The Wee Free Men (Ulvlek)

Lite snabba tankar efter första DL och sedan är det sängdags går upp tidigt på morgnarna

Röstlista DL1

19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis

21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe
21.22 cirkus ändrar röst till Artline
21.23 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 qitis röstar på Idahoe
21.26 Killaloe röstar på LenaH
21.29 Snurrfian röstar på Fio

Killaloe 1
bollen__ 1
qitis 1
Artline 2
cirkus 1

karamelldrottningen 2
Idahoe 2
fio 1
LenaH 1

Det var tre som hade två röster Artline, Idahoe och Karamelldrottningen och antingen lottades det mellan dem eller så var borgmästaren inblandad.

De som röstade på bevisat goda Karamelldrottningen var Idahoe och bollen__ som ändrade från cirkus till karamelldrottningen.
Här kan man ju tänka många varv. Är en av dem ond, eller båda? eller är det två goda? Och mest "misstänkt" är väl kanske bollen__s ändring från cirkus till Karamelldrottningen? Cirkus hade ju redan aviserat att hon skulle ändra rösten? Men behöver som sagt inte betyda något. men det är noterat .
Varför är det mer misstänkt för att cirkus aviserat att hon skulle ändra röst? Det var ju för att hon hade 2 röster på sig som hon skulle ändra...Att jag granskas pga andraröst köper jag, men hänger inte med på tankegången dära!

Antingen röstade borgmästaren på Karamelldrottningen, eller på någon av de med 1 röst. Eftersom BM har utslagsröst vid lika alltså. Man har ju nästan glömt hur rollerna fungerade när det var så längesen vi lekte!

Antingen röstade borgmästaren på Karamelldrottningen, eller på någon av de med 1 röst. Eftersom BM har utslagsröst vid lika alltså. Man har ju nästan glömt hur rollerna fungerade när det var så längesen vi lekte!
Men det kan väl lika gärna vara lottat mellan de tre som hade 2 röster? Dvs om borgmöstaren inte lagt sin röst på karamelldrottningen?
edit: jag läste lite fort :o ser nu att du skrev det " eller på någon av de med en röst" sorry

Men det kan väl lika gärna vara lottat mellan de tre som hade 2 röster? Dvs om borgmöstaren inte lagt sin röst på karamelldrottningen?
edit: jag läste lite fort :o ser nu att du skrev det " eller på någon av de med en röst" sorry
Ja precis. Det sa egentligen inte så mycket insåg jag typ strax efter att jag postat det. :o

Varför är det mer misstänkt för att cirkus aviserat att hon skulle ändra röst? Det var ju för att hon hade 2 röster på sig som hon skulle ändra...Att jag granskas pga andraröst köper jag, men hänger inte med på tankegången dära!
Hade flera tankar

Tänkte att det kan ha blivit panik i onda lägret och du kom ju sent in i leken och kanske bara upopfattade att cirkus behövde räddas? Om denna tanken ska ha någon bäring alls så finns det lite olika tänkbara scenarier : cirkus skulle kunna vara i lyan och då skulle du i så fall vara trollpackan ( som är den enda i leken som vet vilken sida alla är på) och ville rädda en i lyan som vid tillfället var den enda med två röster . Det KAN också vara så att du sitter i lyan och fick uppfattningen att cirkus kunde vara trollpackan , men känns ju lite mer osannolikt att en i lyan skulle vilja rädda en ev trollpacka- det medges
Sedan kan ni båda vara i lyan och likaså att du snabbt uppfattade att cirkus låg pyrt till och inte riktigt hann läsa ikapp leken och ändrade utan att veta att cirkus skulle ändra?

Ni kan såklart vara goda båda två, eller en är ond och en är god
men nu frågade du varför jag tyckte det var misstänkt med ändringen så svarar på det.

För mig känns det inte alls konstigt att cirkus ändrade sin röst? Klart att ingen vill åka ut nu i början och då gör man ju det man kan. Fasen att inte KD var inne och kunde ändrat sin röst med tanke på vilken roll hon hade!

Jag tror inte BM skulle tydliggöra sin roll såhär tidigt i leken faktiskt. Hade jag varit BM hade jag om jag hade kunnat undvikit att lägga min röst på någon av de tre som fick 2 röster.

Jag tror det var ren lottning bara.

Jag tror inte BM skulle tydliggöra sin roll såhär tidigt i leken faktiskt. Hade jag varit BM hade jag om jag hade kunnat undvikit att lägga min röst på någon av de tre som fick 2 röster.

Jag håller med! Om det inte var någon som behövde rösta tidigt förstås, men annars känns det ju rimligt att lägga en ensam röst såhär första DL som BM. :)

Fast samtidigt så kan BM lagt en första röst och att ändra den hade sett konstigt ut. Men jag tror inte att vi ska peka ut BM, det är bara till hjälp för de onda.

Hade flera tankar

Tänkte att det kan ha blivit panik i onda lägret och du kom ju sent in i leken och kanske bara upopfattade att cirkus behövde räddas? Om denna tanken ska ha någon bäring alls så finns det lite olika tänkbara scenarier : cirkus skulle kunna vara i lyan och då skulle du i så fall vara trollpackan ( som är den enda i leken som vet vilken sida alla är på) och ville rädda en i lyan som vid tillfället var den enda med två röster . Det KAN också vara så att du sitter i lyan och fick uppfattningen att cirkus kunde vara trollpackan , men känns ju lite mer osannolikt att en i lyan skulle vilja rädda en ev trollpacka- det medges
Sedan kan ni båda vara i lyan och likaså att du snabbt uppfattade att cirkus låg pyrt till och inte riktigt hann läsa ikapp leken och ändrade utan att veta att cirkus skulle ändra?

Ni kan såklart vara goda båda två, eller en är ond och en är god
men nu frågade du varför jag tyckte det var misstänkt med ändringen så svarar på det.

Fast varför skulle bollen__ ha röstat på mig in the first place om vi var onda tillsammans?

Fast det där är ju lite både och, om det inte skulle vara nån som fick två röster så blir det ju ett jätteavslöjande. Så det finns ju risker med en ensamröst också.

Det som gör mig lite fundersam är denna jakt på BM? Borde vi inte jaga onda istället? Eller har lekarna förändrats så mycket? :crazy:

Problemet med att ta varelser från andra världar för att tjäna en är att man aldrig mer kan vila tryggt. Plötsligt, när en ny värld tar drottningens fokus sker en revolt och drömvärlden blir ledarlös. Men vidunderna i den blir inte snällare för att dom lyckats göra revolt, dom är fortfarande arga och vill hem.

Bollen__ var Feernas drottning (Trollpackan)

DagDL kl. 21.30

Problemet med att ta varelser från andra världar för att tjäna en är att man aldrig mer kan vila tryggt. Plötsligt, när en ny värld tar drottningens fokus sker en revolt och drömvärlden blir ledarlös. Men vidunderna i den blir inte snällare för att dom lyckats göra revolt, dom är fortfarande arga och vill hem.

Bollen__ var Feernas drottning (Trollpackan)

DagDL kl. 21.30

Bra jobbat lyan!:D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar