Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande mätt efter lunchen satsade jag på svampsoppa till middag. Jag fattar inte varför inget riktigt smakar något!? Givetvis klimp i, men också trattkantareller. Öl till.

Någon gurksoppa har jag inte sett till, men rågsoppa tycks vara traditionellt. Jag har dock inte vågat smaka på den ännu.

Tagliatelle, zucchinibullar (som snarare blev mer åt det biffiga hållet :grin: Avskyr att steka saker som kallas något med -bullar) samt hemgjord "ketchup". Himla trevligt faktiskt. Och ketchupen gjordes med lök som hanterade enligt samma princip som Paolo har enligt @Anna vilket faktiskt var rätt så behändigt.

Ja, när det ska vara slätt - som soppa eller en sådan där slät fin tomatsås till t.ex gnocchi eller som i detta fallet en kall sås - så är det oslagbart praktiskt. Och gott tycker jag, det blir en mildare och djupare smak. Inbillning kanske men skit samma ;)

Nästan helt OT men @mandalaki du har en helt egen utställning på Sjöfartsmuseet :love:

(Lite OnT eftersom det kanske visas hur en tillagar Bläckis :D )

Åh, är den kvar alltså? Jag lyssnade på ett gammalt avsnitt av Kvällspasset häromdagen då det berättades att Christer Lundberg invigde den eftersom han skrev en bok som heter Bläckfisken... men då tänkte jag att den kanske har försvunnit vid det här laget. Då ska här gås på museum minsann! Jag är nyfiken på bläckisar.

Jag dricker glögg (vit :love:) och fantiserar om att tröstäta vietnamesiska baguetter. Tänker mig kålsallad, stekt tofu och sriracha. Ska strax gå och handla tofu och baguette. Dessutom bakade sambon kakor inatt under valvakan så möjligheterna för bra tröstätande är goda. Alltid något i dessa besvärliga tider.

Dagens middag blev vitlökskryddade köttfärsbiffar, löksås och kokt potatis :d
2016110914470128860_sbig.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 613
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 238
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3