Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag

Ja, om man jämför hunden och barnet. Jag jämför de som våldför sig och där tycker jag att man kan hitta likheter. (står längre upp)
Det håller jag med om men när det gäller straff måste det vara offrets lidande man dömer efter.
När det gäller hund skulle jag inte tveka att stå upp i rätten o vittna om att "akten" måste innebära lidande eller skada.
När det gäller tex häst skulle jag knappast kunna motivera ett sådan ställningstagande.
PL

Ja jag har djur och nej, min diskussion startade inte i sandlådan. Det var någon annan som tog den dit.

Vi har även socialt programmerade könsroller och socialt programmerade beteenden kring det som anses vara normalt sex.

Gustava skrev:
Skrattar högt ha, ha, ha..........OCH????

Vart har ovannämnda "bragder" ledit oss till..
...vart har vi kommit?
Månens baksida, he, he, ha, ha.
var det viktigt att lägga energi på detta?

Förresten tror du att vi är något annat än djur..
..vi är djuret Homosapiens. Homo-apa alltså!
Världens farligaste djur!!och det ointelligentaste..
...om någon förstår vad jag menar. Vi lär oss
aldrig av våra misstag i det stora hela.

Det vore bättre för världen och alla andra medvarelser om vi gick och betade i naturen
kopplade av anspänningarna och blev "coola kor :cool:" typ.

Det värsta är inte din primitivism. Det värsta är att du inte kan tänka konsekvent. Du är väl medveten om att du använder dig av just en dator uppkopplad till internet för att kommunicera, va? Menar du verkligen allvar med att gå tillbaka till naturen och vara som en ko: pröva först hur det är att vara utomhus en halvtimma spritt språngande naken.

Förkärlek för sex med djur?

Jovisst, om Homo Sapiens räknas som djur, så ja.

:smirk:

Du får väl se det så då. :smirk: Jag kan ju inte hindra dig.

Kuvade av människan, ja.

Alltså vore det inkonsekvent att kräva en kriminalisering av tidelag.

Zoofilerna vill kanske inte ha hjälp?

Är det helt omöjligt att ett barn kan njuta av det vi kallar "övergrepp" och att den skam barnet känner kommer av känslor som appliceras på barnet av dess vuxna omgivning eftersom vi är uppfostrade med så mycket skuld och skam kring sex?

Är ALLA barn uppfostrade med skuld och skam kring sex menar du ? Tja, jag anser inte en 7-8 åring är mogen med känslor som hör till puberteten. Var du själv sexuellt utvecklad och mogen samt visste vad känslor kring sex och samlevnad var när du var 7-8 år ? Om du var det, kan jag bara grattulera dig till tidig mognad...annars vette tusan...

slice skrev:
Zoofilerna vill kanske inte ha hjälp?

Är det helt omöjligt att ett barn kan njuta av det vi kallar "övergrepp" och att den skam barnet känner kommer av känslor som appliceras på barnet av dess vuxna omgivning eftersom vi är uppfostrade med så mycket skuld och skam kring sex?
Har vi en telepatisk relation?? :eek: ;)
Precis detta satt jag idag och funderade över eftersom en vän till mig varit utsatt för vad man kallar övergrepp...
Hon tyckte inte det var varken fel eller hemskt, utan ville själv med just denna personen då...
Hans smekningar när hon var 9 år var lika välkomman och upphetsande som de hon får idag av sin make (ej samma person)..
Hon började känna skam och skuld, när detta kom fram och SAMHÄLLET talade om för henne hur FEL och äckligt allt var...
Hon är idag över 30 och förtår fortfarnde inte vad det var som var så fel, i hennes ögon var det kärlek och högst frivilligt från hennes sida!

Bara för att detta är Bukefalos-
Nej, sexuella övergrepp är inte ok och det är inte vad jag säger heller... :smirk:

Det finns ju något som heter förträngning oxå...Och att du som andrahandsperson förstår presis det din vän känner är för mig en gåta. Ok, hon säger så...men hur kan du så bomsäkert veta att det är sant ? Jag undrar...om hon nu var så säker på sin sak som 9 åring och en bit upp mot vuxen ålder, hur kommer det då att hon helt plötsligt blev så svag och mottaglig bara för lite kritiska synpunkter från samhället ?? Borde inte den tjejen vara så stark ändå så hon kunde stå emot vad andra tyckte ? Jag anser att: är man stark i sin tro om något man anser rätt så kvittar det hur andra ser det eller säger...så att denna tjej vacklade anser jag bara vara något ytligt hon trott en stor del av sitt liv.

Daidalos skrev:
Det värsta är inte din primitivism. Det värsta är att du inte kan tänka konsekvent. Du är väl medveten om att du använder dig av just en dator uppkopplad till internet för att kommunicera, va? Menar du verkligen allvar med att gå tillbaka till naturen och vara som en ko: pröva först hur det är att vara utomhus en halvtimma spritt språngande naken.
Nu tänkte du med ryggmärgen.....om vi hade levt så
så hade det utvecklats päls, behåring o.s.v
Och vart leder denna internetuppkoppling till
tokiga diskutioner oss apor emellan.....kan vi överleva utan det?

Mulen skrev:
Vad är hans preferens?
Tänker jag inte gå närmare in på, men jag kan berätta att det är ett djur som inte är försvarslöst.

Mulen skrev:
Varför just detta djur och inte andra?
I personlighet stämmer det mycket överens med personen själv, det är en av faktorerna som spelar in.

Mulen skrev:
Vad fick honom att förverkliga sina fantasier och verkligen genomföra dem?
Han har aldrig förverkligat sina fantasier.

Mulen skrev:
Har han alltid haft den här läggningen?
Ja.

Mulen skrev:
Vad ser han för fördelar med att ha sex med djur istället för människor, det måste ju finnas en slags anledning till att han gjort det valet?!
Han har mest sex med sig själv. Ett djur har han aldrig haft sex med.

Mulen skrev:
Har han enbart sex med djur eller blandar han?
Läs ovan. Han blandar "sig själv" med en partner då och då.

Mulen skrev:
Hur kommer det sig att han berättat detta för dig, hur berättade han det och i vilket sammanhang? (detta om något trodde jag var en sån sak som folk tog med sig i graven)
Han berättade rakt ut över en lunch för att jag är den typen av människa som inte dömer.

Mulen skrev:
Hur ser hans liv ut i övrigt, är han en "normal" människa med fru och barn som åker ut på landet och har sex eller har han bestämt sig för att ha djuren som "fru" och inte skaffa familj?
Fullt normal människa men dock singel (som om det är något ovanligt idag). Jobbar. Betalar skatt. Umgås med vänner.

Mulen skrev:
Har han ångest över att han har det här begäret?
Ja, mest p g a. samhällets dömande syn på "sådana som han". Inte över böjelsen i sig.

Gustava skrev:
Tror du verkligen att det handlar om en "vän".
Det är väl uppenbart vem det handlar om.
Jag vet precis vad du far efter. Nej, det är inte mig det handlar om.

Gustava skrev:
Slice verkar dessutom vara en man som har två alias.
Senast jag tittade efter var jag kvinna. Det var för fem minuter sedan när jag tog pissepaus.

*sigh*

Okej, jag har hela tiden förstått det som att han var "aktiv" eller vad man ska kalla det, men jag har kanske läst slarvigt.

Tycker dock att det är lite skumt att du kan berätta att du känner en som är zoofil, att det är en kille som är singel och så...men djuret, arten som din vän enbart fantiserar om, är under "skyddad identitet"?
Jaja...inte för att det spelar någon roll...tyckte bara det var konstigt. :smirk:

Mynta2 skrev:
Det finns ju något som heter förträngning oxå...Och att du som andrahandsperson förstår presis det din vän känner är för mig en gåta. Ok, hon säger så...men hur kan du så bomsäkert veta att det är sant ? Jag undrar...om hon nu var så säker på sin sak som 9 åring och en bit upp mot vuxen ålder, hur kommer det då att hon helt plötsligt blev så svag och mottaglig bara för lite kritiska synpunkter från samhället ?? Borde inte den tjejen vara så stark ändå så hon kunde stå emot vad andra tyckte ? Jag anser att: är man stark i sin tro om något man anser rätt så kvittar det hur andra ser det eller säger...så att denna tjej vacklade anser jag bara vara något ytligt hon trott en stor del av sitt liv.
Vart har jag sagt att jag förstår? Hur ska jag kunna förstå??
Min kärlek när jag var 9 år var Martin, Andreas eller Daniel (beroende på vilken vecka det var) och även om det blev några ryska posten och lite "vuxen lekar" så hade vi aldrig en sån relation till varandra att man kan kalla den sexuell...
Så hur ska jag kunna förstå? Du däremot lägger in mycket vad du tycker och tror om hur det är... :angel:

Vet inte heller direkt när hon blev svag, snarare skamsen och förvirrad, när hon fick veta att hennes känslor och framför allt hans, var fel, onaturliga och äckliga!
Hur stark är man vid 13-år, precis efter att Pappa fått se vad som pågår mellan hans dotter och hans vuxna kompis... När pappa först varit arg och slagit ner sin bästa kompis, sen kommer polisen, alla gråter och man måste berätta ALLT för farbror polisen osv osv osv...

Och som jag avslutade förra gången- hon tycker idag att det inte var fel, äckligt och onaturligt- utan det var ömsesidig kärlek!

Och ja, jag tror det är sant- för hon mår bra, har barn och naturligt sexuell relation... Helt enkelt- hon är lycklig och ser inte det som "hänt" som något att varken skämmas över eller behandlas för..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 077
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat