Tidiga grav.tecken

Hur tidigt blev du gasig? Eftet några dagar eller nån vecka?
1-2 veckor tror jag det var. Eller det var då jag började reagera på det. Ytterligare någon vecka senare köpte jag gravtest. Hade ganska nyligen tagit ut min hormonspiral och förväntade mig inte att bli gravid så fort.

Jag har inte känt ngt alls innan ungefär v. 6-7 under mina tre graviditeter, har nästan mer symptom när mensen är pa gang än när jag varit gravid.

Med barn 2 och 3 började jag ga upp i vikt först efter v.20, men gick inte upp mer än 8-10kg totalt. Med första barnet kommer jag inte rikigt ihag.

Bara nyfiken sådär, ni som fått grav symptom i vecka 1-2, vad har ni fått för symptom då?

Med första blev jag fruktansvärt orkeslös, vi var på semester och skulle gå en vandringsled, och helt plötsligt orkade jag ingenting, fick stanna och vila i uppförsbackarna, typ. Ungefär som om jag haft feber och influensa.

Det enda tecknet jag kan komma på var att jag plötsligt blev morgonpigg :D Lite udda kanske, men jag är normalt segast i stan på morgonkvisten så därför märktes det så tydligt. Det har hängt i sig hela graviditeten (är i v 40 nu), min dygnsrytm har helt ändrats!

Annars hade jag inte så många tecken alls faktiskt.

Första gången så visste jag bara att jag hade blivit gravid. Var helt säker. En knapp vecka efter ägglossningen förklarade jag för maken att jag var säker på att det hade tagit sig, och det hade det. Tyvärr slutade det i missfall.

Andra gången kräktes jag efter att ha druckit en drink en vecka efter ägglossningen och blev lite fundersam. Testade positivt nästa dag. :)

Med första blev jag fruktansvärt orkeslös, vi var på semester och skulle gå en vandringsled, och helt plötsligt orkade jag ingenting, fick stanna och vila i uppförsbackarna, typ. Ungefär som om jag haft feber och influensa.
Så blev det för mig också!
Från en dag till en annan fullständigt orkeslös. Som om kroppen plötsligt stod tom på all energi, alla reserver och bara orkade med att 'finnas'.
Testade någon vecka senare och var i ca v 5.

Första graviditeten : spydde som en gris efter en utekväll. Jag spyr aldrig dagen efter jag festat så jag insåg att något va fel. Tog några dagar senare ett gravtest som visade +. Där kom också ångesten :p Dock va jag inte längre gången än V4 och sonen mår prima.

Andra graviditeten: kände direkt när vi flyttade från gamla lägenheten att något inte stämde (3 dagar innan BIM)
Blev yr i huvudet och fick ont i fogarna. Slutade i MA v 10.

Denna graviditet: kissade onormalt ofta. Började misstänka diabetes eller uvi. Tog ett test på skoj för gravid kunde jag ju inte vara. Tji fick jag. Fick även restless legs tidigt denna gången :(

Ömma "gummiaktiga" bröst. Svullna. Även bröstvårtorna börjar redan få aningen tydliga färg eller vad man ska säga, de syns mer iaf.
Kissnödig, vaknar tiiidigt (typ vid 05!) och är så kissnödig att jag håller på att gå i bitar. Och när jag blir kissnödig dagtid är det akut, inte som i vanliga fall att man kan göra färdigt det man pillar med o sen gå.
Choklad är inte alls lika gott längre (sagt av en som äter choklad lätt 340 dagar om året annars.. minst). Generellt minskat sockersug.

Min bästa vän och en annan tjejbekant hade hjärtklappning som allra första symtom vid samtliga sina graviditeter. Samtliga symtom här beskrivna så snackar vi tidigt, innan v7.

Höll på med en såromläggning på jobbet, fick lämna rummet och kräktes. Köpte ett test som visade positivt :p

Jag startade ju tråden för att jag var nyfiken på andras gravtecken, visade sig att jag va gravid själv :) redan innan jag plussade kissade jag extremt mkt, speciellt på natten och jag brukar väldigt sällan kissa nattetid, det har hållt i sig och går in i v8 idag! Har även mensvärk nattetid, måste äta varannan timma annars blir jag skakis! Men mår inte speciellt illa än, det kan komma om jag slarvar med att äta. Men inte alltid :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 137
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 797
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
489
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka