Tidiga grav.tecken

En vecka efter ÄL ca började jag vakna på nätterna och var pigg, aldrig hänt förut. Kunde vara vaken ngn timme till och med. Hade också stickningar i nedre delen av magen i ungefär samma veva under någon dag.

Andra graviditeten märkte jag tidigt. Fick ett munsår på läppen och då var jag säker. Fick ett munsår i början på min första graviditet också och de är de enda gångerna någonsin som jag haft det.
Under min andra graviditet drabbades jag också samtidigt av en alldeles otroligt förlamande trötthet som höll i sig i ett par månader i alla fall. Kändes som att jag var inne i ett slags vakum och inte nådde ut till omvärlden. Morgnarna gick ganska bra men efter att jag ätit lunch var jag helt urlakad fram till ca åtta på kvällen. Det var en helt otrolig trötthet utan dess like.

Ställer mig oxå till skaran som säger brösten! Dels att dom vart extremt ömma och det var liksom obehagligt att "röra vid" dom. Men även att dom växte! Så fort jag fick mitt missfall gick dom ner igen och nu när jag vart gravid igen så är det ett par jävla ballonger jag bär runt på. Enligt min sambo har dom blivit större men jag tror ajg uppfattar dom som giganska eftersom dom helt plötsligt "känns" eftersom det gör ont att ligga på mage tex... Nu börjar dessutom bh:na bli för små så vart detta ska sluta vet jag inte riktigt...
Men jag hade oxå en känsla i kroppen, går inte att beskriva. Bara visste! Första gången jag var gravid så visste jag. Andra gången litade jag inte på känslan men när jag såg testet så var det lite som att kroppen sa "Vad var det jag sa". Denna gången jag vart gravid så visste jag bara om det. Gjorde mest testet bara för att kunna bevisa för sambon :p

Spännande att läsa om alla symptom/tecken! Vad underligt egentligen att det nästan finns lika många symptom som människor!

De gånger det inte har tagit sig (under 2 års tid) har jag haft alla världens symptom och inga symptom alls. Nu är jag gravid i vecka 9 och väntar fortfarande på andra symtom än annorlunda flytningar (som först kom i vecka 7). Jag har sett hjärtat för en vecka sedan så jag vet ju att det inte behöver finnas ett enda symtom...

Hade jäääätte ömma bröst! Dock ett i taget så trodde först jag hade ngn tumör....
Men när andra också ömmade och sambon frpgade lite försiktigt när jag hade mens sist som vi började misstänka...

Inga övriga symptom hade jag över huvudtaget, varken före under eller efter :P

Jag blev åksjuk veckan efter äl, även när jag själv körde:cautious: srn började jag kräkas 3dagar före BIM.
Jag är säkert bara inbillningssjuk o funderar på tok för mkt, men min mage är jättesvullen och gasig, helt uppblåst... Dock finns det ju hundra andra orsaker till det förstås! Men idag kom det flytningar jag inte kände igen och hade äl typ sön/mån! Så va intr äl-flytningar

Ömma och svullna bröst men ömma bröst har jag haft lite nu och då så inget jag reagerade på.
Mitt lite udda första symtom va att jag flera gånger kände det som att ena eller båda äggstockarna vred sig alltså tänk er typ tarmovridning fast i äggstockarna jag tänkte nästan söka läkar vård för detta och när jag senare plussade mitt under, det jag trodde va, mens ringde jag kvinnokliniken direkt. De misstänkte naturligvis x-graviditet så fick fara in på VUL. Tur nog visade sig allt va som det skulle och ett hjärta slog så fint där inne

Jag blev gasig i magen. Jätteromantiskt :p. Men jag hade läst att det kunde kännas så och därför köpte jag ett gravtest. Annars hade det dröjt längre innan jag hade upptäckt något. Har jättedålig koll på när jag har ägglossning och mens och så. Hade nog kunnat gå en månad eller två utan att märka något :o

Jag blev gasig i magen. Jätteromantiskt :p. Men jag hade läst att det kunde kännas så och därför köpte jag ett gravtest. Annars hade det dröjt längre innan jag hade upptäckt något. Har jättedålig koll på när jag har ägglossning och mens och så. Hade nog kunnat gå en månad eller två utan att märka något :o
Hur tidigt blev du gasig? Eftet några dagar eller nån vecka?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 109
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 795
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
489
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka