Du, jag har jobbat på en kemiinstitiution ett par år. Kemistglögg. Say no more.@Petruska: Doktorandfester är livsfarliga speciellt om någon av dem är kemist, då brukar det dyka upp en brun flaska med klart innehåll på bordet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du, jag har jobbat på en kemiinstitiution ett par år. Kemistglögg. Say no more.@Petruska: Doktorandfester är livsfarliga speciellt om någon av dem är kemist, då brukar det dyka upp en brun flaska med klart innehåll på bordet
Du, jag har jobbat på en kemiinstitiution ett par år. Kemistglögg. Say no more.
Jag var och tittade på lokalen där vi ska ha vår julfest i måndags och fick då höra att den absolut vildaste och grisigaste festen som har hållits där var av en statlig myndighet som man skulle kunna tänka sig var betydligt mer städad
Ja, det där med de blivande prästerna känner jag igen. Lärarna var kanske samtidigt doktorander?När jag studerade var de som festade mest och värst blivande präster och lärare
Ja, det där med de blivande prästerna känner jag igen. Lärarna var kanske samtidigt doktorander?
Vi är ett privat bolag, förresten, men bjuder inte på en droppe alkohol. Vissa rynkar på näsan åt det men de flesta tycker att det är rätt fair. Om vi skulle ha bjudit på t.ex välkomstglögg och säg två glas till maten hade kostnaderna skjutit i höjden något alldeles vansinnigt (vi blir 900 personer i år), så vi väljer bort det i år också (såsom förra). Det blir alkoholfri glögg till fördrink och sedan mer eller mindre obegränsat med julmust, vatten och lättöl som ju ställs ut på borden. Det finns dock flera barer att handla det man vill i
Vi samma som du @Anna från och med i år. Alkohol finns i baren om man vill ha öl/vin till julmiddagen men det ingår inte från arbetsgivarens sida. Helt okej Tidigare år har ett/två glas vin ingått, tyckte det var helt okej också. Vi är 150 personer så det gör ju absolut skillnad i budgeten.
Vi är ett privat bolag, förresten, men bjuder inte på en droppe alkohol. Vissa rynkar på näsan åt det men de flesta tycker att det är rätt fair. Om vi skulle ha bjudit på t.ex välkomstglögg och säg två glas till maten hade kostnaderna skjutit i höjden något alldeles vansinnigt (vi blir 900 personer i år), så vi väljer bort det i år också (såsom förra). Det blir alkoholfri glögg till fördrink och sedan mer eller mindre obegränsat med julmust, vatten och lättöl som ju ställs ut på borden. Det finns dock flera barer att handla det man vill i
Hotellnatt i människobyn. Dagens middag kommer bedömt att bestå av en blandning av chips, lösgodis och/eller blandat kallskuret från närbelägen Coop. Allt intaget i hotellrummets säng medans jag slötittar på något mer eller mindre meningsfullt tv-program.
Sjukt bra!
Vi bjuder på två glas vin/öl, inget mer. Jag skulle ju hellre lägga de pengarna på bättre mat...
@Anna: Lite BBQ-sås om du vill ha den stilen?
Ja, det kunde vara något! Eller ja, BBQ-sås i sig är jag inte så såld på, men jalapeñoketchup med lite liquid smoke i kanske!
Det kändes som lite BBQ med pommes och strimlad kyckling Den ketchupen borde ju ge lite lika känsla.