Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså - orkar ni laga vettig mat när ni är ensamma?! Jag förfaller direkt. Det är bara åt andra jag tycker att det är kul att laga mat. Andra dagen i rad som jag levt på rostmackor med stekta ägg, asäckliga riskakor och äpplen. Och brutala mängder kaffe. Och fler dagar lär det bli. :o

Det beror på humör. Ibland känner jag för att lägga mycket tid och möda på bara mig - det känns lite dekadent på ett härligt sätt att köpa bubbel, dyra råvaror och lägga mycket tid på maten för bara en person. :D Men ibland blir det varma mackor, eller massor av take away, eller något trevligt frysfynd. Men mat i någon form (och OBS! måste vara god!) blir det alltid. Jag är inte mycket för godis-till-middag eller fil-till-middag eller andra varianter av misärmat.

Den här sriracha-majjon - är det bara majonnäs och sriracha? Det finns nån färdigblandad sån man kan köpa men det är inte den ni menar, va?

Jag tror att det var färdig som @Hyacinth åt. Jag bara blandade ihop och saltade lite grann, det var ett oplanerat infall när jag tyckte att jag behövde något att doppa klyftpotatisen i :)

Köpepizza idag om jag orkar åka med till pizzerian, annars får han hitta på något själv.

Handikappande huvudvärk på gränsen till migrän idag :crazy:

När man inför middagen ställs inför att välja mellan 1. något så lättlagat som "kocken" känner sig bekväm med och så trist att jag kommer att bryta ihop, 2. något aningens bättre men med prestationsångest på outhärdliga nivåer från "kockens" sida, 3. hämtmat.

Jag har valt 3. Hoppas det blir vin också.

Brunchen bestod av en burk små fina ärtor o små fina morötter, toppat med en klick smör, något parmesanaktigt o ett lass gouda, samma till middag igår. Man måste ju variera sig. Senaste tiden har jag annars ägnat mig åt grillad aubergine (Picard) o potatisgratäng (Findus? Felix?) med samma ostmix + naturligtvis massvis med kryddor.
Allt micrat.

När man inför middagen ställs inför att välja mellan 1. något så lättlagat som "kocken" känner sig bekväm med och så trist att jag kommer att bryta ihop, 2. något aningens bättre men med prestationsångest på outhärdliga nivåer från "kockens" sida, 3. hämtmat.

Jag har valt 3. Hoppas det blir vin också.

Låter som ett bra val :up:

Här vet vi inte vad det blir för mat ännu. ATT det blir mat känns rätt stabilt dock :p

@inverterad srirachamajo finns färdig!

hs-8213_sriracha_mayo_sauce.jpg

(fast i vårt hem har vi inte en sådan där nätt liten flaska ...)

Nu står vi här och gror!

img_4413_5808f5cc9606ee142241e7c0.jpg

Lite upprörd för att de inte har växt mer under natten, de har ju stått här i tretton timmar och mått bra?! (Ja, jag skojar, naturligtvis.)

Igår åt jag hamburgare. Icas färska färdigkryddade, jag tycker att de är jättegoda. Egen kryddig klyftpotatis till och så blandade jag ihop en srirachamajonnäs, inspirerad av @Hyacinth - vad gott det var! Jag gillar inte majonnäs sådär jättemycket men brukar ha en tub hemma att dutta lite i romsås och sånt - men detta smakar ju knappt majonnäs alls.

img_4416_58090e0cddf2b34089dd78d1.jpg

Ost, lök och tomat i burgaren bara men det syns inte ;) Och det är inte så brutalt mycket majonnäs i skålen som det ser ut heller, det är en konstig vinkel. Undrar om alla matfotografer tar bilderna hängande över soffans armstöd för att få ljus från läslampan och inte skugga hela tallriken med sin lekamen? Jag tror inte det.

Du, det är nog en bra idé om du trär en plastpåse med små lufthål i över varje burk med frön. Hindrar uttorkning och blir mer som ett växthus. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 003
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar