Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, mitt problem liksom @Killaloe skriver är att få till det med tiden. Hittar jag något relevant skulle min chef säkert uppmuntra det dock men eftersom jag har ett ytterst svårdefinierat jobb så är det lättare sagt än gjort :)
Med lite mindre ansvarskänsla så går det ;). Nä men jag har en regel att inte åka på något om inte någon annan följer med, är less på att åka iväg och få till sig nya idéer som ingen vill ta åt sig på jobbet sedan. Helt meningslöst... Så fler ska med då gärna ansvariga för olika saker så vi har en samsyn sedan på hur utvecklingsarbetet och investeringarna ska se ut.

Vi kam börja åka på random kongferanser ihop och bli komhferamsernas svar på "wedding crashers". :idea: Typ alla ämnen fungerar för mig, med undantag för nationalekonomi och allt som har med aktier att göra. Men barn och ungas utemiljö låter festligt, vi kanske ska börja där? Jag är ledig imorgon :up:

Komhferamser? Kreativt! ;) :D

Jag är tyvärr inte ledig imorgon, men du kanske kan åka före och reka? Så kommer jag efter jobbet om det verkar hett? (Helst inte lika hett som handtaget på stekpannan som jag bakat bröd i och brände mig som f-n på för en stund sedan. MORR.)

Orkade inte laga mat idag eftersom vårt vatten stular och vägrar infinna sig när jag ber om det. Istället blev det Rogan Josh (Jogan Rosh?) och vitlöksnaan från enda indiern i stada :up:

Mycket gott, men samtidigt mycket obehagligt när jag ringer till restaurangen och deras namn står i telefonen. Alltså, istället för att visa numret jag har ringt så står restaurangens namn som om jag hade lagt in dem i min telefonbok, men det HAR JAG INTE?!? :eek: Jag tror jag behöver knyppla mig en foliehatt :meh:
Hände mig igår också! Alltså telefongrejen, inte rogan josh/jogan rosh-grejen.

Är ingalunda på konferangs, men på forskningsresa, minsann! Min roll är främst som chaufför, kameraassistent och sällskapsdam. Tyvärr inte läge för konferangsromangs här heller.

Polen. Jag säger bara det. Middag: stekt köttbit från gris. Stekta potatisar. Grundligt kokta bitar av broccoli, blomkål och morot. Stora mängder smält smör över alltsammans. Och outgrundligt nog en skiva burkananas ovanpå den stekta fläskköttbiten.

Jag återkommer om frukosten.

Mitt absolut bästa tips till alla som vistas i Polen (kanske mest du just nu då @Petruska då det kanske är viktigt att känna till just nu) är att springa från alla etablissemang som serverar gurksoppa (som de vill hålla letter ansvariga för).

Jag har ätit få saker så vidriga på någon av mina resor som när jag beställde just en lettisk gurksoppa som, när den kom in på bordet, visade sig vara en rosa och kall sörja :D

Mitt absolut bästa tips till alla som vistas i Polen (kanske mest du just nu då @Petruska då det kanske är viktigt att känna till just nu) är att springa från alla etablissemang som serverar gurksoppa (som de vill hålla letter ansvariga för).

Jag har ätit få saker så vidriga på någon av mina resor som när jag beställde just en lettisk gurksoppa som, när den kom in på bordet, visade sig vara en rosa och kall sörja :D
Jag minns inte om just gurksoppa stod på menyn, men förrätterna utgjordes av tre skrämmande soppor som jag hoppade över. Jag har nöjet att läsa samma meny inför middagen imorgon. Jag ska då noggrant studera utbudet av just soppor.

Från förra resan hit minns jag någon skrämmande buljongsoppa som små otäcka saker flöt omkring i och som smakade INGET eller lite unket. Dock ingen gurka.

Undrar om det går att skriva en reseguide över Polen baserat på deras soppor?! Jag trodde att den rosa gurksoppan var en enskild företeelse och någon form av lågvattenmärke, men det låter som om du kan ha spännande soppor att se fram emot @Petruska

Kanske kan du ändå testa dem som en del av research inför reseguiden? :D

Undrar om det går att skriva en reseguide över Polen baserat på deras soppor?! Jag trodde att den rosa gurksoppan var en enskild företeelse och någon form av lågvattenmärke, men det låter som om du kan ha spännande soppor att se fram emot @Petruska

Kanske kan du ändå testa dem som en del av research inför reseguiden? :D
I kapitlet om det polska köket i reseguiden kommer det att stå att Polen inte i första hand lämpar sig för kulinariska resor. :D

I kapitlet om det polska köket i reseguiden kommer det att stå att Polen inte i första hand lämpar sig för kulinariska resor. :D
Jag som tänkte att det skulle vara just en kulinarisk reseguide - den kanske inte blir så himla tjock och inte heller så lättsåld? (Fast i ärlighetens namn var sushin vi åt fenomenalt god vilket även fler användare på det här forumet har intygat när Sopot har kommit upp som resmål i diverse trådar :D)

Jag som tänkte att det skulle vara just en kulinarisk reseguide - den kanske inte blir så himla tjock och inte heller så lättsåld? (Fast i ärlighetens namn var sushin vi åt fenomenalt god vilket även fler användare på det här forumet har intygat när Sopot har kommit upp som resmål i diverse trådar :D)
Jag funderar faktiskt på att ge Krakow en chans framöver.

Här på den polska landsbygden är det ganska glest mellan sushiställena. Jag tror att hotellets matsal är enda möjligheten att få mat överhuvudtaget. Ett kompakt mörker vilar över bygden, så det är svårt att se om den har något därutöver att erbjuda.

Jag kommer tidigt till huvudstadens central i morgon, var hittar man bästa frukostfikat? (läs bra kaffe och en god smörgås som mättar) Det gör inget om jag måste bege mig en liten bit till fots utanför centralens dörrar bara kaffet är gott.
Min magkänsla säger mig att välsignelsen inte tillåter för stort intag av föda före avfärd så jag är i behov av en plan b.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 619
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 248
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar