Sv: Tidelag
slice skrev:
Påstår du att t ex. en häst är försvarslös?
Nu kommer vi in på olika spår. Försvarslösa vill jag inte direkt säga att några djur är.
Om djuret däremot blir uppbundet (kanske inte just en häst eller ko då utan tex en hund eller katt) så är det försvarslöst.
Att hunden inte riktigt förstår är också en form av försvarslöshet tycker jag.
"Husse är snäll i vanliga fall, ger mig mat och går ut med mig, jag förstår inte varför han gör såhär. Det gör ont. Men jag måste stå stilla för detta är säkert något viktigt som måste göras"
Så kan en trogen hund mycket väl tänka, vissa hundar är så undergivna och ser upp till sin husse som om han var gud.
Eftersom hästens könsorgan är tillräckligt stort för att inte skadas av en människas så blir väl hästen mer av ett oskyldigt offer än försvarslös.
slice skrev:
Alla zoofiler tänder inte på alla djur. De har sina "preferenser", vissa gillar stora hundar, andra gillar hästar, en tredje föredrar kor. Dessutom är det inte olagligt att fantisera om att sätta på chihuauan, lika lite som det är olagligt att fantisera om att sexa med spädbarn. Olagligt blir det inte förrän man gör fantasierna till verklighet och i fallet med chihuauan har vi djurskyddslagen (andra upprepningen) som reglerar ett sådan förfarande.
Jag är hemskt ledsen men jag kan inte bry mig mindre om att det finns olika sorters zoofiler och att vissa av dem tycker bättre om ko-mutta!
Att det inte är olagligt att fantisera är väl sin sak, men har man lite vett så kanske man inte ska börja fantisera om en sådan sak från början, varför utveckla det?
Det finns folk som älskar nötter, men en dag får reda på att de är allergiska mot nötter. De tänker kanske på nötter ibland, men de ger fan i att äta dem. See my point?
slice skrev:
De är otroligt trevliga och sympatiska personer. Zoofiler villd essutom inte skada djur, allt de gör bygger på frivillighet.
-Vad säger du hunden ska vi ta en snabbis på köksbordet?
-Voff..
-Ja, det tycker jag också, då gör vi det!
*suck*
Sen skrev du i ett annat svar att alla inte håller fast djuret, men en hund kan man säga till att stanna och hålla käften, är hunden väluppfostrad gör den det också!
slice skrev:
Om djuret skulle ta skada, reglerar djurskyddslagen (tredje upprepningen). De som har sex med djur utan tanke på djurets väl och ve kallas bestialister.
Jo...och för tredje gången så förstår jag vad som gäller när djurskyddslagen blandas in, för tredje gången säger jag att det kvittar om djuret skadas eller inte, det borde vara straffbart i vilket fall!
Det borde inte få finnas forum där folk diskuterar vilka ställningar de intar med sin katt, det borde vara olagligt att ha med djurporr att göra såsom bilder, filmer osv. De borde bevakas liksom pedofiler.
Varför? Jo, för att detta ska inte uppmuntras. Man ska inte kunna hitta ett forum där folk försöker inspirera en till att ha sex med husdjuren där hemma! Om man nu ska skilja på dem så fint som du gör så ska inte zoofiler ge idéer åt vad som kanske är blivande bestialister!
slice skrev:
De saknar verkligen inte samvete.
Jag blev f ö. bjuden på lunch av en person med zoofila böjelser härom dagen. Vi hade en mycket trevlig pratstund. H*n har inga lik i avre sig trädgården eller garderoben och har ö h t. ingen ondska i kroppen.
Jag kan ju inte säga att jag är chockad, du känner väl en pedofil, en mordbrännare, två blottare och ett gäng kannibaler också. För när den vanliga människans samvete säger fel verkar du ha någon slags instikt att skrika NEJ, RÄTT! Men det kanske är din läggning. :smirk:
Mycket möjligt att din vän inte har några lik i gaderoben, men det är ju kanske inte så konstigt eftersom han då, enligt dig åtminstone, inte har någon sk. bestialisk läggning och inte saknar sympati-paketet. Däremot kan jag ju säga att han tyvärr inte kan vara mentalt frisk som inleder ett slags sjukt kärleksförhållande med sin hund.
slice skrev:
Och så är det ju skillnad på zoofiler och pedofiler också. Eller ska vi bunta ihop alla icke-heterosexuella och bränna dem på bål?
Ja, det är skillnad och ja det finns likheter! ...och nej, det ska vi inte!