Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänk fylld kyckling. Pensla in o utvändigt med olivolja, smält smör o salt o peppar. Fyll skrovet med bladpersilja, babyspenat o citron samt hela vitlöksklyftor, lägg till färsk timjan o rosmarin.I dag har jag "betat" nar jag kommit at, sa det blev ingen ordentlig middag alls.
Jag var forbi en fantastisk slaktbutik for att kopa ben till hundarna ... de hade farsk kanin i disken. En av mina favorit minnen ar kaninen i ugn som en Fransk god van bjod pa ... med "Mediterranean kryddning" ... Thyme ar jag ratt saker pa, men sedan?
HELP ... kan nagon tala om for mig hur man lagar kanin i ugnen? Och kryddar? Jag har aldrig lagat kanin sa jag behover ett utforligt recept. Pretty Please.
Tänk fylld kyckling. Pensla in o utvändigt med olivolja, smält smör o salt o peppar. Fyll skrovet med bladpersilja, babyspenat o citron samt hela vitlöksklyftor, lägg till färsk timjan o rosmarin.
Rulla ihop med inläggning av persilje o dill, koka i knappt täckande vatten med stjälkarna . Servera med smör samt färskklippt dill o persilja + naturligtvis citron.Någon som har ett bra tips på vad jag kan göra med ett gäng Hokifiléer?
Det ska fungera som matlådor också då det kommer bli mat över.
Någon som har ett bra tips på vad jag kan göra med ett gäng Hokifiléer?
Det ska fungera som matlådor också då det kommer bli mat över.
Sonen äter det mesta så det behöver inte tas ngn större hänsynSka det vara barnvänligt eller inte?
Sonen äter det mesta så det behöver inte tas ngn större hänsyn
Åh gode jesus... Nu uppskattar jag gårdagens jullunch ännu mer!I julbordsfrågan kammar vi noll på min statliga myndighet i år. Vi lär ha förbrukat nöjespotten på sommarfest med cateringbuffé och ett styck KONFERANGS med övernattning, som jag dock avböjde för att kunna ta hand om djuren på hemmaplan.
Dock så saknar jag inte julbordsfrosserierna sådär jättemycket MEN den där jullunchen hade jag INTE tackat nej till...
Senast vi skulle ersätta julbord med julmiddag på jobbet, var minnesvärd av mer dåliga skäl. Möjligen har jag recenserat den här förut, men det är ett sådant bestående trauma att minnet tränger sig på varje år i december.
Förrätt "Toast Skagen" visade sig vara Pågens skivade rågbröd med någon motbjudande gucka, huvudsakligen bestående av fett, resten ett obestämbart svagt tuggmotstånd av något som kanske - men kanske inte - levt i vatten en gång.
Huvudrätt "Oxfilé Provencale" var dåligt genomstekt kött (skulle inte satsa pengar på att det var oxfilé) med tuggmotstånd jämförbart med gummi. Till detta fyra jättepotatisar, skalade och kokta (inga alternativ såsom pommes eller gratäng, nej då, här ska det vara kokt potatis!) Och brunsås som kanske - men kanske inte - skapats från en påse.
Och till kaffet, för oss som uthärdade så länge, denna briljanta servering av en torr kaka helt utan smak. Gissningsvis en billigare variant av Almondy direkt från Lidls restlager. Observera särskilt den chica gaffelprydnaden! Man kan tro att den hamnat där av misstag - men ack nej! Så här genomtänkt och konstnärligt hade varje tallrik preparerats, när de bars in till de förstummade gästerna.
Dessutom förstod serveringspersonalen inte skillnaden på laktos- och glutenintolerant, glömde bestick till någon (ja utom desserten då) och serverade vin i selterglas. Och som bakgrundsmusik ljöd smäktande sånger av Julio Iglesias. Detta hände i nådens år 2010. "Restaurangen" finns nu endast som ett skrämmande minne, inbränt i hjärnbarken (och smaksinnet ) för evinnerliga tider. .
Hade jag inte förevigat "desserten" och ibland berört traumat med mina kollegor, så hade jag tänkt att detta måste ha varit en ond dröm.
Vad rekommenderar ni att man serverar för sorts mögelost till pepparkakor? Ska bjuda på lite svenskt julgott på lördag men är ingen höjdare på just denna delen då jag inte är jätteförtjust i mögelost...