The Wee Free Men (Ulvlek)

Fast det låter mer som om du vill få spionen att tro att dens info är värdelös. Skulle jag oxå velat om jag satt i lyan för den enda chansen lyan har att få bort Ängeln är i en lynch. Och helt ärligt när siaren är lynchad finns ju ingen anledning att skydda någon annan än sig själv.
Va? Nej, men det är väl en väldigt bra grej att ha i åtanke för det kan precis lika gärna vara en ulv som blivit skyddad.

Om jag var ängel, och siaren var död hade jag skyddat mig själv. Jag är ju den enda jag vet är god och att riskera att ulvarna skulle käka ytterligare en god specialroll känns dumt.

• Gilla
Reactions: fio
Gällande röstningen igår så känns det som enda spekulationerna man kan göra är runt BM och dennes utslagsröst. Men det kan ju också vara så, rent teoretiskt, att BM röstade på KD och även la sin dolda röst där för att visa sig för siaren. Då blev det inte lottning. Men det känns som ett otroligt scenario.

Jag tycker också att det är spännande att kolla på de som ändrade röster igår.

Cirkus röstade först på Snurrfian men ändrar till Artline vilket ger artline 2 röster och lägger henne i ensam ledning.

Bollen röstar först på cirkus men ändrar sedan till KD vilket lägger henne på 2 röster och lottning.

Det är tight mellan deras röständringar, så frågan är om bollen hann se att cirkus ändrade sig? Kan det i så fall vara trollpackan som försöker rädda ulven artline?

Sedan kommer qitis in och lägger ytterligare en andraröst, på Idahoe. Har hon sett att bollen ändrade sin röst? Eller är det hon som försöker rädda ulven artline? Å andra sidan skulle ulven qitis lika gärna kunna rösta på ulven idahoe för att rädda ulven artline :laugh:

Hur som helst, jag tänker att det kan finnas en person som skulle räddas igår och det är i så fall artline.

Även när du vet att ulvarna högst troligt får raden?

Det vet jag ju inte om de får. Det finns fler rader så jag hade nog chansat och tänkt att ulvarna inte skulle vara säkra på att jag var ängel just med bakgrund av de här tankarna. Hellre att ulvarna misstänker vem som är ängel än att ängeln dör i min värld

Det vet jag ju inte om de får. Det finns fler rader så jag hade nog chansat och tänkt att ulvarna inte skulle vara säkra på att jag var ängel just med bakgrund av de här tankarna. Hellre att ulvarna misstänker vem som är ängel än att ängeln dör i min värld
Vilka fler rader tänker du på då?

Den lär ju synas, OM Borgmästaren la en extra röst igår, vilket jag tvivlar på. Vad skulle syftet med det vara?

Det borde de fått, enligt beskrivningen ”varje natt”. Så om vi förutsätter att BM inte la sin extraröst igår så har spionen och lyan fått samma info, vem ängeln skyddade. Med tanke på att det var enda raden är det väl stor sannolikhet att ängeln inte skyddade sig själv och spionens info är relativt värdelös.

Med lite tur så kan väl även lyan ha fått info om vem dom käkade? :laugh::idea: Den raden brukar ju finnas med

Cirkus röstade först på Snurrfian men ändrar till Artline vilket ger artline 2 röster och lägger henne i ensam ledning.

Bollen röstar först på cirkus men ändrar sedan till KD vilket lägger henne på 2 röster och lottning.

Det är tight mellan deras röständringar, så frågan är om bollen hann se att cirkus ändrade sig? Kan det i så fall vara trollpackan som försöker rädda ulven artline?

Sedan kommer qitis in och lägger ytterligare en andraröst, på Idahoe. Har hon sett att bollen ändrade sin röst? Eller är det hon som försöker rädda ulven artline? Å andra sidan skulle ulven qitis lika gärna kunna rösta på ulven idahoe för att rädda ulven artline :laugh:

Hur som helst, jag tänker att det kan finnas en person som skulle räddas igår och det är i så fall artline.
Cirkus hade ju två röster när cirkus ändrade, varför skulle det vara bättre för bollen att ge två röster till KD istället för cirkus, för att rädda Artline? Det gör ju ingen skillnad i det syftet?

Va? Nej, men det är väl en väldigt bra grej att ha i åtanke för det kan precis lika gärna vara en ulv som blivit skyddad.

Första natten?
Med en spion i leken som får all info första natten är det väl givet att ängeln skyddar sig själv även om risken finns att ulvarna hittar ängeln då via den raden

• Gilla
Reactions: fio
Första natten?
Med en spion i leken som får all info första natten är det väl givet att ängeln skyddar sig själv även om risken finns att ulvarna hittar ängeln då via den raden
Nej, det är absolut inte givet. Snarare var det standard när jag började leka att ängeln kunde skydda någon annan natt 1 för att inte avslöja sig för ulvarna. Nu är ju läget lite annorlunda med siaren ute ur bilden, men BM kan ju vara extremt betydelsefull senare i leken.

Nej, det är absolut inte givet. Snarare var det standard när jag började leka att ängeln kunde skydda någon annan natt 1 för att inte avslöja sig för ulvarna. Nu är ju läget lite annorlunda med siaren ute ur bilden, men BM kan ju vara extremt betydelsefull senare i leken.

Men det gäller ju bara om ulvarna får spioninfo.

Men det gäller ju bara om ulvarna får spioninfo.
Ja, och det får de ju. Jag räknade med att käkraden inte var med och tänker att det är troligt att BM inte använde sin extraröst, vilket då lämnade enbart ängelns rad. Nu fick vi ju veta att ulvarna kan få sin egen rad, men det är ändå 50/50 och då ser jag det absolut inte som en självklarhet att ängeln skyddar sig själv.

Nu har jag haft den mesta tid jag kommer ha idag och går snart in i ”göra mitt bästa för att hänga med”-mode. Så för säkerhets skull lägger jag en röst nu. Baserat främst på detta inlägg:

Där hon fastnar i att bollen (eller någon annan) försöker rädda Artline. Men bollen la första rösten på cirkus, som sen har två röster när bollen ändrar till KD som då får två. Varför är det troligare att det är Artline hon försöker rädda? Varför inte cirkus i så fall? Jag är inte med på logiken där.

Hedinn röstar på Mirtai

Nu har jag haft den mesta tid jag kommer ha idag och går snart in i ”göra mitt bästa för att hänga med”-mode. Så för säkerhets skull lägger jag en röst nu. Baserat främst på detta inlägg:

Där hon fastnar i att bollen (eller någon annan) försöker rädda Artline. Men bollen la första rösten på cirkus, som sen har två röster när bollen ändrar till KD som då får två. Varför är det troligare att det är Artline hon försöker rädda? Varför inte cirkus i så fall? Jag är inte med på logiken där.

Hedinn röstar på Mirtai

Så du tänker att det finns två möjliga som en ond bollen försöker rädda och så landar du i att jag är den som ska få din röst?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar