Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Anna och @VLMF , var tänkte ni att huvudet satt fast:D?

Jag har nog inte tänkt alls faktiskt. Jag har fortfarande lite svårt att visualisera det hela men jag förstår ju var vingarna sitter i förhållande till benen... egentligen.

Nu måste jag bara komma på vilken bok det är. Googlar vilt men hittar bara en massa recept där det står just att man ska stoppa saker "up the chicken's bottom" så det är nog en vitt utbredd missuppfattning.

Jag har nog inte tänkt alls faktiskt. Jag har fortfarande lite svårt att visualisera det hela men jag förstår ju var vingarna sitter i förhållande till benen... egentligen.

Nu måste jag bara komma på vilken bok det är. Googlar vilt men hittar bara en massa recept där det står just att man ska stoppa saker "up the chicken's bottom" så det är nog en vitt utbredd missuppfattning.

Gud så kul:D

Jag utgår ifrån att kalkoner är skapta på samma sätt som andra fåglar :p

ladda%20ned%207_zps3fhpbuhe.jpg

Tipsar då om brysselkål nästa gång, halvera och stek med salt, vitlök och nötter. Sanslöst gott!

Häromdan stekte jag en blandning av brysselkål, broccoli, svamp och lök. Och vitlök. Som åts till pasta. Men inga nötter. Jag gillar verkligen brysselkål så jag tar tacksamt alla varianter på temat. Brysselkål, nötter och vitlök ska testas snarast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 739
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 989
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar