Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag

Mynta2 skrev:
Fast hårddrar du inte nu ? Djurs sexuella sak är ju enbart för fortplantningen skull, så är ju inte människan funtad. Vi ligger ju med varandra UTAN att vi har en tanke på att föröka oss, utan för njutningen skull.

Ja, det är våran efterhandsrationalisering. Om det inte fanns minsta lust med i bilden så skulle det varken bli barn eller djurungar gjorda.

Mynta2 skrev:
Skulle det var menat att människa och djur var skapta för att ha sexuellt umgänge så skulle vi oxå fått ungar med varandra.

Hur förklarar du homosex samt preventivmedel? Och vore det menat att människan skulle rida hästar så hade Gud gett henne sporrar...

Mynta2 skrev:
Man kan dra upp miljoner saker som skulle förbjudas, men det jag inte förstår är varför man inte kan börja med 1 sak utan att dra upp allt från slaveri till slakt i en och samma mening. ang kvastskaft....en hund får lika mycket skador av att få en manspenis inkörd i analöppningen dagligen....

Utan glidmedel då?

Mynta2 skrev:
Du verkar se allting endera svart eller vitt...ska man förbjuda det ena ja då ska presis allt man tycker är tvång förbjudas på en och samma gång...Det går ju faktiskt att bearbeta den ena grejjen och sedan beta sig genom det man tycker är fel. Ok, att du anser seminering är djurplågeri, men du kan ju inte jämnställa en insemination med de skador en våldtäckt ger på ett djur ? Vad jag vet just nu så ger inte en insemination skador...men det kanske du vet ?

Men om tidelaget inte ger några skador då? Om det är ett brunstigt sto och en man? Är det OK då? Glöm inte bort att i djurhållning så ingår kastrering, avel, brännmärkning, kloklippning, svanskupering, avhorning, slakt och ridning. -Vilket i sin tur inkluderar:

Ridskolor där hästarna knappt får vara utomhus alls.
Trav -utmaningen ligger i att hästarna inte får galloppera, utan måste trava. Ungefär lika intelligent som "gång".
Dressyr -vackert men helneurotiskt. Ungefär som all konst.
Fälttävlan Krasch! Bang! Bom!

Juzzzen skrev:
Jag förstår verkligen inte resonemanget..så attd et finns ingen risk att djur blir störda, eller fysiskt skadade av att bli våldtagna.. :confused:

O att sen ta med ridning i detta sammanhang fattar jag inte heller riktigt..kanske är jag trög..men det tror jag inte...
Våldför jag mig på min hund när jag klämmer han analköttlar eller engör förhuden, men inte när jag klipper klor och tar bort tandsten??

Daidalos skrev:
Ja, det är våran efterhandsrationalisering. Om det inte fanns minsta lust med i bilden så skulle det varken bli barn eller djurungar gjorda.

Hur förklarar du homosex samt preventivmedel? Och vore det menat att människan skulle rida hästar så hade Gud gett henne sporrar...

Utan glidmedel då?

Men om tidelaget inte ger några skador då? Om det är ett brunstigt sto och en man? Är det OK då? Glöm inte bort att i djurhållning så ingår kastrering, avel, brännmärkning, kloklippning, svanskupering, avhorning, slakt och ridning. -Vilket i sin tur inkluderar:

Ridskolor där hästarna knappt får vara utomhus alls.
Trav -utmaningen ligger i att hästarna inte får galloppera, utan måste trava. Ungefär lika intelligent som "gång".
Dressyr -vackert men helneurotiskt. Ungefär som all konst.
Fälttävlan Krasch! Bang! Bom!

Detta var bara ett väldigt dumt dumt inlägg i en tråd som är allt annat är sund.

För din information så behöver man inte rida hästar med sporrar :smirk:

Jag lämnar här eftersom vissa personer är så låga i sin tanke att de inte inser vad som faller innom ramen för vad som är godhet gentemot djur!

Bye bye

olgaklara skrev:
Detta var bara ett väldigt dumt dumt inlägg i en tråd som är allt annat är sund.
Kan du förklara varför denna tråd är osund?

olgaklara skrev:
För din information så behöver man inte rida hästar med sporrar :smirk:
En omformulering: Ville Gud att människan skulle rida på hästar så hade Han gett henne en säkerhetsväst.

olgaklara skrev:
Jag lämnar här eftersom vissa personer är så låga i sin tanke att de inte inser vad som faller innom ramen för vad som är godhet gentemot djur!
Du kan alltså inte angripa mina argument. Då vinner jag på walk-over.

Och "godhet"? Glöm inte bort att djur på sin höjd är "värdefull egendom". (För övrigt har inga domesticerade djur utrotats.) Med tanke på att vi bl.a. äter djur så har frågan om ont och gott passerats för länge sedan. Det viktiga är att behandla djur väl.

Humelibumlan skrev:
Våldför jag mig på min hund när jag klämmer han analköttlar eller engör förhuden, men inte när jag klipper klor och tar bort tandsten??

Troligen.

På 1800-talet trodde man att djurhonor inte hade någon klitoris. Man var helt enkelt för feg för att känna efter! :rofl:

Humelibumlan skrev:
Våldför jag mig på min hund när jag klämmer han , men inte när jag klipper klor och tar bort tandsten??

När du klämmer på din hunds analkörtlar och rengör förhuden gör du det för att din hund ska må bra, inte för att du njuter av det! Så nej!

Mulen skrev:
När du klämmer på din hunds analkörtlar och rengör förhuden gör du det för att din hund ska må bra, inte för att du njuter av det! Så nej!
Jaha? Så jag gör hunden illa om jag njuter av det, men om jag äcklas av det och få kväljningar är de helt ok? :confused: :crazy:

Så menade jag ju inte riktigt. Men det är ju så att om det inte hade behövts tömmas analsäckar också vidare så antar jag att du inte hade gjort det.
Om du däremot springer och klämmer på din hunds analsäckar 14 ggr om dagen för att du tänder på det och inte för att det gör någon nytta för hunden så är det ju plötsligt en annan sak!

Macke skrev:
Med en lagstiftning och ett dömande kan även zoofilerna få hjälp man kan nämligen dömas till vård.
Mot vaddå?
Avikande sexuella läggningar är inga sjukdomar.
Kom fram till 2005, vi lever inte på 1800-talet.

Du visar bara så tydligt hur inskränkt samhället är.
Du ser det bara från din egen synvinkel, och du tycker att att det är hemskt och lider av det.
Det är inte att visa empati.
Att vara empatisk innebär att man kan se saker ur andras synvinkel - inte att man aplicerar sin egen synvinkel på andra.

Och jag tycker att du med flera på denna tråden lägger era känslor och åsikter på djuren.

Ni kan inte veta, och ni försöker inte ens att förstå.
Era äckelkänslor tar helt överhanden över både ert förnuft och er empati.

Jag vill inte leva med lagar stiftade på de grunderna.
Så aldrig att jag skriver på en sådan lista.

Vad kommer ni att hitta på härnäst som ni vill förbjuda för att ni tycker att det är äckligt?
Peta sig i näsan och äta snorkråkor kanske?
Det är ju äckligt, och dessutom smittspridande, så det borde ju om något förbjudas.

Att beteendet är sjukt är jag med på men jag ser inte din reaktion som riktigt frisk heller.
Våldförande som skadar djur skall självklart straffas, dit kan man hänföra allt som utövas på hundar o mindre.
Att tidelag jämförs med våldförande på barn när det gäller psykiskt lidande ser jag som ett grundlöst förmänskligande av djur.
Men jag vill heller inte se ett allmänt accepterande bara det inte skadar djuren.
Inte heller en lagstiftning på känslomässiga eller moraliska grunder.
PL

Inte_Ung skrev:
Mot vaddå?
Avikande sexuella läggningar är inga sjukdomar.
Kom fram till 2005, vi lever inte på 1800-talet.
Efterkrigstiden. Det var under den progressiva efterkrigstiden man försökte bota homosexuella. Inte för att det inte förekom tidigare. Men under viktorianismen så lät man vissa saker passera...

Gustava skrev:
Hur kan man veta vad djur tänker???
är det för att man tror att man som människa är allvetande
och allsmäktig.
Tro kan man alltid göra....och jag tror att djuren är mycket högt stående väsen!!
Med ett otroligt intellekt.
Jisses! Jag föredrar att VETA. Svara bara på dessa frågor. Vilka djur är det som har...
...byggt flygfarkoster?
...konstruerat och utvecklat internet?
...upptäckt och kartlagt DNA?
...uppfunnit pacemakern?
...skickat upp satelliter i rymden?
...fotograferat månens baksida?

Etc ad nauseam...

Daidalos skrev:
Efterkrigstiden. Det var under den progressiva efterkrigstiden man försökte bota homosexuella. Inte för att det inte förekom tidigare. Men under viktorianismen så lät man vissa saker passera...
Usch ja, så var det.
Så obehagligt nära.

Under kriget så försökte Tyskarna att "bota" judar, zigenare och homosexuella i sina koncentrationsläger.
Därför så skrämmer sådana resonemang mig, det var nämligen så de började rensa sitt rike från alla orenheter.
Man tog ofärdiga och avvikare först.

*raderat, blev dubbelt*

Senast ändrad av en moderator:

peter_lundin skrev:
Att tidelag jämförs med våldförande på barn när det gäller psykiskt lidande ser jag som ett grundlöst förmänskligande av djur.
Ja, om man jämför hunden och barnet. Jag jämför de som våldför sig och där tycker jag att man kan hitta likheter. (står längre upp)

peter_lundin skrev:
Men jag vill heller inte se ett allmänt accepterande bara det inte skadar djuren.
Inte heller en lagstiftning på känslomässiga eller moraliska grunder.
PL
Jag förstår hur ni menar, att det är mycket mer komplext än att bara "fixa" en lag. Men jag tycker även att det är lite för mycket hysteri runt det. Sverige var ju tydligen tillsammans med ett annat land, vilket det nu än må vara, de enda länderna i hela Europa som inte hade en lag mot detta. Betyder det då att alla andra länder i hela Europa har ett rättssystem som är helt upp och ned bara för att det är olagligt att ha sex med sina husdjur?
För det låter lite så, att om denna lag skulle införas skulle hela världen gå under och lite till.... :smirk:

En fråga bara...hur kan en normalt funtad människa anse att att det på något vis är rätt och dessutom försvarbart att man blandar in sex i skötseln av sina husdjur. För mig är det en självklarhet att detta är grymt och fel. Det är lika hemskt att utnyttja ditt husdjurs kropp som att utnyttja barn. Dessa människor har en böjelse liknande pedofilens och det är inte många människor som anser att detta är rätt. Det finns inget som säger att det är fel att fantisera om saker, men det är ett stort steg till att verkligen utföra handlingen. Det beror på att man även har moraliska betänkligheter. Om jag blir jättearg på min pojkvän, för att ta ett exempel, och känner att jag skulle vilja slå honom sönder och samman så finns det inget som säger att jag verkligen gör det. Men jag kan erkänna att jag tänkt liknande tankar och önskat livet ur många men det gör mig varken till misshandlare eller mördare eftersom jag låter tankarna vara just tankar.
Att vilja normalisera sex med djur är ungefär samma sak som att göra världen laglös (vilket i teorin låter rätt bra "öga för öga, tand för tand" men i praktiken skulle visa sig bli totalt kaos).
Att överhuvudtaget blanda in djur i människans sexliv är sjukt. Djuren finns inte till för oss som sexslavar utan som våra vänner och beskyddare. Självklart gör inte hunden speciellt mycket motstånd om den litar på sin "förare", och det är just tilliten som gör hunden till vår närmaste följeslagare.
Vi kan bara titta på djuren, vilka djur springer runt och parar sig hursomhelst med andra arter ? Förmodligen ingen. Jag har då aldrig sett en stor hund som blivit kåt på en liten häst. Jag har en hankatt och en honkatt och dessa springer inte heller omkring och parar sig titt som tätt. Hon äter p-piller (i väntan på kastrering/sterilisering) men han springer inte efter henne och våldtar henne för det. Det handlar ju om dofter och perioder. Hästar i brunst, hundar och katter i löpen o.s.v.
Sex är något som människor har för njutnings skull medan djur parar sig för fortplantningens skull, vårt sex är ämnat endast för människor.

Visst finns det otaliga djur som far illa t.ex. ridhästar m.fl. men detta har inget med det att göra. Visst kan man diskutera om djur verkligen mår bra i fångenskap men just nu handlade tråden om djursex. Det är omoget att resonera så att om det ska finnas en lag mot det här så måste man ha lagar mot allt annat också. Det finns ju gränser för vad som är ok. Skulle du t.ex. låna ut din hund till någon som du visste skulle vilja utöva sexuella handlingar med den. Om inte har du en extrem dubbelmoral och om du skulle göra det utan att tveka hoppas jag verkligen att du aldrig får köpa en hund någonsin överhuvudtaget (och detta riktar sig till alla som är för djursex).
För övrigt så kan man inte jämföra en handling som "klippa klorna" med en sexuell handling. Det är absurt !

Jag skulle vilja veta mer om din vän.

Vad är hans preferens?
Varför just detta djur och inte andra?
Vad fick honom att förverkliga sina fantasier och verkligen genomföra dem?
Har han alltid haft den här läggningen?
Vad ser han för fördelar med att ha sex med djur istället för människor, det måste ju finnas en slags anledning till att han gjort det valet?!
Har han enbart sex med djur eller blandar han?
Hur kommer det sig att han berättat detta för dig, hur berättade han det och i vilket sammanhang? (detta om något trodde jag var en sån sak som folk tog med sig i graven)
Hur ser hans liv ut i övrigt, är han en "normal" människa med fru och barn som åker ut på landet och har sex eller har han bestämt sig för att ha djuren som "fru" och inte skaffa familj?
Har han ångest över att han har det här begäret?

Jag hade tyckt att det var mycket intressant att få veta hur han fungerar och tänker.

Daidalos skrev:
Jisses! Jag föredrar att VETA. Svara bara på dessa frågor. Vilka djur är det som har...
...byggt flygfarkoster?
...konstruerat och utvecklat internet?
...upptäckt och kartlagt DNA?
...uppfunnit pacemakern?
...skickat upp satelliter i rymden?
...fotograferat månens baksida?

Etc ad nauseam...

Skrattar högt ha, ha, ha..........OCH????

Vart har ovannämnda "bragder" ledit oss till..
...vart har vi kommit?
Månens baksida, he, he, ha, ha.
var det viktigt att lägga energi på detta?

Förresten tror du att vi är något annat än djur..
..vi är djuret Homosapiens. Homo-apa alltså!
Världens farligaste djur!!och det ointelligentaste..
...om någon förstår vad jag menar. Vi lär oss
aldrig av våra misstag i det stora hela.

Det vore bättre för världen och alla andra medvarelser om vi gick och betade i naturen
kopplade av anspänningarna och blev "coola kor :cool:" typ.

Tror du verkligen att det handlar om en "vän".
Det är väl uppenbart vem det handlar om.

Slice verkar dessutom vara en man som har två alias.

Även om Slice inlägg endast är för att skapa debatt......
..testing..testing...one two three....så är det så väldigt
motbjudande.....så människan i fråga måste vara en.....
.........vad då?
I bästa fall en
undersökande Journalist..
...i sämsta fall....ja ni vet!

Kanske, kanske inte...that's for slice to know and for us to never find out, antar jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 082
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII