Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörni, om jag skulle göra lite sill, vilka smaker tror ni på då?

Partner har mage att säga att mina "experimentella" inläggningar är lite "krävande".

Pepparrotssill är ju en självklar hit i detta hushåll, och jag gör gärna senapssill då den man köper brukar vara för söt. Men nu måste jag ju ha en experimentell också! Men vad?

Åh. Svartvinbär är gott faktiskt.
Men jag gjorde en ytterst krävande med stjärnanis och kanel ett år. Den var...parfymerad.

Hörni, om jag skulle göra lite sill, vilka smaker tror ni på då?

Partner har mage att säga att mina "experimentella" inläggningar är lite "krävande".

Pepparrotssill är ju en självklar hit i detta hushåll, och jag gör gärna senapssill då den man köper brukar vara för söt. Men nu måste jag ju ha en experimentell också! Men vad?

Vodka och tomatsås?

Ingefära, vitlök och citrongräs?

Lingon och salt kola?

Alltså, partner är bottenlöst gnällig idag! Jag överraskade med tre kokosnötter, och nu oroar han sig för vad han ska ta sig till med dem.

Jag tänkte på de goda chokladdoppade kokoskakorna med apelsinskal, jag!

Kokossill, kanske?

Alltså, partner är bottenlöst gnällig idag! Jag överraskade med tre kokosnötter, och nu oroar han sig för vad han ska ta sig till med dem.

Jag tänkte på de goda chokladdoppade kokoskakorna med apelsinskal, jag!

Kokossill, kanske?

Slå honom i huvudet med en nöt?

Jag lider med honom. Lite som när PARTNERN spontanshoppat "mat" och kommer hem med 8 kilo kålrot. En är trevligt.
En annan gång var det 15 kilo vitt skolmatsalsris. Jag smugglade ris ut ur lägenheten i ett halvår.

Jag hittade en chokladask :love: Sambo hade fått från något företag och bara ställt undan den.
Ljusa chokladpraliner med olika sorters fyllning (ingen sill dock) passade utmärkt en måndag kväll. Förhoppningsvis fungerar de lika bra på en tisdag, jag har sparat några och ska prova.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 462
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 116
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama