Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Penetreringslagen som en del vill rösta fram gäller nog bara för manssnoppen, då den tydligtvis kan tillfoga mer skada/smärta än en fullvuxen människas hela arm.

Så tolkar man vissa inlägg i alla fall :cool:

Personligen tror jag nog det är tvärtom, men men..

Eller så läser man hela diskussionen så slipper man spekulera om hur folk tänker, eftersom att det står precis hur man tycker och tänker om detta dessa 32 sidor igenom ;)

:idea: Jag har läst och vissa tuggar bara..

En morallag är vad dessa vissa vill ha. Det inser alla som är läskunniga och kan se förbi det onaturliga och äckliga i att ha sex med djur.

En lag mot att människor inte får penetrera djur??? Menar du verkligen det?
PL

Ja.. Alltså de är ju så svårt att sålla ut vad som är ok eller ej. O de jag tycker är väl att människor inte ska få sätta på djur.. Då de skapar ett obehag. Och då kommer man inte åt dom som blir påsatta av hanhundar (tex) eller då hundar slickar på diverse saker.

Hunden har kanske ett eget val när de kommer till att sätta på.. Fast de vet man ju inte heller då man tydligen kan manipulera en hanhund till att sätta på tex en ovillig tik vid parning.
Slicka de gör väl hunden säkert med glädje.

O allt medicinskt typ kolla dräktighet, tempa osv tycker jag att man ska få göra eftersom de är nödvändigt.

Hoppas att de klarnade för dej o alla andra som undrat vad jag menat. :)

Men tidelag innebär ju sex med djur.

Det går inte ihop att du vill ha en lag som förbjuder sex med djur men inte en lag som förbjuder tidelag.

Eller missförstår jag dig?

Läs inlägget ovan.. Där har jag förklarat så gott jag kan. Blev lite rörigt innan.. ;)

Penetreringslagen som en del vill rösta fram gäller nog bara för manssnoppen, då den tydligtvis kan tillfoga mer skada/smärta än en fullvuxen människas hela arm.

Så tolkar man vissa inlägg i alla fall :cool:

Personligen tror jag nog det är tvärtom, men men..

Håller me.. Men då kan man ju tänka på vad som är mer nödvändigt?

Det här är ju en jättesvår fråga. Samtidigt som jag PERSONLIGEN tycker den är ganska glasklar. Vi har redan sk moral-lagar i samhället, jag får inte spatsera naken på stan t.ex. Folk får inte ha sex inför allmän beskådan på torget. Vi får inte utsätta människor för övergrepp även om de inte är medvetna om det (är döda, medvetslösa etc etc), det räknas som våldtäkt. Samtidigt som det självklart är tillåtet med både medicinsk behandling/undersökning och obduktion.
Jag tänker mest på hundar, eller tikar rättare sagt, som penetreras av män. Det tycker jag är glasklar våldtäkt av djur, ÄVEN om tiken inte skadas fysiskt. (Vem vet förresten vilka smärtor hon har efter det hela, även om inga öppna skador syns?) Tiken kan självklart fås att "acceptera" det hela eftersom hon står i ett sådant förhållande till sin ägare. Där tycker jag vi har en etisk/moralisk SKYLDIGHET gentemot våra djur att inte acceptera/tillåta det.
Att det sedan blir en närmast omöjlig lag att efterfölja är en annan sak. Sådant här försiggår givetvis i det fördolda och märks knappast förrän det handlar om fysiska skador.

Senast ändrad:

Lena, du är ûber duktig på att förklara vad du tänker i skrift!:bow:

Tänker som du i detta fallet, men är mindre lycklig lottad med att uttrycka mig i skrift alla gånger.

Det täcks ju redan in av de lagar som finns och kräver alltså inte en ytterligare lag.

Lena, du är ûber duktig på att förklara vad du tänker i skrift!:bow:

Tänker som du i detta fallet, men är mindre lycklig lottad med att uttrycka mig i skrift alla gånger.

Detsamma gäller för mej.. Ibland är de lite för rörigt i mitt huvud för att jag ska kunna skriva så de kommer ut förståeligt. ;)

Vi har redan sk moral-lagar i samhället, jag får inte spatsera naken på stan t.ex. Folk får inte ha sex inför allmän beskådan på torget.
Finns det specifika lagar mot det?
I så fall ska dom också bort. :)

Det räcker så bra med "förargelseväckande beteende".

LIA

Jo, det går, antar jag, under lagen om Förargelseväckande Beteende. Vad jag menade med det exemplet var, att vi HAR moral-lagar (eller vad de nu ska kallas) redan, och vi accepterar dem. Jag själv är tämligen svårchockad och (tycker jag!) väldigt liberal, men jag skulle aldrig acceptera t.ex. att en karl satt i bussen med byxorna öppna och onanerade inför mig och min lilla dotter, FASTÄN han inte tänkte skada oss OCH har en sådan sexuell läggning OCH jag försöker uppfostra min dotter som vidsynt, öppen och tolerant. Och som jag förstår är det inte lagligt heller, kanske även det faller under lagen om förargelseväckande beteende.

Senast ändrad:

Men vad säger lagen egentligen? Jag vet inte själv faktiskt. Att djur ska skyddas mot lidande är ju uppenbart, men när det nu gäller män som penetrerar tikar, finns inget som förbjuder detta såvida tiken inte blir synbart skadad, fysiskt eller psykiskt. Och jag tycker personligen att det är ett klart övergrepp. Tikar är inte som människor, som har sex när som helst under "perioden", utan löper under väldigt korta perioder och är inte mottaglig för parning resten av tiden. Därför tycker JAG att det handlar om en form av djurplågeri, ett övergrepp helt enkelt. Men det är ändå tillåtet!

Även jag anser att det är fråga om djurplågeri. Om rätten inte inser detta så är det fel på deras kunskap eller så har de som har kunskapen inte lyckats förmedla den. Hur många såna här fall har provats rättsligt? Det fall som läggs ner brukar nästan alltid läggas ner i brist på bevis antingen det finns synliga skador eller ej.
PL

Precis, det är ju inget som försiggår öppet. Kanske man kan agera i de fall där det finns filmer? Många filmar ju sina aktiviteter och delar med sig. Då borde man kunna ingripa ÄVEN om tiken ifråga inte har skador. Idag tror jag inte man kan det, då det inte är en förbjuden aktivitet.

Just onanerande tror jag går under ofredande då det görs uppsåtligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 842
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 182
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 583
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka