Jag tror jag vill ha en bit choklad. T-Rexen gillar choklad mer än regn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fortfarande mätt efter lunchen satsade jag på svampsoppa till middag. Jag fattar inte varför inget riktigt smakar något!? Givetvis klimp i, men också trattkantareller. Öl till.
Någon gurksoppa har jag inte sett till, men rågsoppa tycks vara traditionellt. Jag har dock inte vågat smaka på den ännu.
Skulle vara det då.Åh, men kryddor behövs inte med så fina råvaror!
Tagliatelle, zucchinibullar (som snarare blev mer åt det biffiga hållet Avskyr att steka saker som kallas något med -bullar) samt hemgjord "ketchup". Himla trevligt faktiskt. Och ketchupen gjordes med lök som hanterade enligt samma princip som Paolo har enligt @Anna vilket faktiskt var rätt så behändigt.
Nästan helt OT men @mandalaki du har en helt egen utställning på Sjöfartsmuseet
(Lite OnT eftersom det kanske visas hur en tillagar Bläckis )
Vet! Den har haft reklam på spårvagnarna.Nästan helt OT men @mandalaki du har en helt egen utställning på Sjöfartsmuseet
(Lite OnT eftersom det kanske visas hur en tillagar Bläckis )
Idag basunerades det ut på de där stora tavlorna som är längs med motorvägenVet! Den har haft reklam på spårvagnarna.
Riktig färsk sallad? Enligt min erfarenhet betyder nämligen färsk sallad surkål i Polen...Lunchpastan var inte särskilt upplyftande, men den åtföljdes av ett helt fat med färsk sallad, lök, tomater, mozzarella och oliver! GRÖNSAKER! Det var verkligen dags för grönsaker.
Baguetterna blev riktigt goda. Har tokdille på kålsallader och det är ju vansinnigt gott med ingefärsdressing till. Glögg och kakor till efterrätt nu.
I det här fallet: citronjuice, riven ingefära (juicen), honung, sesam- och rapsolja. Skulle haft japansk soja men den var slut så tog salt.Ingefärsdressing? Hur gör du den?