Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har till min stora glädje upptäckt att man enligt iransk tradition ska fira vintersolståndet med röda frukter (granatäpple, vattenmelon), nötter (ju fler sorter desto bättre), torkad frukt, fetaost, oliver, saffran och gröna blad. Många av mina favoriter där, alltså, även om vattenmelonen får vänta ett halvår pga ogynnsam säsong i Europa.

Allt känns genast mycket bättre!

Och tack vare att jag inte är iranier, kan jag ju lugnt njuta av den röda fruktprodukten Rött Vin också. Svanskotan kan ta sig i häcken, vad mig anbelangar.

Lunch ute; kikärtsgryta med sötpotatis och kokosmjölk, med rostat matvete. Matvetet var SÅ gott! Lite mer tuggigt och nötig god smak. Ska testa att göra det någon gång, frågade och tydligen var det först kokt och sedan rostat i ugnen.

Stämmer bra. Dom kan räta till den genom att manipulera den.

Dom brukar börja med yttre manipulation och funkar inte det så kan dom gå in genom ändtarmen och räta ut den.
Men gör det inte FRUKTANSVÄRT ont? Jag är verkligen inte särskilt smärtkänslig, men det där låter FASANSFULLT.

Men gör det inte FRUKTANSVÄRT ont? Jag är verkligen inte särskilt smärtkänslig, men det där låter FASANSFULLT.

Nu vet jag inte hur det är när andra manipulerar ens svanskota men jag trycker rätt min själv när den ligger fel (överrörlig) och det gör inte direkt ont, dock väldigt obehagligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
661
· Visningar
29 352
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 100
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 110
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022