...och sedan stoppade de shettisen i grytan och hällde på sprit...
Exakt! Häpp, en ponnygryta (aka mulle-stuvning).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
...och sedan stoppade de shettisen i grytan och hällde på sprit...
Jag är väldigt glad att kunna meddela att degskräcken nog är ett minne blott. Igår när jag satt och läste mattidningar på Readly oich dreglade hittade jag ett recept på stekpannebröd, som alltså involverar knådning. Jag hade ett halvt paket jäst i kylen som jag ville använda så jag gav mig på det och vilket bröd det blev.
Tog med det till mamma och pappa där vi åt räkor och kräftor till nämnda bröd och en aioli som jag också hade gjort. Mums!
Nu har jag satt igång med ännu ett bak av samma bröd. Måste ju veta att det inte var en random lyckträff :-) Det lutar åt att jag lyxar till det med plockmiddag, jag har både god kallrökt skinka och tryffelsalami i kylen, och lite goda grönsaker och oliver och sånt. Till nybakat bröd blir det ju rena festen!
Jag har i och for sig en deg pa jasning over natten, men skulle garna vilja ha recept pa stekpanne brod. Pretty please?
Pelargonerna?! Vart i tårtan är pelargonerna?!Har bakat min födelsedagstårta. En rosa glutenfri marsipantårta som mest av allt ser ut som ett jättebröst. Satte ett symboliskt geléhallon högst upp.
Fyllningen är hallon från landet, mousse på samma hallon, vit chokladmousse med lite citronzest och den obligatoriska grädden på toppen.
Jag glllar syra i tårtor, så hallonen är osötade för att ge lite sting.
Pelargonerna?! Vart i tårtan är pelargonerna?!
Gör det och lägg runtomkring?! Så blir det som ett bröst på en bädd av blombladJag tänkte ett tag peta dit några men det smakade ju Urk. Kan kandera några blommor och blad kanske?
Gör det och lägg runtomkring?! Så blir det som ett bröst på en bädd av blomblad
Hjälp!
Har grytbitar av fläsk och ett stycke benfri kotlett.
Vad kan jag göra för lättlagade middagar utav detta? Har hjärnsläpp
"Dina bröst är som svalor som häckar"
Jag har aldrig fattat detta, vadå som svalor som häckar? Hur?!? Är jag fantasilös? Är det för att mina bröst är mer som svalor som däckar? Hjälp mig förstå!
Jag har aldrig fattat detta, vadå som svalor som häckar? Hur?!? Är jag fantasilös? Är det för att mina bröst är mer som svalor som däckar? Hjälp mig förstå!
Jag trodde det var Ewert Taube!Det är poetiskt. Typ så.
"
Musiken skrevs av Monica och Carl-Axel Dominique, och texten av poeten Lars Forssell. Därur härrör strofen "Dina bröst är som svalor som häckar", en av de mest välkända textpassagerna i svensk melodifestivalhistoria. Texten blev omdebatterad och fick utstå kritik. Forssell kommenterade kritiken i Dagens Nyheter den 5 mars 1973 där han skrev "Vem som helst kan finna min numera tämligen riksbekanta liknelse om brösten och svalorna obegriplig, dum, banal eller helt enkelt larvig. Det kan jag förstå. Det är en fråga om tycke och smak. Men att denna liknelse på något sätt skulle vara förolämpande för kvinnan och kvinnosaken, det går över mitt huvud". Forssell hade skrivit texten på en timme samma dag som tävlingsbidragen skulle lämnas in till TV.[2]
Vid Eurovision Song Contest fick Malta byta namn för att inte förväxlas med landet Malta och framträdde under namnet Nova (felskrivet som The Nova i en TV-skylt.[3]) I engelskspråkig version kallades bidraget "Your Summer (You Never Tell Me No)". På engelska fanns i sångtexten orden "Your breasts are like swallows nesting", vilket ansågs något opassande vid denna tidpunkt. Bidraget dirigerades av Monica Dominique, vilket tillsammans med israeliska Nurit Hirshs insats samma år innebar premiär för kvinnliga dirigenter i dessa sammanhang. Sverige slutade på femte plats, efter ett komplicerat röstsystem som aldrig kom att användas igen."
Hjälp!
Har grytbitar av fläsk och ett stycke benfri kotlett.
Vad kan jag göra för lättlagade middagar utav detta? Har hjärnsläpp