Sv: Tidelag
slice skrev:
Ja, den gäller om djuret skadas (fortfarande) jag menar att det går att göra ett djur, som normalt kan försvara sig mot något så stort som en människa, försvarslöst. Det går säkert att binda upp en häst eller ko på ett sätt så att denne inte kan försvara sig om man är lite finurlig.
slice skrev:
Nu applicerar du ett mänskligt tankesätt på ett djur. Du förutsätter att hunden tänker som en människa och minns som en människa.
Jo, men det var lite svårt att föra över bilder och känslor via tangentbordet! :smirk: Som någon sa innan så kan en hund stå alldeles stilla när en människa tvättar ett sår, trots smärta.
Ren tillit. Om man överför tilliten hos en hund till ord tror jag att det kunnat skildras ungefär så som jag skrev det.
slice skrev:
Liksom hästen är ett oskyldigt offer för människans girighet när vi rider på den. Men det är ju OK, för vi har ju ingen skuld och skam kring ridning.
Sant. Men jag tror att hästen kan få ut något av ridningen både fysiskt och psykiskt, att den kan tycka att det är roligt, även om det som du säger främst handlar om människans girighet och egna intresse.
Att få en flåsande man över sig som sticker in penis i den tror jag däremot inte ger den ett skit. Alltså är egoismen större när det gäller att ha sex med en häst än att rida på den.
Jag kanske inte känner för att rida en dag, jag kanske är trött och hellre låtit den stå. Men då kan jag känna "hästen hade mått bra av att få komma ut i skogen lite" Då rider jag hästen för hästens skull, inte för min. Det kan man ju jämföra med att en människa skulle tänka "jag känner inte för att ha sex idag men jag gör det för hästens skull"
slice skrev:
Så tråkigt då, men jag anser att det har hög relevans för diskussionen. Diskussioner brukar dessutom kunna hållas på en relativt hög nivå om de deltagande parterna har viss insikt och kunskap.
Jag förstår att det är annorlunda när folk sätter på marsvin och när folk sätter på elefanter. För djurets hälsa. Däremot ser jag ingen skillnad på så sätt att det faktiskt är människor som använder sig utav djur för njutning. Same shit, different brain damage! :smirk:
slice skrev:
Liksom våra vanliga, accepterade sexuella läggningar skulle jag nog vilja påstå att även de mer ovanliga är något som man föds med, eventuellt något som grundläggs i den tidiga barndomen. Vad man börjar fantisera om är således inte ett val, på det sättet.
Väljer du att fantisera om män (om det nu är där din preferens ligger), eller är det något som du bara "gör"?
Skillnaden här är att det är "meningen" att jag ska fantisera om män, med en man kan jag få ett barn vilket väl egentligen är meningen med min existens. Om man nu ska ta det i väldigt stora drag. Hade jag kännt mig dragen till kvinnor hade detta kanske inte varit det optimala för människans överlevnad eftersom vi inte kunnat reproducera. MEN en kvinna är av samma "sort" som jag, hon talar mitt språk, hon talar mitt kroppsspråk. Hon kan känna samma kärlek till mig som jag till henne. Med en man eller en kvinna blir det ömsesidigt, för vi är skapta efter samma form -vi är människor.
En hund känner inte samma kärlek, den känner kärlek men inte på den nivån som zoofiler intalar sig. En hund känner inte åtrå, en hund saknar inte sin ägare sexuellt när denne är borta.
Är det någon man kan beskylla för att förmänskliga djur så är det ju zoofiler!
slice skrev:
Actaully, no I don't.
Sex är en instinkt, vilket äta nötter inte är.
Ja, men bara för att det är en instinkt betyder det inte att man inte kan avstå från den. Även om jämförelsen är på en helt annan nivå så är grunden den samma. Man kanske verkligen vill ha nötter, men man måste avstå och kanske kan man byta ut nötterna mot choklad, för även om det inte var det man helst ville ha så är resultatet det samma -att tugga!
slice skrev:
Och så länge djuret inte tar skada så anser jag, i ärlighetens namn, att ägaren får göra som han vill. Om djuret tar skada har vi djurskyddslagen. Om någon har sex med någon annans hund/häst så finns det lagar som reglerar det.
Jo, men om det funnits en lag som förbjöd sexuellt umgänge med djur överhuvudtaget hade kanske folk stoppats innan de lyckats skada något djur. För uppenbarligen så finns det ju folk som pratar öppet om det.
slice skrev:
Om vi då ska vara konsekventa bör även slakt, djurhållning, ridning o s v. kriminaliseras. Något annat vore inkonsekvent.
Men ser man det så kan man ju säkert vända, vrida och analysera sönder alla lagar och till slut står man där med total anarki.
slice skrev:
Varför borde man inte få diskutera det? Vi diskuterar ju hur vi kan utnyttja våra hästar. Apropå katten - Djurskyddslagen (det är väl tolfte upprepningen vid det här laget).
Jag tycker inte att folk ska kunna få idéer från djurmissbrukare. Om någon pga av en sån här sida får för sig att "ja men vad fasen de spänner på sina djur, då ska jag nog ta och ge katten en liten omgång" JA, djurskyddslagen gäller för katten! Men nu handlar det inte om varesig katten eller lagen. Den söndriga katten hamnar på tippen och att det finns en lag som hade kunnat skydda den spelar ingen roll. Det handlar om att det inte borde vara lagligt att sprida detta på nätet, då hade katten kanske kunnat få förbli ett husdjur.
slice skrev:
Zoofiler försöker inspirera andra att ha sex med sina husdjur lika lite som homosexuella försöker inspirera andra till att ha sex med människor av samma kön. Bestialister blir med all säkerhet bestialister utan inblandning av zoofiler, liksom sadister kan bli sadister en perfekt uppväxt till trots.
De kanske inte försöker inspirera, men de berättar om sina bravader med djuren och då kan de inspirera den som läser det vare sig de vill eller inte. En person som hamnar på en sån här sida har kanske redan ett litet undertryckt djursexintresse, får den då se att "andra gör ju det" så har vi ännu en.
slice skrev:
Och när de objektiva argumenten tryter drar man ner diskussionen på sandlådenivå. :smirk:
Sandlådenivå? Kanske bara så du får dig att framstå.
slice skrev:
Han har ingen hund. Hans preferens ligger inte på hundar. Han agerar dessutom inte på sin läggning. Han är fullt mentalt frisk, det går jag i god för.
Hör du vad du själv säger? INGEN som stoppar snoppen i ett djur, oavsett art och ras, kan vara fullt mentalt frisk! Du menar alltså att det inte finns någon störning i hans hjärna som gör att han hellre sätter på en ko, häst, giraff -vad hans "preferens" nu än må vara, än en kvinna...åtminstone en människa? Sen om det är medfött eller om det beror på yttre påverkan är ju en annan sak, men att en zoofil skulle vara fullt frisk kan jag inte tro!
slice skrev:
Att de vill ha sex med någon som inte känner/kan känna något ömsesidigt tillbaka. Som ett barn, en ko, en gravt handikappad, ett lik, en person som drogats medvetslös... De skapar sig en fantasivärld där tex barnet älskar dem tillbaka, där deras hund vill ha sex med dem. Maktbegäret, de har full kontroll över allting eftersom den andra inte kan säga vad den tycker och tänker.