The Wee Free Men (Ulvlek)

19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis

21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe
21.22 cirkus ändrar röst till Artline
21.23 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 qitis röstar på Idahoe
21.26 Killaloe röstar på LenaH
21.29 Snurrfian röstar på Fio

Killaloe 1
bollen__ 1
qitis 1
Artline 2
cirkus 1
karamelldrottningen 2
Idahoe 2
fio 1
LenaH 1

Karamelldrottningen var givmild siare

bollen__ var trollpacka

En spontan tanke är att @Idahoe skulle kunna sitta i lyan, men det enda jag utgår ifrån då är att @bollen__ röstade lika som henne, det behöver inte betyda något.

Fast hon la första rösten på mig som hade röstat på dig. Om hon nu försökt kommunicera så kan det ju vara så att min röst på dig var första rösten på en ulv och då visade hon sig för ulvarna genom att rösta på mig. Fast NÄR har nån utanför lyan visat sig för lyan med framgång - inte den här gången heller (om hon nu försökte det)
:laugh::laugh:

• Haha
Reactions: fio
Fast hon la första rösten på mig som hade röstat på dig. Om hon nu försökt kommunicera så kan det ju vara så att min röst på dig var första rösten på en ulv och då visade hon sig för ulvarna genom att rösta på mig. Fast NÄR har nån utanför lyan visat sig för lyan med framgång - inte den här gången heller (om hon nu försökte det)
:laugh::laugh:
:D Det är ju också en tanke, även om jag vet att den inte stämmer. Men det mest troliga är att hon bara röstade helt enkelt och lämnar oss att försöka uttyda något i det.

Jag vill avisera att jag kommer ha rätt kraftig tidsbrist idag, framför allt eftermiddag/kväll. Kommer göra mitt bästa för att hänga med och läsa, men risken är stor att det blir mycket läsa och tänka och sen få ut nåt jag kommit fram till i samband med att jag röstar, vilket MÅSTE ske innan 19, annars kommer det inte hända alls (så någon får jättegärna tagga mig runt 18 och påminna mig att rösta ifall jag inte gjort det innan). För vid 19 ska jag ut och se på hockey och kommer absolut inte vara intresserad av leken. :D

Jag kanske oxå går rösta hyfsat tidigt. Ska hämta min särbo på flygplatsen vid 20. Men har förhoppningsvis lite tid att komma in innan DL

Kikar lite på bollens inlägg. Kommentaren till Borgmästaren börjar såhär:
Antingen röstade borgmästaren på Karamelldrottningen, eller på någon av de med 1 röst. Eftersom BM har utslagsröst vid lika alltså. Man har ju nästan glömt hur rollerna fungerade när det var så längesen vi lekte!
Enkelt konstaterande bara, qitis svarar:
Men det kan väl lika gärna vara lottat mellan de tre som hade 2 röster? Dvs om borgmöstaren inte lagt sin röst på karamelldrottningen?
edit: jag läste lite fort :o ser nu att du skrev det " eller på någon av de med en röst" sorry
Varpå bollen konstaterar att det hon skrev typ inte sa något alls egentligen.
Ja precis. Det sa egentligen inte så mycket insåg jag typ strax efter att jag postat det. :o
Då kommer fio med en kommentar:
Jag tror inte BM skulle tydliggöra sin roll såhär tidigt i leken faktiskt. Hade jag varit BM hade jag om jag hade kunnat undvikit att lägga min röst på någon av de tre som fick 2 röster.

Jag tror det var ren lottning bara.
Varpå bollen kommer med ett klart och tydligt ”håller med!”. Varför inte luftat de tankarna innan? Eller ville hon skicka ett meddelande till fio bara?
Jag håller med! Om det inte var någon som behövde rösta tidigt förstås, men annars känns det ju rimligt att lägga en ensam röst såhär första DL som BM. :)
Kan såklart vara generellt inställsamt, men nånstans borde ju bollen vilja kommunicera med lyan.

Rent krasst så är väl saken den att det enda som finns att teoria om efter gårdagen är BM och dens eventuella röst eller lottning vilket inte är direkt intressant.

Vad finns det för info efter gårdagen? Spionen har fått reda på vem ängeln skyddar och var BM la sin röst? Eller syns den infon angående BM ?

Vad finns det för info efter gårdagen? Spionen har fått reda på vem ängeln skyddar och var BM la sin röst? Eller syns den infon angående BM ?
Den lär ju synas, OM Borgmästaren la en extra röst igår, vilket jag tvivlar på. Vad skulle syftet med det vara?
Har lyan fått en spionrad redan?
Det borde de fått, enligt beskrivningen ”varje natt”. Så om vi förutsätter att BM inte la sin extraröst igår så har spionen och lyan fått samma info, vem ängeln skyddade. Med tanke på att det var enda raden är det väl stor sannolikhet att ängeln inte skyddade sig själv och spionens info är relativt värdelös.

Den lär ju synas, OM Borgmästaren la en extra röst igår, vilket jag tvivlar på. Vad skulle syftet med det vara?

Det borde de fått, enligt beskrivningen ”varje natt”. Så om vi förutsätter att BM inte la sin extraröst igår så har spionen och lyan fått samma info, vem ängeln skyddade. Med tanke på att det var enda raden är det väl stor sannolikhet att ängeln inte skyddade sig själv och spionens info är relativt värdelös.

Jag tänkte mer om BM hade utslagsröst. Skulle det synas då?

Fast det låter mer som om du vill få spionen att tro att dens info är värdelös. Skulle jag oxå velat om jag satt i lyan för den enda chansen lyan har att få bort Ängeln är i en lynch. Och helt ärligt när siaren är lynchad finns ju ingen anledning att skydda någon annan än sig själv.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Dejtingtråden del 38
  • Julbak och julgodis