Sv: Tidelag
Sexuellt umgänge mellan människa och djurBoy of Joy skrev:Min fråga........vad är tidelag för dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sexuellt umgänge mellan människa och djurBoy of Joy skrev:Min fråga........vad är tidelag för dig?
Ja, det är riktigt och vad jag sagt hela tiden...Boy of Joy skrev:Tidelag = att en människa har sex med ett djur, var i Sverige straffbart fram till år 1944. Numera kan man endast dömas för sådan handling om man vid sexakten skadar djuret, man döms då för djurplågeri.
Våra åsikter går inte isär, jag är bara nyfiken på hur det skadar djuret psykiskt om det inte gör det fysiskt om du förstår vad jag menar!Boy of Joy skrev:ok.......då har vi samma uppfattning om vad det är.....men vitt skiljda åsikter
Du har rätt...Boy of Joy skrev:Tänker mer i den banan att djuret inte är med på sexakten. Djur känner ju också obehag. Det behöver ju inte göra ont för att djuret ska känna obehag.
Att en hund ska slicka.....det kan man ju inte tvinga den till, men jag tror ändå att man måste lära den det. Det gör ju hunden frivilligt eller av inlärning. Men det är ju fortfarande inget som hunden gör för sin egen skull. Att just det skulle skada hunden.....nej, det tror jag inte.
Boy of Joy skrev:Jag lägger min röst på emot tidelag.
Nej det övergreppet sköter sedan seminören om.Grana skrev:Men så måste det inte alls bli. Man kan göra tillägg i lagar vad som gäller. Och en tjur som man tappar på sperma, den blir ju inte utnyttjad på det sättet som ett hondjur blir.
Inte_Ung skrev:Ett problem som skulle uppkomma är att då får man ju inte heller längre tappa hingstar och tjurar på sperma.
Eftersom det skulle falla uder den lagen.
Slut på seminverksamheten alltså.
Det är inte så lätt som att bara förbjuda.
Lagen som avskaffades 1944 förbjöd också homosexuella handlingar.
Skall vi återinföra den delen också?
Det var inte jag då.Gustava skrev:Åhhhhhh jag var over and out för länge sedan.
Varför det?Gustava skrev:Att tappa en hingst på sperma bör man få om
man har licens och utbildning för det.
Under kontrollerade former, alltså
Men om både djuret och zoofilen vill då?Gustava skrev:..Är det inte så att två homosexuella vill båda två.
Det går att kommunicera!! eller hur?
Men det räcker väl att de säger det på sitt eget språk.Gustava skrev:Så länge djuret inte kan på människans språk säga
NEJ tack så ska det finnas en LAG.
Men om djuret vill då, då så faller ju det argumentet.Gustava skrev:Lika mycket som vi bör skärpa lagen om våldtäkt på passiva flickor/kvinnor som inte vill men inte vågar göra motstånd!
Enkelt, jag anser att man skall få göra som man vill så länge som det inte skadar andra.Gustava skrev:Hur kan man ens vara emot en sådan lag!!
Det är inte iskränkt att försöka att se saker ur andra perspektiv än det egna.Gustava skrev:Det kan inte vara friskt!!
Att överhuvudtaget ifrågasätta.....jag förstår inte att man kan vara så inskränkt
bara för att starta en debatt???.
För att den är inkonsekvent.Gustava skrev:Hur kan man ens vara emot en sådan lag!!
Ifrågasätter gör man när man inte är inskränkt. Jag kan inte förstå hur man kan vara så inskränkt att man sväljer allt med hull och hår utan att ifrågasätta motiven och konsekvenserna?Gustava skrev:Att överhuvudtaget ifrågasätta.....jag förstår inte att man kan vara så inskränkt
Bara för att starta debatt? Den har jag hört förut. Så fort man tycker och tänker olika gör man det enbart för att "starta debatt" och "provocera". Det har inte slagit dig att jag faktiskt tycker såhär? Varför skulle jag annars spendera energi och tid på att ifrågasätta?Gustava skrev:bara för att starta en debatt???.
Grana skrev:Men att hålla på med djur för sin egen skull, dvs njutningsskull, det ska vara förbjudet.
Ja han får det likadant som alla karlar har det.Grana skrev:Så skulle din hund vilja nosa dig i skrevet eller börja rida på dig när du har besök, då skulle du säkert banna hunden. Den skulle få göra det ibland när ni är själva, men får skäll om andra ser vad han gör.
Därav blir det en osäker hund som inte riktigt vet vad han får eller inte får göra.
slice skrev:För att den är inkonsekvent.
Ifrågasätter gör man när man inte är inskränkt. Jag kan inte förstå hur man kan vara så inskränkt att man sväljer allt med hull och hår utan att ifrågasätta motiven och konsekvenserna?