Sv: Tidelag
Grana skrev:
Tänk, jag förstod du skulle svara så. Men tycker du det är ok med sexuell handling, så för du väl tycka det.
Jag tycker faktiskt att den sexuella handlingen är äcklig, det gör jag.
Men det finns så mycket annat som jag också tycker är äckligt, så jag anser inte att man lagstiftar på äcklighetsbasis.
Och jag vill absolut INTE ha lagar som förbjuder olika sexuella handlingar baserat på skam, skuld, Biblisk moral eller folks äckelkänslor.
I vissa stater i USA så får man inte ha oralsex, för det är äckligt och onaturligt.
I andra stater i USA, så får inte en man ta en kvinna bakifrån, för det är djuriskt och människor skall inte göra så.
Det är svårt med lagar och var gränserna skall gå, därför vill jag att lagar I Sverige stiftas med risken för skada som riktmärke och inte skuld och skam eller äckligt.
Man måste alltså få till en lag som stoppar det man vill stoppa på grunder som man kan stifta en lag på.
Sanningen är att det kommer aldrig att hända att vi åter får en lag mot tidelag.
Ingen politiker kommer att våga genomföra införandet av en sådan lag.
Detta sätter oss i en situation där problemet måste lösas på annat sätt.
Att skrika efter en lag ger liksom inget.
Att däremot uppvakta Djurskyddsmyndigheten och deras styrande om en Föreskrift, skulle kunna ge resultat och detta inom en tiḋsrymt som är överskådlig.
Det tar massor av år att införa en lag.
En Föreskrift brukar kunna ta något år bara.
Det är därför som Djurskyddslagen har den där delen om att "Jordbjuksverkats föreskrifter skall gälla", för att helt enkelt snabba upp processen.
Så om alla dess som kämpar för att få en lag mot Tidelag, vilket aldrig kommer att hända, i stället tog och bearbetade Djurskuddsmyndigheten, så tror jag att en föreskrift skulle kunna bli en verklighet inom ett par år.
Det behövs väl litet utredninger först, för att definiera vad som kan ställa till skada.
Vad hjälper de utsatta tikarna mest?
En föreskrift som verkligen finns, eller en lag som aldrig kommer att komma till stånd?
Jag lovar, en som kan argumentera som jag skulle ha en större chans att stoppa plågsamt djursex än någon som bara skriker "Det är äckligt och onaturligt".