Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå, Tegnér skötte sig ypperligt också som köttbulle-upphottning! :up: Alldeles särskilt ypperligt som pålägg på bageriets godaste kavring, med lite rödbetssallad på toppen.

Nu funderar jag på att glöggmarinera en bit fransyska - men det måste ju finnas kvar att avnjuta au naturel också. Ständigt dessa i-landsproblem.

Variation på månadens snabbmatsrätt ikväll igen: udonnudlar i en god buljong, stekta grönsaker(champinjoner, bladpersiljestjälkar, finhyvlad morot, rödlök, grönkål), tofu, bladpersilja, chili, vitlök, ingefära, soja, citronzest. Nu ska jag jaga tröstgodis eftersom livet utsatt mig för prövningar som tarva sådant.

Pasta med den fenomenala belugabolognesen blev det till middag hos mig. Hittade en ledsen bit rotselleri som fick följa med samt bytte ut belugalinserna mot gröna och röda, men det gör ju trots allt ingen större skillnad. Gott är det iaf :D

Att den har huvudet där solen aldrig skiner?
Föreslår att du ritar en käck teckning:)

Jag vet var det här kommer ifrån nu - en bok, skönlitterär, där någon instruerar någon annan i hur man fyller en kalkon (kommer dock inte på vilken boken är) och så säger hen "Just stick the butter up the bird's bottom, go on" - på den vägen är det. I drottningen av helstekt kyckling, Nigellas, böcker står fet bara "the bird's cavity" men ja, jag har tydligen inte tänkt längre än det skönlitterära.

Magen påpekar att den är tom, blir några knäckemackor med smör, nuvarande favoriten är sesamfröknäcke med Västerbottenost o/e rökt lammfiol.

Nu när jag faktiskt tänker på det, undrar jag om jag inte fått det från kalkonerna i USA man alltid ser på film när de fyller. De fylls väl ändå i ändalykten?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 003
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar