Här blev det skinkstek, potatis och gräddsås till middag
Med äppelmos?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här blev det skinkstek, potatis och gräddsås till middag
Med äppelmos?
Det enda vettiga sättet att äta ananas är såklart ihop med kassler och någon gräddig geggaFörslag på vad jag kan göra med ananas?
Alltså, jag har lite problem med att hitta användningsområden för senap. Jag gillar verkligen senap.Jag köpte några skivor i delikatessdisken. Helt lagom när behovet av senap slog till.
Jag köpte några skivor i delikatessdisken. Helt lagom när behovet av senap slog till.
Vi är två sjuka individer i den här tråden! Min bästa pizza är med kyckling, banan och curry! Men bara inte kassler blandas in i ekvationen tycker jag att frukt är bra till det mestaJag ääääääälskar frukt i mat på ett sjukligt sätt. Skulle därför laga ananas med nån slags kombination av skinka/bacon/curry/grädde/kyckling/banan med ris till. Men jag inser att jag är en sjuk individ.
Alltså, jag har lite problem med att hitta användningsområden för senap. Jag gillar verkligen senap.
Jag kan äta en skiva skinka eller två, men jag tycker ärligt talat inte att det är värt besväret. Det finns dessutom risk att jag blir bjuden på det innan helgerna är över.
Öht kräver julmaten lite piruetter för att riktigt lyfta, tycker jag.
Ananas! Färsk är god att värma på i stekpanna med lite smör, färsk ingefära, råsocker, en nypa chiliflakes och sen äta med god vaniljglass.
Vi är två sjuka individer i den här tråden! Min bästa pizza är med kyckling, banan och curry! Men bara inte kassler blandas in i ekvationen tycker jag att frukt är bra till det mesta
Alltså, jag har lite problem med att hitta användningsområden för senap. Jag gillar verkligen senap.
Jag kan äta en skiva skinka eller två, men jag tycker ärligt talat inte att det är värt besväret. Det finns dessutom risk att jag blir bjuden på det innan helgerna är över.
Öht kräver julmaten lite piruetter för att riktigt lyfta, tycker jag.
Jag ska snart sluta gnälla, men vörtbröd. Jag kan verkligen inte äta vörtbröd.Jag gillar också senap. Dijon kan jag använda rätt friskt, främst i salladsdressing. Men Apotekets goda senap är god med julskinka. Mina år som vegan/vegetarian åt jag den på vörtbröd med Bregott...
Senap! Tveklöst senap. Utan julskinka eller annan skinka.Letar du användningsområden för senap eller julskinka? Två olika frågeställningar tänker jag.
Julskinka är ju egentligen bara gott en skiva på julafton samt En skiva till blöta på juldagen (tunnbröd kokt i skinkspad några sekunder, serverat med skinka och smör och lite senap.
Jag ska snart sluta gnälla, men vörtbröd. Jag kan verkligen inte äta vörtbröd.
Julen är inte riktigt min grej när det gäller maten, det är bara att konstatera. I år har vi dock i FAMILJEN fått till en förhandlingslösning som alla parter tycks vara nöjda med. Får se hur det blir när den har satts i verket.
Provat ingefära?Hörni, om jag skulle göra lite sill, vilka smaker tror ni på då?
Partner har mage att säga att mina "experimentella" inläggningar är lite "krävande".
Pepparrotssill är ju en självklar hit i detta hushåll, och jag gör gärna senapssill då den man köper brukar vara för söt. Men nu måste jag ju ha en experimentell också! Men vad?