Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fransk potatissallad med massa kapris och rödlök till lunch. Sjukstuga; jag är toktrött efter nattens pärs, BARNET ligger febrig i soffan. Jobbar så gott det går .

Note to self: läs kökstråden oftare. Jag har flera sidor att läsa i kapp när ni babblar (bubblar?) såhär.

Efter all julmat av varierande smak och kvalité (när sällskapet på julbuffen upptäckte att ölen passerat bäst före med ett par månader minskade även aptiten hos de flesta) bestämde jag mig för kyckling. Jag tog det säkra före det osäkra och delade fågulen på mitten för att inte riskera att fylla från fel håll ;)
Jag petade in citron, krossad vitlök och blandade örter under skinnet, parkerade fågulen i ugnen, gick till stallet, kom in och konstaterade att om maten ska närma sig färdiglagad tills man kommer hem är det bra att vrida på ugnen ordentligt :banghead:.
Till sist blev det färdigt, åts med ris och lite matyoghurt. Vatten i glaset.

Jag har ätit penne och grönkål. Vet inte riktigt vad jag ska göra med kålen, jag pillade bort den tjocka mitten och åt som det var. Men tycker nog det är godare i de frysta korvarna man köper faktiskt. Men bladen är ju snygga iallafall :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
661
· Visningar
29 350
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 100
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 110
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst