Tror jag ätit min livs godaste middag ikväll. Teppanyaki! En kock som står framför ens bord, som sitter ihop med en stekhäll, och lagar ens middag framför. Vi valde sjurätters med skaldjur och kobekött, champagne till förrätt och Chateneuf du pape till. DÖR VAD GOTT!! Sashimi som en av förrätterna, en blomkålssoppa, skaldjursrätt med en jätteräka som stektes till perfektion (hjärnan stektes för sig, stjärten och framdelen minus huvudet friterades och man åt upp allt med ben och allt!) och två jättepilgrimsmusslor var. Och köttet!! Medium rare, man äter med wasabi och olika dippsåser och stekta grönsaker. Vitlöksfried rice. Misosoppa, sallad, picklade grönsaker.. Allt gjordes av denna fantastiska kock framför ögonen på oss, totalt 1500/person för rubbet. Desserten intogs dock vid ett annat bord och inte stekt på teppanyaki
Om tre dagar åker jag hem!
Låter dödsgott!!
Men tur att du snart kommer hem . Min partner blir så Japan-sugen av dina bilder på Instagram att jag börjar bli nervös för att vakna upp en morgon med en lapp på köksbänken: "Dragit iväg för att möta upp @VLMF i Tokyo, vi ses!"