Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt drömmer jag om @Anna :s goda vårrullar. Vill ha! Måste laga! Vad kryddar en med? Vad har en i? Crunchiga grönsaker, kyckling, koriander? Grönsakerna förvällda eller råa? Vad mer? Skulle det funka att dippa i typ nuoc mam (fisksås, lime, socker, chili, soja, koriander)? För det råkar vara bland det godaste jag vet. Ska nudlarna vara kalla när en blandar i dem? Nåt annat trick att tänka på? Hur lång tid tar det? Och om en är väldigt lat, blir det ungefär samma smaker om en gör en nudelsallad av alltihop eller fyller vårrullearken nån särskild funktion?

Igår var min ömma MODER här och lagade viltfärs med rött vin, morötter, selleri, bacon, svamp, egenodlad chili, egenodlad persilja, vitlök och lök. Hemgjorda grova nudlar till, och massor av västerbotten på.

Idag är tanken att vi ska äta pulled pork med guacamole, koriander, lime (srirachamajo hade funkat perfekt men det har vi inte) och rostad majs med paprika och sötpotatisklyftor. Men jag vill MYCKET hellre ha vårrullar...

Min färs visade sig vara dålig :mad::mad: så nu har jag tagit fram ett annat paket ur frysen. Som tur är är det ett platt paket, så det tar väl inte så lång tid. Suck!

Får äta lite kanelknäcke med ost till mellanmål. Helt okej ;-)

Är gravid och galen.

Gör palak paneer, pannacotta med nashipäron kokta med ingefära, kanel och citron, knäckbräck med hasselnötter och sen färska hallon...
Nånstans i detta talade BARNET om att jag är dummast i universum. Räddade mig med rostade mackor och avancerade till jag-tycker-om-dig-ändå-platsen.

Frukosten var de famösa smörgåsrånen, lunch en toscabulle med äpple och yoghurt med äppelkompott.

En islatte kan ha slunkit ner.

Nu hoppas jag bara att jag vill/kan äta varm mat när vi ska äta vid 20-tiden... annars blir det fryst mango och efterrätt.

Alltså - orkar ni laga vettig mat när ni är ensamma?! Jag förfaller direkt. Det är bara åt andra jag tycker att det är kul att laga mat. Andra dagen i rad som jag levt på rostmackor med stekta ägg, asäckliga riskakor och äpplen. Och brutala mängder kaffe. Och fler dagar lär det bli. :o
Det bästa med dagarna då jag är ensam hemma är att jag får äta havregrynsgröt till middag varje dag utan att någon påpekar för mig att det minsann inte är riktig mat. Han skulle bara veta att havregrynsgröt är vad det blir på en bra dag. Igår hade jag planerat att äta knäckemackor med ost och ett glas nyponsoppa till middag. Jag kom aldrig så långt som till knäckebrödet och nyponsoppan, så det blev liksom mest... ost.

Tur att sambon kommer hem på måndag så att jag äntligen får en MAN som tar hand om mig igen, för jag klarar bevisligen inte av att göra det själv!

Ikväll ska jag äta chips och dip. Eventuellt lägger jag till ett gäng morotsstavar också, för att höja vuxenpoängen lite grann. Också rödvin för antioxidanternas och järnets (för visst finns det väl en gnutta järn i rödvin?) skull! Där ser ni, jag är minsann inte helt borttappad bara för att jag är ensam!

Ikväll ska jag äta chips och dip. Eventuellt lägger jag till ett gäng morotsstavar också, för att höja vuxenpoängen lite grann. Också rödvin för antioxidanternas och järnets (för visst finns det väl en gnutta järn i rödvin?) skull! Där ser ni, jag är minsann inte helt borttappad bara för att jag är ensam!

De röda antioxidanterna ska inte underskattas och förr blev man rekommenderad vin för blodbildningens skull så självklart är det nyttigt :up: Jag har fö beställt vin till maten imorgon så det blir något med kött (jag började alltså med att välja dryck inte mat :D).

Och jag dricker jällefall inte vin, för jag ska snart köra bil och sen jobba hela natten (om det är till någon tröst @Hyacinth :D)

Och jag åt iaf frukost/lunch/middag vid 13 när jag wokade kyckling med diverse skåpsrens. Seriöst så är vitkål typ så jäkla gott i wok, trots att det är vidrigt i vanliga fall :D Så nu ska jag äta satsumas och dricka kaffe resten av dagen/natten.

Och jag dricker jällefall inte vin, för jag ska snart köra bil och sen jobba hela natten (om det är till någon tröst @Hyacinth :D)

Och jag åt iaf frukost/lunch/middag vid 13 när jag wokade kyckling med diverse skåpsrens. Seriöst så är vitkål typ så jäkla gott i wok, trots att det är vidrigt i vanliga fall :D Så nu ska jag äta satsumas och dricka kaffe resten av dagen/natten.

Det är en tröst:D

I går fick vi en enorm räksmörgås och i dag blev det en god caesarsallad. Äntligen lite mat som förtjänar att nämnas, jag kunde njuta av maten och inte bara se det som stillande av hunger ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 003
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar