag kanske snurrar ihop till små kulor med chili ikväll och chokladdoppar. Allt för att glädja de få som kommer att finnas på kontoret imorgon förmiddag...

Jag köpte förresten ett par hekto gruyere premier cru igår till mina föräldrar. God dotter-poängen rullar in som de ska! Räknar med att få smaka :sneaky:
Jag köpte Glasgow-gin till mina föräldrar som "hej nu är jag hemma!"-present, och såg framför mig hur jag skulle sitta i soffan medan pappa serverade mig gin & tonics på löpande band. Flaskan är inte ens öppnad än och jag väntar fortfarande på den där förbaskade drinken.

Jag köpte Glasgow-gin till mina föräldrar som "hej nu är jag hemma!"-present, och såg framför mig hur jag skulle sitta i soffan medan pappa serverade mig gin & tonics på löpande band. Flaskan är inte ens öppnad än och jag väntar fortfarande på den där förbaskade drinken.

Bespara mig! :nailbiting:
Det är därför jag tänkte det som "hej nu är jag hemma"-present och inte julklapp, just för att garantera mitt provsmakande.. får hinta lite tydligt sen. Pappa får dessutom den danska årgångsjuleakvaviten, men den kan jag gärna slippa provsmakandet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 509
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 125
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama