Testade du?! För det låter livsfarligtFunderar på att köpa KitKat Wasabi istället.
Själv har jag lagat Belugabolognese efter receptet du delade med dig av @VLMF det är verkligen bästa vardagsmaten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testade du?! För det låter livsfarligtFunderar på att köpa KitKat Wasabi istället.
@Lillgrådis Har du länk till adressen med Holy Greens-recept? Gillar deras sallader
Nudlar med gröna sojabönor och ingefära. Mat för lektorer.Pasta med purjolök och burktonfisk. Studentvardagen gör sig påmind.
Testade du?! För det låter livsfarligt
Själv har jag lagat Belugabolognese efter receptet du delade med dig av @VLMF det är verkligen bästa vardagsmaten!
Jag har hittat en variant som heter hina (där i:et är en röd spetspaprika). Produkten heter Lute nica. Stark o inte i smetform, utan med mer textur.Ajvar är ju livets bästa röra! Jag äter den på knäcke som den är, gärna den starka versionen. Och som tillbehör till all mat. Typ på sallader, omelett, belugabolognesen , ugnsrostade grönsaker/rotsaker, till ris... MMM AJVAR.
Om maten ska värmas dagen efter rycker jag nästan att det är en fördel om typ pasta och linser är lite väl al dente - då slipper en den där sladdriga känslan som uppstår när sakerna blir överkokta pga uppvärmning @VLMF
Själv har jag en oöppnad burk med Ajvar - vad sjutton gör jag med den?! Hilfe
Lammfärsbiffar låter fint! Det ska jag fundera vidare påI bolonäääs är det gott! Eller gör lammfärsbiffar och puttra dem i ajvar!
Jag tycker att varianter utan kokosmjölk är godare, mindre söta. Jag som älskar nötter i alla former, är lite skeptisk till just kokosmjölk.Nu har jag ätit butternutpumpasoppa för första gången. Rostade pumpa, lök och vitlök i ugnen först med kryddor. Mixade med buljong, chili, lime och kokosmjölk. Serverade med broccoli och räkor som topping. Helt okej. Men inte direkt godare än andra vegetariska soppor jag gör.
Ajvar är ju livets bästa röra! Jag äter den på knäcke som den är, gärna den starka versionen. Och som tillbehör till all mat. Typ på sallader, omelett, belugabolognesen , ugnsrostade grönsaker/rotsaker, till ris... MMM AJVAR.
Jag tycker att varianter utan kokosmjölk är godare, mindre söta. Jag som älskar nötter i alla former, är lite skeptisk till just kokosmjölk.
Jaja, gnid in det bara hos oss stackare som inte kan äta paprika...
Jag saknar verkligen paprika
Kan du inte tänka på sådana där strimlor av paprika man alltid får på iskalla inplastade ostmackor? Som tröst, alltså.