pernilla_s
Trådstartare
Sv: tips på raser
Storleksmässigt passar en medium mig bäst då jag själv är en liten krabat. Karlen är nöjd så länge det inte är en lite golvmopp som han säger. Just tollaren är en ras som jag sett dåliga eemplar av tidigare vilket gör att jag känner mig mindre intresserad av rasen.
Eftersom man inte får göra reklam här inne så föredrar jag att inte skriva huruvida jag föder upp eller inte i en sån här tråd, antar att det inte är tillåtet eller?
Är mycket väl medveten om att det finns många runt om i landet som föder upp tollare, tack och lov för det, annars hade rasen dött ut.
Känner många av dem, och kan därmed rekommendera ett flertal kennlar, men som sagt, tar det på PM om TS skulle vara intresserad av rasen.
Vet inte om jag misstolkar dig, men tycker din ton är ganska otrevlig faktiskt.
Till TS: jag fick intrycket av att du gärna ville ha en largehund, därav att det skulle vara ett problem för dig om hunden hamnade i medium. Kanske var jag som uppfattade lite fel?
Ja, tollaren är inte så stor, men inte mindre storleksmässigt än många border collie och kelpies du ser på banorna.
Storleksmässigt passar en medium mig bäst då jag själv är en liten krabat. Karlen är nöjd så länge det inte är en lite golvmopp som han säger. Just tollaren är en ras som jag sett dåliga eemplar av tidigare vilket gör att jag känner mig mindre intresserad av rasen.