Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi får vårt julbord på Lideberg @Petruska Det är förvånansvärt bra och jag är tacksam att vi alls får något med tanke på mitt låglöneyrke :D Men jag ska definitivt föreslå Sjömagasinet tills nästa år! Jag kan såklart nöja mig med Bhoga, Koka, Thörnströms eller 28+, jag är inte den dom är den :D

Minns våra julbord när jag var statligt anställd. Julbord förresten, nej det var en jultapastallrik som serverades på plasttallrik till lunch i fikarummet på jobbet. Bestod mest av små minipajbitar, de flesta innehållande rödkål!

Mitt nuvarande jobb är fortfarande i offentlig sektor men betydligt mer påkostade personalaktiviteter. Brukar vara på hotell med enormt julbord och dans efteråt. Uppköp!
Men minns att efter Säpos James Bond-fest blev alla statliga myndigheter rejält åthutade och då var det tvärt nej till julfester :D

Minns våra julbord när jag var statligt anställd. Julbord förresten, nej det var en jultapastallrik som serverades på plasttallrik till lunch i fikarummet på jobbet. Bestod mest av små minipajbitar, de flesta innehållande rödkål!

Mitt nuvarande jobb är fortfarande i offentlig sektor men betydligt mer påkostade personalaktiviteter. Brukar vara på hotell med enormt julbord och dans efteråt. Uppköp!
Men minns att efter Säpos James Bond-fest blev alla statliga myndigheter rejält åthutade och då var det tvärt nej till julfester :D

De få gånger jag varit på julbord med kollegorna har det varit överdådigt, en gång på Faluns bästa restaurang och en gång på ett värdshus en bit från stan som också var otroligt bra. Fast jag jobbar ju inte inom den offentliga sektorn ;)

Jag tycker det är lite knepigt det där med fest för skattepengar. Naturligtvis behöver även de inom offentliga sektorn en sådan guldkant men de största summorna där verkar gå till extrema lyxfester för höga direktörer vilket inte är ok någonstans (Aftonbladet har precis gjort en granskning). Speciellt inte när de som verkligen behöver och har förtjänat det (tänk hemtjänst) får höra att det inte finns pengar till det. Julfest osv absolut men med god kontroll på kostnaden samt att det ska komma alla till del, inte bara de högst upp.

Edit: Även om James Bond-festen hade varit rolig att gå på :D

Jag gjorde en semiimproviserad linssopoa med kyckling igår. Den blev förvånansvärt bra trots mun missräkning på vad som fanns hemma i syraväg.

Jag var och tittade på lokalen där vi ska ha vår julfest i måndags och fick då höra att den absolut vildaste och grisigaste festen som har hållits där var av en statlig myndighet som man skulle kunna tänka sig var betydligt mer städad :D

Nejdå, men med transport (vilket vi alltid behöver), ev underhållning och mat plus 2 glas alkohol springer det snabbt iväg. Vi var ca 100 personer:).

Absolut, jag menade mest att den svindyraste restaurangen/cateringen inte behöver betyda att det blir trevligt. En enklare restaurang/catering där man tänkt till lite är minst lika trevligt :)

Förresten, på temat julbord, så var det rätt kul när vi var på värdshuset. Min fd kollega från Skottland var med och han är duktig på att äta (tränar konstant så det syns inte) och särbon är rätt bra på att äta också (fast tränar inte :D). De satt bredvid varandra och särbon lärde honom julbordsstrategi när han såg att kollegan hade tagit GRÖNSAKER! :rofl: Han fick lära sig att man siktar in sig på det gottaste bland sovlet och har potatisen som smaksättning till typ sillen :D Kollegan såg lite fundersam ut och höll sedan med särbon. Seriöst, jag är förvånad att de kunde gå därifrån :cautious:

Vi får vårt julbord på Lideberg @Petruska Det är förvånansvärt bra och jag är tacksam att vi alls får något med tanke på mitt låglöneyrke :D Men jag ska definitivt föreslå Sjömagasinet tills nästa år! Jag kan såklart nöja mig med Bhoga, Koka, Thörnströms eller 28+, jag är inte den dom är den :D
Vad gäller partners låglöneyrke och julbordet på Sjömagasinet, så handlar det nog om att företaget där han jobbar går rätt bra, så de har råd att bjuda på lite extra. Jag tycker att det är rätt schysst, de här lågavlönade anställda blir bjudna på saker av jobbet som de inte hade haft råd med privat utifrån vad de tjänar. (En allmän lönehöjning kostar ju betydligt mer, och de har ändock avtalsenlig lön.)

I de fall det förekommer lite vildare fester på mitt statliga jobb, så är de inte bekostade av arbetsgivaren! Snarare är det doktoranderna som på egen bekostnad super skallen av sig efter jobbiga deadlines. :D (Men jag vet inte vilken sorts julbord tex universitetets rektor får.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 736
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 986
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar