Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man måste dela dem! Gärna flera ggr om de ska torkas. Torkapparat behövs absolut inte, sprid ut dem på tidningspapper i rumstemperatur ett par dagar bara.

Går att plocka dem efter att första snön kommit också om man finner dem :D

Ingen matlagning gjord än idag, men jag bakade lite..

2016110713063077220_sbig.jpg

Kruxet är bara att jag är inte någon fikamänniska. Alls!
Men jag gillar att baka och nu vette fasiken vad jag ska göra av dem :crazy:

Det är ju lite samma problem som denna nyblivna bakälskaren har. Jag får börja ta med mig till jobbet, jag tar redan med hem till mamma och pappa och sådär och skickar gärna med besökare lite gott hem. "Du är ju värre än farmor" sa mamma i fredags, jag tar det som en komplimang ;)

Jag sitter på tåg mot huvudstan, ska på KONFERANGS! Dåliga utsikter för konferangsromangs tyvärr :down:. Men mycket bra hotellfrukostutsikter, finhotell med takpool blir det minsann.

Hur gör man för att få åka på KONFERANGS hela tiden? Jag vill också! Eller ja. Jag vill åka tåg långt och bo på hotell och äta hotellfrukost, själva KONFERANGSANDET är jag mindre road av egentligen ;)

Hur gör man för att få åka på KONFERANGS hela tiden? Jag vill också! Eller ja. Jag vill åka tåg långt och bo på hotell och äta hotellfrukost, själva KONFERANGSANDET är jag mindre road av egentligen ;)

Man säger till sin nytillträdda chef under första lära-känna-samtalet att man värdesätter utbildningar och kompetenshöjande kurser och konferenser högre än lönen. Då får man gå på allt man vill. Sen presterar man så bra tack vare sina nya kunskaper att man ändå toppar lönerevisionen! :D

Man anmäler sig? Jag åker imorgon mot storstan för att konferangsa om barn och ungas utemiljö. Inget hotell för mig dock, bor hos föräldrarna istället enda skillnaden är att väckningen består av en tungkyss av en synnerligen hårig och munter individ och att hotellpersonalen grälar konstant.

Man anmäler sig? Jag åker imorgon mot storstan för att konferangsa om barn och ungas utemiljö. Inget hotell för mig dock, bor hos föräldrarna istället enda skillnaden är att väckningen består av en tungkyss av en synnerligen hårig och munter individ och att hotellpersonalen grälar konstant.

Den stora frågan är dock om det finns melonskivor till frukosten? En vän till mig listar hotell efter om de har melonskivor eller ej :D

Jag vill också åka på konferangs (!) men med tanke på att jag har svårt att få till tid/utrymme för att gå på gratis gratis föreläsningar a två timmar så lär jag väl få se mig i stjärnorna efter hotellvistelse med tillhörande frukost liksom :D

Orkade inte laga mat idag eftersom vårt vatten stular och vägrar infinna sig när jag ber om det. Istället blev det Rogan Josh (Jogan Rosh?) och vitlöksnaan från enda indiern i stada :up:

Mycket gott, men samtidigt mycket obehagligt när jag ringer till restaurangen och deras namn står i telefonen. Alltså, istället för att visa numret jag har ringt så står restaurangens namn som om jag hade lagt in dem i min telefonbok, men det HAR JAG INTE?!? :eek: Jag tror jag behöver knyppla mig en foliehatt :meh:

Ja, mitt problem liksom @Killaloe skriver är att få till det med tiden. Hittar jag något relevant skulle min chef säkert uppmuntra det dock men eftersom jag har ett ytterst svårdefinierat jobb så är det lättare sagt än gjort :)

Ja, mitt problem liksom @Killaloe skriver är att få till det med tiden. Hittar jag något relevant skulle min chef säkert uppmuntra det dock men eftersom jag har ett ytterst svårdefinierat jobb så är det lättare sagt än gjort :)
Vi kam börja åka på random kongferanser ihop och bli komhferamsernas svar på "wedding crashers". :idea: Typ alla ämnen fungerar för mig, med undantag för nationalekonomi och allt som har med aktier att göra. Men barn och ungas utemiljö låter festligt, vi kanske ska börja där? Jag är ledig imorgon :up:

Jag ska konferangsa i dagarna två denna vecka och om två veckor är det dags igen. Jag gillar konferangs, framförallt när det ingår hotellfrukost. Nackdelen med frukost på konferangs är att jag nästan alltid hamnar med någon översocial som vill prata betydligt mer än jag uppskattar före mitt morgonkaffe.

I kväll bjöd syster på risotto med sparris och champinjoner, mjölk i glaset. Deras vatten är typ odrickbart pga mycket kalk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 615
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 240
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar