Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är väldigt glad att kunna meddela att degskräcken nog är ett minne blott. Igår när jag satt och läste mattidningar på Readly oich dreglade hittade jag ett recept på stekpannebröd, som alltså involverar knådning. Jag hade ett halvt paket jäst i kylen som jag ville använda så jag gav mig på det och vilket bröd det blev.

Tog med det till mamma och pappa där vi åt räkor och kräftor till nämnda bröd och en aioli som jag också hade gjort. Mums!

Nu har jag satt igång med ännu ett bak av samma bröd. Måste ju veta att det inte var en random lyckträff :-) Det lutar åt att jag lyxar till det med plockmiddag, jag har både god kallrökt skinka och tryffelsalami i kylen, och lite goda grönsaker och oliver och sånt. Till nybakat bröd blir det ju rena festen!

Fått en påse med hampaprotein som tydligen ska vara nyttigt. Ska testa och blanda ut i smoothien imorgon. Annars - god lasagnett idag med röda linser. Den blev sådär mastig och tomatig som sig bör, med massa ost på.

14907683_10209102048326490_3677652499511572271_n.jpg

Däckade just i soffan. Våra gäster åt upp all snickerskaka, 3/4-dels kanelbulletårta, 13 delicatobollar, en påse chips och typ 25 muffins. Däremot var det typ bara jag och maken som åt frukt :D

Nåja, det går åt :)

Men min favorit är ju Camilla Plum. Tag en gryta, stoppa i vad du har hemma och häll på sprit av nåt slag. Jag älskar henne.

Du får inte nämna hennes namn på ett hästforum :rage:! Hennes son blev ju (ö)känd när han och hans grabbgäng halshögg en shettis på en strand i Nordsjælland för några år sedan :up::crazy::yuck:;).

Kyckling med rolig kryddblandning (ska föreställa marockansk men luktade mest jul :D), tranbär, aprikoser, kikärtor, schalottenlök och zucchini i ugn utgjorde dagens middag. Åts ihop med couscous som blandats med persilja och mandelspån. Skulle varit granatäpple i också men det fanns såklart inte i affären vid tillfället för handlingen :down:
Men, även utan granatäpplet var det himla gott! Blev massa goda kikärtor/lök/zucchini över som jag ska äta ihop med någon typ av ost till lunch på måndag :up:

Är dock lite bitter eftersom jag vill laga fiskgratäng efter ett recept jag hade sparat (och haft i flera år) men som nu verkar ha försvunnit :down: Och jag kan inte hitta det!
Kommer typ från en dagstidning som SvD eller GP och är någon stjärnkocks version av fiskgratäng med typ dill, blekselleri, vit fisk, krossade tomater och purjolök om jag kommer ihåg rätt. Men ja, jag hittar det inte! Så om någon mot all förmodan känner igen det här eller är en mästare på googling får ni mer än gärna hojta till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 602
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar