Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite sliten, låg och illamående (dock inte VÄLSIGNAT utan bara ett totalt meningslöst illamående) med noll inspiration innebar att jag bjöd in mig själv på middag hos föräldrarna. Mycket klokt beslut av mig :D för där serverades det lammfärsbiffar kryddade med mängder av örtkryddor, gräddig potatisgratäng med palsternacka och jordärtskocka samt karamelliserad kålrot. Det sistnämnda mycket märkligt men gott på ett annorlunda vis

Nachochips, guacamole, salladsost, salta jordnötter och oliver.
Sambo och junior åt även tacofärs, vitlökssalsa, gurka, majs och tomater. Riktigt försvenskade fredagsmystacos på en lördag.

Trodde inte mycket kunde slå gårdagens gnocchi, men nu är jag hos föräldrarna resten av helgen och måndag :love: Avokado med räkor, ädelostkräm och valnötter till förrätt, potatis/jordärtskocksgratäng och älgfilé med äppelchutney till huvudrätt. Mammas pärontoscakaka med lättvispad grädde till efterrätt. Imorgon blir det svampskogen!

Trodde inte mycket kunde slå gårdagens gnocchi, men nu är jag hos föräldrarna resten av helgen och måndag :love: Avokado med räkor, ädelostkräm och valnötter till förrätt, potatis/jordärtskocksgratäng och älgfilé med äppelchutney till huvudrätt. Mammas pärontoscakaka med lättvispad grädde till efterrätt. Imorgon blir det svampskogen!
:d
Dina föräldrar får gärna adoptera mig.

Middagen kan vi hoppa över att beskriva, men jag har ätit fantastiska mandlar med lakrits och hallon från summerbird. @Andromedae , ta dig till torghallarna om du är i Köpenhamn och frossa loss!

Det hade räckt till dig med :D Får med mig ena filén hem, de skämmer bort en så!
Ingen av mina föräldrar kunde laga mat, dessutom var dom hobby antroposofer.
Min far skulle fixa pannkakor en gång, han tog tvättmedel istället för mjöl, mor min var ungefär lika världsfrånvänd, men hon kunde värma kassler i ugn om vi skulle få gäster.
"Äppelskivor" tänk danskt uttal o stavning, typ pannkaksdeg fast med jäst gräddat till bollar i specialjärn fixade hon däremot väldigt bra.

Idag gjorde jag nån sorts Thaisoppa.
Broccoli, räkor (frysta stora saker från fiskbilen), paprika och citrongräs. Soppbasen var kokosmjölk med röd curry och lite sambal oelek.

Till efterrätt äppelklyftor snabbstekta i smör, farin, rörsocker och kanel, serverat med vaniljgrädde (en sorts provsmakning om vi kan göra det imorgon när sonens födelsedag ska firas)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 742
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 005
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV