Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ätit helgfrukost här hemma idag :love: Det kan vara det bästa med mat, att få vara ledig och äta lyxig frukost.
Presskaffe, surdegsbröd (bakat av min sambo då såklart, inget fusk här inte :up: Surdegarna har till och med namn :D ), olika pålägg, yoghurt med flingor och den exotiska frukten banan samt gårdagens tidning (är dock lite KRÄNGT för att det inte kom någon tidning idag! Orimligt att tidningsbud, tryckeriarbetare, journalister och andra ska få vara lediga liksom!)

Tidningsbuden behöver det mer än de flesta, tryckarna trycker broschyrer och journalisterna jobbar för webb och e-tidning. SOPA! :p

;):love:
Sant iofs! Jag är imponerad av folk som orkar med att jobba som tidningsbud! Två månader med det som sommarjobb och jag har varit helt slut som artist alltså :eek:

Så okej, tidningsbuden förtjänar lite ledigt! Men skönt att resten har att göra :D :up:

(Gå å drick kaffe med dig :p :love: )

Jag städar. Jävla fin födelsedag:D varvar med att äta skorpor i soffan, har inte dammsugit den ännu:D

Vill du ha en till tårta? Den här var gullig, lite kittens&rainbows över den:
cake-dinosaur.jpg

:)

Vi har ätit helgfrukost här hemma idag :love: Det kan vara det bästa med mat, att få vara ledig och äta lyxig frukost.
Presskaffe, surdegsbröd (bakat av min sambo då såklart, inget fusk här inte :up: Surdegarna har till och med namn :D ), olika pålägg, yoghurt med flingor och den exotiska frukten banan samt gårdagens tidning (är dock lite KRÄNGT för att det inte kom någon tidning idag! Orimligt att tidningsbud, tryckeriarbetare, journalister och andra ska få vara lediga liksom!)
Jag är villig att avstå dagstidning motsvarande antal vardagar, bara jag får den på helgerna.

/Vit krängt medelklasskvinna

Maten blev god igår! Men det var i princip jag som lagade den, genom kontinuerliga instruktioner till bihustrun som lydde order. Att steka pumpa och lök, krydda med paprika, chili, kumminsorter, korianderfrö och lite annat smått och gott i samma stil och sedan på slutet slänga ner lite äpple, katrinplommon, aprikos och pistagenötter var riktigt gott! Väldigt blommig och djup och bra smak.

Ja, eller om det nu bara var vinet som gjorde att allt framstod i lite extra snygg dager.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 575
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 231
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30